Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیر ی فردی خبر داد که با ایجاد یک پیچ در اینستاگرام در پوشش جمع‌آوری کمک‌های خیریه اقدام به کلاهبرداری کرده بود. به گزارش جنوب نیوز، سرهنگ مهدی قاسمی گفت: هنگامی که کودک یکی از شهروندان گرفتار بیماری خطرناکی بود یکی از آشنایان  پیشنهاد داد از طریق فضای مجازی کمک های مردمی را جهت درمان کودک جمع آوری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با موافقت اولیه پدر کودک، این فرد  با قراردادن تصاویر کودک بیمار به همراه یک شماره کارت بانکی در یک پیچ اینستاگرام شهروندان را به کمک برای درمان کودک بیمار ترغیب و تهییج می‌کرد.

سرهنگ قاسمی خاطرنشان کرد: پس از چند ماه این فرد مبلغ هشت میلیون ریال به عنوان کمک های جمع آوری شده مردمی در اختیار پدر کودک قرار داد اما بررسی های پلیس فتا نشان داد در این مدت مردم نوع دوست ایران بالغ بر یک میلیارد ریال برای کمک به درمان این کودک به شماره کارت اعلامی واریز کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: این فرد پس از دستگیری ضمن اعتراف به عمل مجرمانه انتسابی انگیزه خود از این اقدام را فرار از ورشکستگی و پرداخت بدهی بانکی عنوان کرد.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای افراد سود جو و مجرم با سوء استفاده از احساسات پاک و معنوی مردم اقدام به کلاهبرداری می‌کنند بیان کرد: شهروندان باید هوشیار باشند و برای کمک های نوعدوستانه خود از طریق نهادهای قانونی همچون کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی اقدام کنند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری میلیاردی رمال در شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده انتظامی کازرون گفت: با شکایت خانمی ۴۹ ساله مبنی بر کلاهبرداری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی یک فالگیر از وی در یکی از شبکه‌های مجازی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
اسماعیل زراعتیان افزود: فرد شاکی در بازجویی اولیه بیان کرد به دلیل بیماری فرزندم در یکی از شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه دعانویس و فالگیر برخوردم و ارتباط من با مدیر صفحه آغاز شد و در ادامه با درخواست وی، در چند مرحله ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال واریز کردم، اما بعد از چند روز، متهم  جواب پیام را نمی‌داد و فهمیدم که وی کلاهبردار بوده است.
وی بیان کرد: ماموران در تحقیقات خود توانستند هویت مدیر صفحه مذکور  را که زنی ۵۵ ساله  و ساکن یکی از استان‌های غربی کشور بود را شناسایی کنند.
وی بیان کرد: موضوع به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارجاع  شد و پس از هماهنگی با مرجع قضایی و تماس با فرد کلاهبردار ، وی پول را بازگرداند.
زراعتیان گفت: برخی از شهروندان به جای مراجعه به متخصصان روانشناسی و مشاوره خانوادگی، به رمال‌ها رجوع کرده که این امر پیامد‌های ناگواری را به دنبال دارد.

دیگر خبرها

  • تلاش کودک فلسطینی برای جمع‌آوری اوراق قرآن پس از بمباران غزه + فیلم
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال در شبکه های اجتماعی
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان