Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در ۲۲ روز ابتدای آبان ماه ۳۰ هزار و ۸۵۷ مورد معامله ملک در کل کشور انجام شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۲ درصد افت کرده است.

پس از رشد نسبی در دو شاخص معاملات و قیمت که از ابتدای امسال آغاز شد، بازار مسکن کل کشور در دو ماه اخیر روند معکوس به خود گرفته و به دنبال افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها، خرید و فروش ۱۹ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آمارها می‌گوید از ابتدای امسال تاکنون معاملات در کل کشور ۱۹ درصد و پرداخت وام خرید مسکن از نظر تعداد ۴۸ درصد رشد داشته اما این روند در ماه‌های اخیر متوقف شده و رشد منفی به خود گرفته است. بانک مسکن اعلام کرده که در هفت ماهه ابتدای سال جاری تسهیلات پرداختی از نظر تعداد ۴۸ درصد و از نظر ارزش ریالی با رشد ۳۶ درصدی همراه بوده است. طبق آمار اتحادیه املاک نیز از ابتدای امسال تا روز ۲۲ آبان ماه معاملات در کل کشور ۱۹ درصد رشد داشته اما در دو ماه اخیر این روند متوقف و منفی شده است؛ به طوری که در ۲۲ روز ابتدای آبان ماه امسال، معاملات در کل کشور نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش نشان می دهد. البته قیمت‌ها مسیر صعودی را طی می کند. در مهرماه امسال و در شرایطی که معاملات مسکن شهر تهران ۳۲ درصد افت کرد، قیمتها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸۳ درصد بالا رفت.

رشد ۴۸ درصدی پرداخت تسهیلات مسکن

مسعود ایزدی،  مدیر ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، ضمن اشاره به روند رو به رشد پرداخت تسهیلات در بخش مسکن به رغم رکود در این بخش، افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، بیش از ۲۹۳ هزار فقره انواع تسهیلات توسط این بانک به متقاضیان ساخت، خرید و تعمیر خانه یا ساختمان‌های مسکونی و همچنین فعالان دیگر حوزه‌های این بخش پرداخت شد که به لحاظ تعداد تسهیلات، رشد ۴۸ درصدی در مقایسه با ۷ ماه اول سال ۹۶ به ثبت رسیده است. همچنین در ۷ ماه اول امسال مجموع ارزش ریالی تسهیلات پرداختی از سوی بانک مسکن رقمی معادل ۱۰ هزار و ۸۴۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶، ‌ از رشد ۳۶ درصدی در مبلغ تسهیلات برخوردار شده است.

ایزدی با تشریح آمار پرداخت تسهیلات خرید مسکن در سال جاری نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، نزدیک به ۱۳۵ هزار نفر در سراسر کشور موفق شدند با استفاده از تسهیلات بانک مسکن صاحب خانه شوند. این تعداد تسهیلات پرداختی برای خرید مسکن در مقایسه با ۷ ماه اول سال گذشته ۶۱ درصد افزایش پیدا کرده که رقم قابل توجه به لحاظ رشد پرداخت تسهیلات به حساب می‌آید. بخشی از این رشد به استفاده خانه اولی‌ها از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم مربوط است.

تسهیلاتی که بانک مسکن در ماه‌های سپری شده از سال ۹۷ برای خرید مسکن به متقاضیان پرداخت کرده به لحاظ ارزش ریالی، ۵۱ درصد رشد داشته است. ارزش کل تسهیلات خرید مسکن پرداختی طی این مدت، ۶ هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان گزارش شده است.

 

آبان ماه، معاملات ریزش کرد

رییس اتحادیه مشاوران املاک درخصوص معاملات انجام شده در آبان ماه نیز گفت: در ۲۲ روز ابتدای آبان ماه ۳۰ هزار و ۸۵۷ مورد معامله ملک در کل کشور انجام شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۲ درصد افت کرده است.

مصطفی قلی خسروی تصریح کرد: در شهر تهران نیز از یکم تا بیست و دوم آبان ماه سال جاری ۵۵۸۲ قرارداد خرید و فروش مسکن به امضا رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد. قراردادهای اجاره نیز ۷۷۱۹ مورد بوده که نسبت به آبان ماه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

خریداران و فروشندگان معاملات را به تعویق نیندازند

رییس اتحادیه مشاوران  املاک تهران با توصیه به خرید و فروش گفت: کسانی که قصد خرید مسکن دارند اقدام به این کار کنند، فروشندگان هم بفروشند و به قصد گرانی، خانه‌های خود را نگه ندارند؛ زیرا اگر چنین استدلالی دارند که خانه در آینده گران می‌شود، در جواب باید گفت که در آن صورت باید گران هم بخرند. با توجه به پیشتاز بودن بخش مسکن و ارتباط رونق این بخش با رونق اقتصاد کلان، پیشنهاد می‌شود که متعاملین اقدام به انجام معامله کنند تا شاهد گردش مالی در سطح جامعه باشیم.

 

مظنه مسکن شهر تهران بر اساس معاملات آبان ماه ۱۳۹۷

محله

متراژ

سن بنا

قیمت (تومان)

سنگلج درخونگاه

۵۸ متر

۴ سال

۲۶۰ میلیون

آهنگ

۵۳ متر

۵ سال

۲۶۵ میلیون

آپادانا

۷۹ متر

۴ سال

۸۴۵ میلیون

ارامنه

۵۰ متر

۵ سال

۳۶۵ میلیون

امامت

۷۱ متر

۹ سال

۵۹۰ میلین

ابوذر

۳۹ متر

نوساز

۱۷۰ میلیون

حشمتیه

۳۶ متر

۸ سال

۳۲۵ میلیون

طرشت

۷۶ متر

۱۴ سال

۵۴۰ میلیون

کرمان

۴۹ متر

۵ سال

۴۲۵ میلیون

پونک

۱۰۵ متر

نوساز

یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون

تهرانپارس

۵۹ متر

۸ سال

۴۹۰ میلیون

باغ فیض

۹۵ متر

۱۳ سال

۸۸۰ میلیون

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، گفت: اکنون ساخت ۵۰۲ واحد مسکن در قالب اقدام ملی مسکن ملایر با توجه به آورده متقاضیان ۳۵‌ درصد پیشرفت‌کاری دارد. - اخبار استانها -

مهدی عبد‌الملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با یاد‌آوری‌ این‌که بخشی از واحد‌های مسکن ملی شهرستان ملایر در  زمینی به وسعت 3 هکتار در دست ساخت است، اظهار داشت: زیربنای این ‌واحد‌ها 68 زار‌متر‌مربع است که در قالب 13 بلوک ساخته خواهد شد.

وی افزود: 12 بلوک این ساختمان‌های واقع در زمین‌های معروف به دریاچه کوثر ملایر، 40 واحدی و یک بلوک 22 واحدی است که در 5 طبقه به صورت 2 طبقه توقفگاه‌ خودرو با تسهیلات 550 میلیون‌تومان دولت ساخت آن آغاز و سقف چهارم اجرا شد.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر با اشاره بر این‌که برای افزایش پیشرفت‌کاری ساخت این واحد‌ها، آورده شهروندان متقاضی تایید شده و  مالک نقش‌موثری دارد،بیان کرد: ساخت واحد‌ها بر اساس آورده متقاضیان است و بانک بر مبنای پیشرفت‌کاری طرح‌های ساخت مسکن ملی، تسهیلات مرحله‌ای پرداخت خواهد کرد.

عبدالملکی، گفت: اکنون هر یک از متقاضیان این واحد‌ها در سه مرحله 130 میلیون‌ تومان آورده داشتند که در 3 قسط پرداخت شد، قسط بعدی 50 میلیون‌ تومان است که پیامک واریز برای آنان ارسال شده است.

وی در پاسخ این سوال‌ خبرنگار تسنیم که این واحد‌ها با چه هزینه تمام شده‌ای تحویل متقاضی خواهد شد، عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس تعهد‌های اقدام ملی مسکن همه مصالح مورد‌نیاز و مستقیم از کارخانه تامین کرد که با کاهش واسط‌ها، هزینه ساخت به قطع یقین کاهش خواهد داشت.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، افزود: افزون بر این هزینه‌های نظام‌مهندسی و شهرداری برای مالک 50 درصد تخفیف دارد و هزینه تسهیل‌گر که همه امور را به وکالت از مالک یا متقاضی بر عهده خواهد داشت رایگان است و هزینه تسهیل‌گر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد کرد. آماده‌سازی زمین‌های واگذاری نیز با بنیاد‌ مسکن است برخی قطعات به 2 نفر و برخی به یک نفر متقاضی بر اساس قرعه‌کشی واگذار شد.

وی درباره آخرین وضعیت متقاضیان مسکن ملی شهرستان ملایر، گفت: با آغاز فراخوان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در شهر‌های ازندریان، زنگنه، جوکار و سامن متقاضیان این حوزه ثبت شد که بعد ازبررسی و تایید افراد  دارای  فرم ج سبز، 185 نفر تایید و از این تعداد 102 نفر وجه واریز کردند.

عبدالملکی قطعات زمین واگذار شده را 180 تا 200 متری بیان کرد و گفت: نهضت ملی مسکن 2 نوع تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داد، یکی تسهیلات 550 میلیون تومان با سود 18 درصد و دیگری تسهیلات 350 میلیون تومان با5 درصد سود، هر دو نوع تسهیلات بازپرداخت 20 ساله و بدون تنفس دارد که بعد از دریافت آخرین مرحله تسهیلات توسط متقاضی، بازپرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است