Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@11:53:49 GMT

سامانه بارشی جدید وارد ایران می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۷۰۳۷

سامانه بارشی جدید وارد ایران می‌شود

پول‌نیوز - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب سامانه بارشی جدید از جنوب و جنوب غرب وارد ایران می‌شود، روند فعالیت سامانه بارشی را طی روزهای آینده پیش‌بینی و تشریح کرد.

احد وظیفه اظهارکرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (دوشنبه 28 آبان) درسواحل دریای خزر بویژه در استان گلستان و همچنین در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، در برخی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه از اوایل امشب سامانه جدید بارشی از سمت جنوب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود ، گفت: فردا (سه شنبه 29 آبان) در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ‌بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد،‌ یزد، جنوب اصفهان و به تدریج در بخش‌هایی از کرمان،‌ هرمزگان و خراسان جنوبی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، پس فردا (چهارشنبه 30 آبان) فعالیت سامانه بارشی با شدت کمتر در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان،‌ خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه همچنین اضافه کرد: امروز و فردا به سبب وزش باد شدید، ‌مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود و همچنین با ورود سامانه بارشی از جنوب از اواخر امروز و طی روز آینده در مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: طی دو روز آینده روند افزایش آلاینده‌ها در برخی شهرهای پر جمعیت و صنعتی کشور بویژه تهران، اصفهان و اراک پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه 29 و 30 آبان) نیمه ابری، همراه با غبار صبحگاهی بیشترین و کمترین دمای 14 و 8 و 16 و 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: باران پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی امروز چهارشنبه ۸ فروردین گفت: در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی برای پنجشنبه ۹ فروردین در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور بارش‌های پراکنده را پیش بینی کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه ۱۰ فروردین نیز در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و در روز شنبه در برخی نقاط استان فارس و روز یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت.

به گفته ضیائیان، تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید هم گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ فروردین‌ماه) کمی ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۰ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع کدری آب شرب بیش از ۹۵ درصد مناطق خرم آباد
  • پیش بینی هوای نسبتا پایدار برای گلستان
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • پیش‌بینی هواشناسی از سامانه جدید بارشی برای بوشهر
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ های کشور
  • ورود سامانه سرد بارشی به یزد
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۸؛ هشدار نفوذ سامانه بارشی به ایران
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور