Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@19:46:39 GMT

طرح "تحول سلامت" برای بیمه‌های تکمیلی سودی نداشت

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۶۷۰۲

محمد فرزام محبت - ارزیاب خسارت صنعت بیمه، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت مبنی بر سود بردن شرکت‌های بیمه فعال در بیمه‌های تکمیلی از طرح تحول سلامت در این باره اظهار کرد: چیزی حدود ۸۰ درصد از خدمات درمان را نظام سلامت پوشش می دهد و بیمه‌های تکمیلی شاید پرداخت کمتری در این حوزه داشته باشند اما آنها در جایی دیگر این هزینه‌ها را تقبل می‌کنند، چرا که بیماران در جای دیگری از خدمات بیمه‌های تکمیلی خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: در سطوح کلان این که تصور شود طرح تحول سلامت برای بیمه‌های تکمیلی سودآوری داشته باشند نمی‌تواند صحیح باشد و در عوض می‌توان گفت که طرح تحول سلامت بیشتر به بیماران کمک کرده است تا به بیمه‌های تکمیلی.

 

محبت با بیان اینکه صنعت بیمه نباید نقش یک بانک را برای خسارات بیمه‌شدگان ایفا کند اظهار کرد: صنعت بیمه باید به سمت کمک به نظام سلامت برود و وارد حوزه‌های مربوط به امر پیشگیری و سلامت هم بشود. بیمه‌ها نباید تنها به جبران خسارت بپردازند.

 

او با بیان اینکه بیمه‌های تکمیلی می‌توانند نگاهی اقتصادی به مسائل‌شان هم داشته باشند گفت: برای مثال در حوزه خدمات به بیماران پاراکلینیکی باید دید که چقدر از آنها واقعا مورد نیاز است. بسیاری از این خدمات ممکن است واقعا ضروری نباشد، چرا که نزدیک به ۸۰ درصد از این بیماران وضعیت نورمالی دارند. توجه به این گونه مسائل می‌تواند به کنترل ابزارهای ارائه خدمات پاراکلینیک، خروج کمتر ارز از کشور و همچنین کاهش میزان مراجعه افراد برای دریافت خدمات پاراکلینیک بیانجامد.

 

این ارزیاب خسارت صنعت بیمه با بیان اینکه شرکت‌های بیمه باید به تدریج به سمت کمک به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها بروند این مساله را موجب کمک به نظام سلامت و همچنین کاهش درصد خسارت بیمه‌ها ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، پیش از این سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی - وزیر بهداشت، در مراسم نکوداشت روز ملی بیمه سلامت با بیان اینکه بیمه‌های تکمیلی جایگاه درستی در نظام سلامت ندارند گفته بود که بیمه‌های تکمیلی از طرح تحول نظام سلامت سود هم برده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از نشان‌دار یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان و استفاده از خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت جهت دریافت خدمات درمان ناباروری نشان‌دار شده‌اند و ۳۰۴ مادر باردار از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کرد.

وی افزود: خدمات درمان ناباروری شامل ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و هفت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت.

وی نداشتن قرارداد پزشکان متخصص نازایی با بیمه‌های پایه را مشکل زوجین دانست و تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در اسفند ۱۴۰۲ همه خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) در بخش دولتی دانشگاهی رایگان شد و ۱۰۰ درصد هزینه توسط سازمان بیمه سلامت قابل محاسبه و پرداخت است‌.

کد خبر 747490

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت