Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:35:29 GMT

ماری‌جوآنا علائم آسم را تشدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۶۶۶۳

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، آلرژی ناشی از ماری‌جوآنا نشانه‌های آسم در کودکان را تشدید می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت «timesnownew»، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، آلرژی ناشی از ماری‌جوآنا نشانه‌های آسم در کودکان را بدتر می‌کند.

  براساس این پژوهش که به تازگی صورت گرفته، علاوه بر تمامی مضرات ناشی از استفاده از ماری‌جوآنا، تشدید علائم آسم در کودکان معضل بزرگ ناشی از قرارگیری در معرض آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    بررسی‌های متعددی نشان داده است، دود دست دوم سیگار برای همه افراد، چه آنهایی که مبتلا به آسم هستند و چه آنهایی که بیماری تنفسی ندارند، خطرناک است؛ اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد، دود ناشی از استعمال ماری‌جوآنا برای بزرگسالان و کودکانی که مبتلا به آسم و به ویژه آسم غیرکنترل شده هستند، نیز خطرناک است.    این مطالعه که توسط محققان آمریکایی صورت گرفته تأکید می‌کند، قرارگیری کودکان در معرض دود ماری‌جوآنا به ظهور علائم آسم یا تشدید‌ آنها می‌انجامد.   براساس داده‌های موجود، یک نفر از هر 12 نفر در جهان مبتلا به آسم هستند.   کارشناسان بهداشتی می‌گویند: گرچه آسم در پسران دو برابر دختران است، اما میزان بروز آسم شدید در هر دو یکسان است؛ در مقابل، زنان بالغ میزان آسم بیشتری را نسبت به مردان نشان می‌دهند و این بیماری در افراد جوان شایع‌تر از افراد مسن است.   داده‌های موجود حکایت از آن دارد که نرخ جهانی آسم بین دهه 1960 تا سال 2008 به‌طور قابل توجهی افزایش یافته‌است و از دهه 1970 از آن به‌ عنوان یک مشکل عمده بهداشت عمومی یاد می‌شود.   نرخ آسم در کشورهای توسعه یافته از اواسط دهه 1990 ثابت شده‌ و اخیراً نرخ آن به‌طور عمده در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته‌است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم) علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم) سنگ کلیه؛ علائم و نشانه‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • علائم فشار خون بالا
  • علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • «اگزمای بهاره» چیست و برای مقابله با آن چه باید کرد؟
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید