Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال صدور حکم قتل عمد برای یکی از محیط‌بانان همدان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از فرجام‌خواهی این پرونده خبر داد و گفت: تا سه هفته آتی نتیجه رای دیوان عالی کشور برای پرونده سعید مومیوند - محیط‌بان استان همدان - اعلام می‌شود.

جمشید محبت‌خانی  اظهارکرد: دیوان عالی یا رای را می‌شکند و اعلام می کند که قتل عمد نبوده یا اینکه حکم تایید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قتل عمد تایید نشود وارد فاز جدید می‌شویم و اگر تایید شود باید نسبت به دریافت رضایت از اولیای دم اقدام کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره جزئیات درگیری محیط‌بان همدان با متخلف اظهار کرد: در آذرماه سال ۹۵ سه متخلف با یک خودروی پیکان وارد منطقه نشر- یکی از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در استان همدان - شدند. دو تن از محیط بانان این منطقه که در حال گشت‌زنی بودند با متخلفان برخورد کردند که یکی از آنان مومیوند بود.

وی ادامه داد: یکی از متخلفان که سابقه‌دار هم بود به محض مشاهده محیط‌بانان از خودرو خارج می‌شود و اقدام به فرار می‌کند. محیط‌بان که در حال تعقیب متخلف بوده چند بار فرمان ایست می‌دهد، متخلف توجه نمی‌کند و بعد به سمت تپه می‌رود. محیط بان در حین دویدن اقدام به شلیک تیر هوایی می‌کند اما به دلیل فراز و نشیب زمین و در اثر حرکات بدن تیر کمی زودتر شلیک شده و به کمر متخلف برخورد می کند. متخلف زخمی و بلافاصله به بیمارستان منتقل می‌شود و حدود دو هفته در بیمارستان زنده بود اما جانش را از  دست داد.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، بعد از رسیدگی قضایی، تشخیص قاضی همدان این است که تیری که از سوی محیط‌ بان به طرف متخلف شلیک شده، سهوی نبوده است بنابراین رای بر قتل عمد و قصاص نفس صادر شده است. به نظر قاضی پرونده  قانون به‌کارگیری سلاح توسط محیط‌بان رعایت نشده است و محیط‌بان باید ابتدا تیر هوایی سپس به سمت متخلف شلیک می‌کرد. ما هم معتقدیم که محیط‌بان میموند قصد شلیک تیرهوایی داشته اما سهوا بر اثر ناهمواری زمین تیر به متخلف اصابت کرد.

محبت‌خانی اظهار کرد: پرونده برای تایید رای به دیوان عالی ارسال شده است. اداره کل حقوقی سازمان محیط زیست پیگیر این موضوع است و حتی فرجام خواهی روی پرونده انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به بازدید میدانی از منطقه نشر گفت: با توجه به صحبت با محیط‌بان مومیوند و بازدید میدانی از منطقه وقوع حادثه، تحلیل من این است که تیر سهوا شلیک شده و عمدی نبوده است. محیط‌بان قصد شلیک تیر هوایی داشته و تنها بر اثر فراز و نشیب زمین تیر به متخلف برخورد کرده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

روز دوشنبه در پی اعلام مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی همدان مبنی بر یک حادثه سقوط دستگاه کارتن سازی بر روی فرد در علی آباد فرهنگیان، یک تیم عملیاتی از ایستگاه غدیر به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان،  آتش نشانان در بررسی‌های اولیه و به گفته شاهدان عینی در محل متوجه شدند که فردی در حال تعمیر یک دستگاه کارتن سازی بوده که ناگهان بر اثر سقوط قسمتی از دستگاه بر روی وی در زیر دستگاه محبوس شده است.

نیروهای آتش نشانان با استفاده از تجهیزات تخصصی فرد محبوس شده را از زیر دستگاه رها سازی کردند که متاسفانه به دلیل شدت فشار وارده این کارگر قبل از انتقال به بیمارستان جان باخت.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از شهروندان خواست در حوادثی که نیاز به رهاسازی مصدوم است، مراتب را با عوامل آتش نشانی اطلاع بدهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال