Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، براساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت سالانه در سراسر دنیا بیش از ۱.۲۵ میلیون نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. براساس برآوردهای این سازمان ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر نیز دچار جراحت و معلولیت می‌شوند.

 

به همین مناسبت روز ۱۸ نوامبر هر سال یاد قربانیان ترافیک جادهای گرامی داشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مناسبت از سال ۱۹۹۳ از سوی بنیاد خیریه صلح جاده (RoadPeace) بنا نهاده شد و پس از آن چند سازمان بین المللی دیگر از جمله فدراسیون اروپایی قربانیان جاده‌ای (FEVR) آن را حمایت کردند.

 

در سال ۲۰۰۵ میلادی سازمان ملل متحد این روز را به رسمیت شناخت. هدف از گرامیداشت این روز تشویق دولت‌ها به آموزش مسائل ایمنی، بهبود جاده‌ها و افزایش ایمنی وسایل نقلیه است.

 

 

 

 

 

براساس آمارهای موجود بیش از ۹۰ درصد از تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ یا جراحت در کشورهای در حال توسعه صورت می‌گیرد و به طور متوسط خسارتی معادل ۳ درصد تولید ناخالص ملی به اقتصاد وارد می‌کند.

 

تصادفات جاده‌ای مهمترین عامل مرگ و میر در میان نوجوانان و جوانان بخصوص گروه سنی ۱۵-۲۹ سال است. همچنین گفته‌می‌شود که حدود دو سوم تلفات جاده‌ای متعلق به مردان کمتر از ۲۵ سال است.

 

امنیت جاده، نوع و ایمنی وسیله نقلیه، سرعت، استفاده از کمربند ایمنی جلو و عقب ماشین، پوشیدن کلاه کاسکت در زمان موتورسواری، مصرف مواد مخدر و الکل در زمان رانندگی از جمله موارد تعیین‌کننده احتمال تصادف و همچنین خطر مرگ و جراحت هستند.

 

سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۷ با ارائه یک بسته آموزشی حاوی اطلاعات فنی در مورد عوامل موثر در تصادفات و همچنین چگونگی پیشگیری از وقوع آنها منتشر کرده است.

 

این سازمان معتقد است که کاهش تلفات جاده‌ای در گروی همکاری میان شهروندان و دولت است. توجه هر دو گروه به این امر و همکاری آنان با یکدیگر می‌تواند جلو بسیاری از مرگ‌ها و جراحات را بگیرد.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: موادمخدر جوان آموزش اروپا اقتصاد یورونیوز تصادف یورو الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی بعد از ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد ۲ هزار و ٨١ عملیات صورت‌گرفته در سال گذشته، تعداد ۷۷۲ مورد عملیات اطفا حریق، ۷۸۴ مورد عملیات امداد و نجات و مابقی شامل تست ساختمانی و استقرار خودرو و آموزش بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر با اشاره به فراوانی عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر، تصریح کرد: در سالی که گذشت فراوانی این عملیات‌ها به‌ترتیب مربوط به گیر کردن افراد در آسانسور به تعداد ۲۳۲ مورد، جانوران موذی و حیوانات ۲۲۸ مورد، آتش‌سوزی ضایعات به تعداد ۲۱۸ مورد، آتش‌سوزی منازل مسکونی به تعداد ۱۷۳ مورد و حبس نفرات به تعداد ۱۱۶ مورد بود که از این آمار ۸۲ مصدوم و ۱۷ فوتی گزارش شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر با تاکید بر اینکه در بخش آموزش ۱۶ هزار و ۶۸۱ نفر آموزش دیدند، ادامه داد: این آموزش‌ها در ۱۶ دستگاه اجرایی، ۹۶ مرکز آموزشی، ۳۰ مسجد و موکب و همچنین به ۱۳ مرکز درمانی ارائه شده است

وی گفت: در بخش پیشگیری، در مجموع هزار و ۸۰۳ مورد شامل تاییدیه ایمنی، شناسایی مکان‌های ناایمن، ارائه پایان کار و شناسنامه ایمنی ساختمان و تست جعبه F بوده و ۱۷۳ مورد کارشناسی حریق صورت گرفته است.

کد خبر 6081372

دیگر خبرها

  • سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت