Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، دین‌محمد، معاون شورای عالی صلح افغانستان در نشست خبری در کابل با اشاره به دیدار مجدد زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا با طالبان گفت: آمریکا و طالبان درباره خروج نیروهای خارجی به توافق رسیده‌اند.

 

دین‌محمد با بیان اینکه مرحله اول مذاکرات صلح با طالبان طی روزهای آتی آغاز خواهد شد، اظهار داشت: مسائلی مانند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، آزادی برخی از زندانیان شاخص طالبان و خروج نام برخی از شخصیت‌های ارشد این گروه از فهرست سیاه، برخی از شروط اصلی طالبان برای آغاز مذاکرات صلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه یادآور شد که برای مقدمه‌چینی آغاز گفت و گوهای صلح قرار است در آینده نزدیک شماری از زندانیان طالبان از سوی دولت افغانستان آزاد شوند.

 

معاون شورای عالی صلح افغانستان با بیان اینکه این شورا در متن مذاکرات آمریکا با طالبان قرار ندارد، تصریح کرد: این شورا از جزئیات گفت‌وگوهای مقامات آمریکایی با طالبان اطلاع ندارد.

 

لازم به ذکر است زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژه آمریکا در صلح افغانستان هفته گذشته با نمایندگان طالبان در دوحه، پایتخت قطر دیدار و گفتگو کرده بود.

 

گفتنی است اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اخیرا با رهبران احزاب سیاسی درباره بررسی موضوع هیات مشورتی که قرار است به دولت کابل و شورای عالی صلح در ترکیب نمایندگان تیم مذاکره پیشنهاد کند دیدار و گفتگو کرد.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آناتولی دوحه آمریکا رهبر طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم