Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:34:02 GMT

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس استعفا داد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۷۱۴۸

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس استعفا داد

شیراز - ایرنا - یک منبع مطلع مطالب منتشر شده در برخی رسانه ها در زمینه برکناری صابر فرخی لاریجانی از مدیر کلی بیمه سلامت استان فارس را رد کرد و گفت: وی با تمایل و رغبت خود و با استعفا از این مسئولیت کناره گیری کرد.

این منبع که نخواست نامش ذکر شود، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه صابر فرخی لاریجانی به میل و با تقاضای خودش و با استعفا ، مسئولیت را واگذار کرده است، گفت: با استعفای فرخی لاریجانی که هفته گذشته ارائه شده است، در حال حاضر دکتر مهدی نوروزیان مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران سرپرستی بیمه سلامت استان فارس را بر عهده دارد و در دو هفته آتی مدیر کل بیمه دراستان فارس معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین درباره دوره مدیریتی فرخی لاریجانی به عنوان مدیرکل بیمه سلامت استان فارس گفت: وی حدود 10 ماه در استان فارس مسئولیت داشت و در این مدت یکی از درخشانترین دوران خدمت در این اداره کل رقم خورده است ، متاسفانه برخی افراد و جریانات در فضای مجازی با بزرگنمایی و گاه سیاه نمایی به هتک آبروی این مدیر خدمتگزار مبادرت ورزیدند.
این مقام آگاه گفت: فرخی لاریجانی کارمند بازخریدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود و در بهمن ماه سال 96 به مسئولیت مدیرکلی بیمه سلامت استان فارس منصوب شد، دراین انتصاب اگر تخلفی شکل گرفته باشد تخلف اداری و بخشنامه ای است، هیچ تخلف مالی یا موارد دیگری دراین مدت در بیمه سلامت استان فارس وجود نداشته است.
طی روزهای گذشته برخی از سایت ها و فعالان رسانه ای دراستان فارس موضوع برکناری مدیر کل بیمه سلامت استان فارس را مطرح کرده و به آن دامن زدند ، در این فضا سازی ها عنوان شده که با ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع تخلفات ، مدیر کل بیمه سلامت استان فارس برکنار شده است.

** بیمه سلامت اجازه نداد فرایند درمان دچار مشکل شود
این منبع مطلع درباره برخی چالش ها و مسایل پیش آمده بین بیمارستان های خصوصی در استان فارس و بیمه سلامت گفت: موضوع طلب بیمارستان ها از بیمه مربوط به ماهها و روزهای اخیر نیست ، بیمه و بیمارستان ها معمولا در مسایل مالی دچار این نوع اختلافات می شوند اما بیمه سلامت هیچگاه اجازه نداده است که موضوع درمان مردم دستخوش مشکل شود و همواره برای تسهیل در امور درمانگری مردم کوشیده است .
وی با بیان اینکه کل مطالبات بیمارستان های خصوصی از بیمه سلامت کمتر از پنج درصد از مطالبات آنها از بیمه ها را تشکیل می دهد یادآور شد: حتی در زمان هایی که این بیمارستان ها در شیراز از پذیرش دفترچه بیمه سلامت خودداری می کردند ، بیماران با ارائه اسناد و در قالب ' خسارت متفرقه ' هزینه های انجام شده را از بیمه دریافت می کردند بنا بر این هیچ خللی در ارائه خدمات بیمه سلامت به شهروندان ایجاد نشده است.
وی با یادآوری اینکه بیمه سلامت هیچگاه قرارداد خود را با بیمارستان های خصوصی لغو نکرده است، گفت: بیمارستان های خصوصی کاملا به صورت یک طرفه برای لغو قرار داد اقدام کردند ، اما در عین حال در همین زمان هم بیمه سلامت با تشکیل اسناد و در قالب خسارت متفرقه ، هزینه درمان مراجعان به بیمارستان های خصوصی را تقبل و پرداخت کرد.
وی ادامه داد: همه عملکردها و تصمیم گیری ها دراین حوزه با هماهنگی سازمان مرکزی بیمه سلامت انجام شده و مدیر کل وقت با هماهنگی سازمان مرکزی در مورد پرداخت مطالبات بیمارستانی تصمیم می گیرد ، بنا بر این اشتباه است که انگشت اتهام عدم پرداخت مطالبات بیمارستانی یا وجود تاخیر در آن را متوجه شخص خاصی دراستان فارس کنیم.
وی با بیان اینکه بیمه سلامت استان فارس بر اساس وظایف قانونی همواره فعالیت بیمارستان های خصوصی را زیر ذره بین دارد و آن را پایش و رصد می کند گفت: البته کسی نباید انتظار داشته باشد که بیمه سلامت در برابر تخلفات احتمالی بیمارستان ها، در برابر تجارت بیمار ، در برابر سرقت بیمار و هدایت آنها از بیمارستان های دولتی به سمت بیمارستان خصوصی ساکت باشد ، بیمه سلامت مسئولیت دارد تا دراین موارد اگر تخلفی محرز و آشکار شد برخورد قانونی کند و تا کنون نیز برخورد قانونی کرده است.
این مقام آگاه اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد با جریان سازی درباره اختلافات مالی و مطالبات بیمارستان های خصوصی و بیمه سلامت قصد سوء استفاده داشتند، آنها بیماران را تشویق به تجمع کردند و به دنبال تنش آفرینی در جامعه بودند که در این کار موفق نشدند.
6113/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت بيمه سلامت استعفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بهرنگ قربانی، افزود: این دفترچه‌ها به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ شده و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس قرار گرفته است.
او ادامه داد: دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی دارای مهلت و اعتبار ۶ ماهه  است که پس از بررسی وضعیت فرد سپرده گذار، قابل تمدید است.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، در خصوص ضریب امنیتی دفترچه‌ها هم گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مُهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه ،بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

قربانی افزود: از جمله مزایای افتتاح حساب از سوی اتباع ،امکان دریافت دفترچه اقامت قابل تمدید از سوی اتباع، سپرده‌گذاری، استفاده از بیمه تکمیلی درمان، بیمه حوادث، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه آتش‌سوزی و استفاده از صندوق ذخیره تسهیلات فرزندان اتباع خارجی است.

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • انتقاد از کم کاری برخی از ارگانها در حمایت از فرزند آوری
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد
  • خدمات بستری رایگان افراد بالای ۶۵ سال