Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم متن کامل طرح جدید مجلس شورای اسلامی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد را منتشر کرد. ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به تازگی طرح تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی و خدمات ضروری در یکی از جلسات علنی پارلمان اعلام وصول شد.

براساس این طرح در صورتی که پس از تصویب، به تأیید شورای نگهبان برسد، دولت موظف است برای تهیه کالاهای اساسی و نیز برخی خدمات ضروری ارز دولتی اختصاص دهد، هدف طراحان این طرح، حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد در دوران نوسانات نرخ ارز و تحریم‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام وصول طرح تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی در مجلسجهانگیری: مردم دغدغه‌ای نسبت به تأمین کالاهای اساسی نداشته باشندقول جهانگیری به مردم برای تأمین ارز کالاهای اساسی و کنترل بازار

 

R1011202/P1360/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کالاهای اساسی قیمت ارز نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالاهای اساسی قیمت ارز نمایندگان مجلس مجلس دهم کالاهای اساسی قیمت ارز نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت‌ها و توزیع عادلانه یارانه‌ها با اجرای طرح کالابرگ

با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ضمن تامین نیازهای عمومی اقشار کم درآمد و افزایش قدرت معیشت خانوارها، بستر توزیع عادلانه یارانه‌ها و ثبات نسبی قیمت‌ها به وجود آمد.

به گزارش ایسنا، دولت سیزدهم همزمان با آغاز فعالیت خود در جهت کاهش شکاف طبقاتی و افزایش قدرت خرید دهک‌های کم درآمد جامعه اقداماتی را در دستور کار خود قرار داد که یکی از این اقدامات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بود.

این طرح با هدف بهبود وضع معیشت و قدرت خرید خانوار و حفظ ثبات قیمتها صورت گرفت و ۱۱ قلم کالای اساسی از جمله شیر و پنیر، ماست، گوشت منجمد، مرغ، تخم مرغ، برنج، ماکارونی، قند و شکر و حبوبات در این طرح گنجانده شدند تا افراد با استفاده از اعتبار کالابرگ خود این اقلام را خریداری کنند.

دولت سیزدهم به منظور تثبیت قیمت‌ها و جبران افزایش قیمت‌ها و حفظ قدرت خرید اقشار متوسط و کم درآمد سبد کالا را به نرخ سال قبل به مردم ارائه کرد تا ضمن ریشه‌کن کردن مشکل سوء تغذیه خانوارها و حفظ سلامت افراد، بستر توزیع عادلانه یارانه‌ها و حذف فاصله طبقاتی را فراهم کرده باشد.

در همین راستا ناصر چمنی - یک فعال حوزه کار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: این طرح در شرایط اقتصادی حاضر یک گام مثبت و اثرگذار به شمار می‌رود که موفقیت دولت را در اجرای طرح دوچندان می‌کند لذا چنانچه در اجرای طرح ساز و کارهای لازم دیده شود و برخی موانع زیرساختی برطرف شود قطعا در بهبود معیشت اقشار مختلف جامعه اثرگذار است.

وی پرداخت کالابرگ الکترونیکی به کارگران را مورد تاکید قرار داد و گفت: این ایده خوبی است که بتوانیم نیازهای عمومی خانوارهای کارگری و اقشار کم‌درآمد را در قالب کالابرگ برطرف کنیم تا اقلام اساسی و مایحتاج خود را به نرخ سال قبل تهیه کنند.

به گفته این فعال حوزه کار با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک جلوی تورم به ویژه تورم کالاهای اساسی گرفته و به معیشت خانوارها کمک می‌شود.

به دنبال حذف ارز ترجیحی در بخشی از کالاهای موجود تورم ایجاد شد، در این شرایط قدرت خرید بخشی از جامعه تنزل یافت و بخشی از تولیدکنندگان نیز دچار زیان شدند اما دولت با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در این شرایط ضمن رفع نیاز عمومی مردم کمک کرد تا قیمت کالاها تا زمان رسیدن به دست مردم متعادل‌تر شود و فروشندگان نیز در عرضه کالا، فروش بهتری داشته باشند.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اگر چه مرحله به مرحله پیش رفت و در ابتدا دهک‌های ۱ تا ۳ و به تدریج ۴ تا ۷ را شامل شد اما مردم با استفاده از خرید اعتباری و یارانه کالابرگ توانستند بخشی از مایحتاج و اقلام اساسی مورد نیاز خود را خریداری و ویتامین‌ها و کالری‌های مورد نیاز بدن را تامین کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان بر این باورند که اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اقدام مثبت و اثرگذاری در بحث مدیریت تغذیه،تامین نیازهای اساسی مردم و حفظ ثبات قیمت‌ها به شمار می‌رود و با توجه به افزایش اقبال عمومی، چشم انداز روشنی از اجرای طرح در آینده پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استمرار توزیع کالاهای اساسی در بازار لرستان
  • برنامه‌ریزی در تامین کالاهای اساسی کشور متناسب با تحولات جهانی
  • برنامه‌ریزی تأمین کالاهای اساسی با توجه به تحولات جهانی
  • کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در خراسان شمالی تامین است
  • نظارت بر بازار آذربایجان غربی در روزهای پایانی سال تشدید شود
  • وضعیت ذخیره کالاهای اساسی در خراسان شمالی قابل قبول است
  • نظارت تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی بر مراکز عرضه کالاهای اساسی
  • ثبات قیمت‌ها و توزیع عادلانه یارانه‌ها با اجرای طرح کالابرگ
  • کالاهای اساسی باید با مناسب‌ترین قیمت به دست مردم برسد
  • نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال تشدید شود