Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص مشکلات شهریه دانشجویان افغانی گفت: وزارت علوم راه حل‌هایی را برای دانشگاه‌ها ارائه کرده و امیدواریم با انجام آن مشکل دانشجویان افغانی در زمینه شهریه حل شود.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص مشکلات شهریه دانشجویان افغانی گفت: دانشجویان افغانی در واقع دانشجوی خارجی محسوب می‌شوند و دانشگاه‌های ما برای پذیرش دانشجویان خارجی شهریه مصوب هیئت امنا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما فقط توصیه‌ای به دانشگاه‌ها داشتیم که دانشجویان افغانی که منبع درآمد آن‌ها در ایران است و از خارج کشور پولی برایشان نمی‌آید در شهریه آن‌ها مساعدت کنند که شهریه آن‌ها یا به صورت ریال پرداخت شود و یا تقسیط برایشان قائل شوند. این مسائل را به هیئت امنای دانشگاه منتقل کنند و یا مبلغ شهریه آن‌ها را تغییر دهند.

غلامی اضافه کرد: امیدواریم این راه حل‌هایی که به دانشگاه‌ها داده شده برای دانشجویان افغانی که منبع درآمد آن‌ها در ایران است کمک کند که در تحصیل شان دچار مشکل نشوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غلامی دانشجویان افغانی شهریه دانشجویان خارجی غلامی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،استاندار فارس در اولین جلسه استانی خانواده و جوانی جمعیت استان با اشاره بر اینکه در حوزه ازدواج و طلاق با دو دسته مسائل مواجه هستیم، افزود: موضوعات این دو حوزه در سطح ملی و استانی دسته‌بندی می‌شوند؛ مسائل کشوری برای همه استان‌ها طبیعتاً یکسان هستند، اما در خصوص حل مسائل استانی باید تدابیر و راه‌کار‌های عملیاتی ارائه شود.
ایمانیه خواستار برگزاری دو جلسه جداگانه و اختصاصی در خصوص افزایش ازدواج و کاهش طلاق شد و افزود: با حضور افراد صاحب نظر پیش جلساتی با هدف مشورت و هم‌اندیشی برگزار شود و ظرفیت‌های همه گروه‌ها و سازمان‌ها برای افزایش میزان ازدواج و کاهش طلاق احصا و در جلسات تصمیم گیری مربوطه ارائه شود.
ایمانیه، تصریح کرد: شهرداری‌های استان همانند شهرداری شیراز با ارائه لایحه به شورا‌های اسلامی نقش خود را در این زمینه ایفا کنند؛ اداره کل شهری و شورا‌های استانداری فارس نیز موظف است میزان فعالیت شهرداری‌ها و شورا‌ها را در این زمینه پایش کند.
وی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مامور کرد تا وضعیت ازدواج، طلاق و فرزندآوری را در مرحله اول برای روستا‌ها طی دو ماه آینده ترسیم و ارائه کنند.
ایمانیه، بر ضرورت هم‌افزایی سمن‌های فعال در این حوزه تاکید کرد و گفت: سمن‌هایی که در حوزه ازدواج و فرزندآوری فعال هستند درقالب یک شبکه منسجم و منظم شکل بگیرند تا علاوه بر بازدهی بیشتر اقدامات از موازی‌کاری لوگیری شود.
وی با بیان اینکه در فارس حدود ۴۰۰۰ سمن وجود دارند خاطرنشان ساخت: باید به سایر سمن‌ها هم ابلاغ شود تا در زمینه ازدواج حداقل در مجموعه و اعضای خود فعال باشند و برای ازدواج و کاهش طلاق برنامه‌های کمی و کیفی و مادی و معنوی داشته باشند.
ایمانیه مسئولیت جلوگیری از سقط جنین را متوجه دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست و گفت: وضعیت فعلی زیر مجموعه‌های علوم پزشکی استان احصا و از دانشگاه‌ها برای تغییر این وضعیت برنامه مدون و مشخص مطالبه کنید؛ معاونت غذا و دارو نیز با همکاری سازمان صمت و اتحادیه مربوطه در زمینه برخورد با متخلفان احتمالی که در زمینه فروش دارو‌های سقط جنین در بعضی عطاری‌ها و در فروشگاه‌ها فعالیت می‌کند، اقدام کند.
وی همچنین از صدا و سیمای مرکز استان و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خواست حقوق پیش بینی شده در قانون را برای کارمندان در دوران بارداری و شیردهی مکررا به اطلاع والدین شرایط برسانند و در ادامه افزود: چنانچه سازمان یا دانشگاهی در این زمینه ها، امتیازات قانونی را برقرار نمی‌کند واجدین شرایط می‌توانند موضوع را به بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری منعکس کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان