Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما؛ اخیراً فیس‌بوک در ابزار خود موسوم به View as حفره‌ای را پیدا کرد که از طریق آن اطلاعات کاربر قابل‌مشاهده بود. حالا سایت Information از کشف یک باگ جدی خبر داده است. گفته می‌شود ابزار مرتبط با کپی کردن دیتا هنگام دانلود خطرآفرین بوده و باعث می‌شود تا پسورد کاربر قابل‌ مشاهده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ذخیره و ارسال پسورد کاربران در یک فایل تکست در یک URL کاری است که هنگام دانلود دیتا به‌صورت کپی انجام می‌شود و بنابراین کلیه کاربرانی که از این قابلیت استفاده کرده‌اند، در معرض خطر هک قرار دارند.
پسورد مذکور هم‌زمان روی سرور فیس‌بوک نیز ذخیره می‌شود، هرچند مدیران فیس‌بوک اعلام کرده‌اند پسورد‌هایی که این‌گونه تولید و ذخیره‌شده‌اند را پاک‌کرده تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.
سخنگوی اینستاگرام گفته است تنها تعداد کمی از کاربران تحت تأثیر این حفره امنیتی قرارگرفته‌اند. البته کاربرانی که دیتای خود را روی شبکه اداری خود ذخیره کرده‌اند، ممکن است همچنان در معرض هک قرار داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حفره امنيتي اينستاگرام پسورد کاربران هک فضاي مجازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم هواداران بارسلونا به اینستاگرام آرائوخو؛ نمی‌بخشیمت، برو بایرن مونیخ! / عکس

اخراج ستاره اروگوئه‌ای برای بلوگرانا به گران‌ترین شکل ممکن تمام شد.

طرفداری | بارسلونا بهای اخراج رونالد آرائوخو را با حذف از لیگ قهرمانان اروپا پرداخت کرد.

دیدار تیم‌های بارسلونا و پاری سن ژرمن از دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 4-1 پی‌اس‌جی خاتمه یافت. تا اواسط نیمه اول، همه چیز به سود بارسلونا پیش می‌رفت و تیم ژاوی هرناندز رفته‌رفته برای یک صعود شیرین به نیمه‌نهایی آماده می‌شد، تا این‌که یک اتفاق غیر منتظره، جریان بازی را 180 درجه عوض کرد.

در دقیقه 29 مسابقه، رونالد آرائوخو پس از سرنگون کردن بردلی بارکولا چسبیده به محوطه جریمه و جلوگیری از پیش‌روی وینگر پاری سن ژرمن به سمت دروازه بارسلونا، با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد. اخراجی که عملاً کمر آبی‌واناری‌ها را شکست و خیلی زود گل‌ها یکی پس از دیگری وارد دروازه مارک آندره تراشتگن شدند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و فوتبال‌دوستان، آرائوخو تصمیم اشتباهی گرفت و باید اجازه شوت‌زنی را به بارکولا، بدون توجه به این‌که توپ گل می‌شد یا نمی‌شد، می‌داد؛ چرا که اولاً شیرازه یک تیم 10 نفره شدن سریع‌تر از هم می‌پاشد و از طرفی، بارسا به دلیل برتری دو گله (در مجموع) تا آن لحظه از مسابقه، از شانس بسیار بیش‌تری برای صعود برخوردار بود.

تعدادی از هواداران بارسلونا خشمگین از رونالد آرائوخو، به اینستاگرام ستاره اروگوئه‌ای هجوم بردند و در قسمت کامنت‌های آخرین پست اینستاگرام او، عصبانیتشان را ابراز کردند. این هواداران، آرائوخو را مقصر اصلی شکست بارسا می‌دانند. زیر پست آرائوخو، کامنت‌هایی از این قبیل دیده می‌شود:

ما نمی‌بخشیمت. برو بایرن مونیخ.

برگرد به اروگوئه. 

با تمام وجود ازت متنفرم.

 

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • این برنامه جدید، رقیب تازه برای اینستاگرام
  • این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند
  • دستگیری گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام در فریمان
  • هجوم هواداران بارسلونا به اینستاگرام آرائوخو؛ نمی‌بخشیمت، برو بایرن مونیخ! / عکس