Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@03:54:19 GMT

تحمل 20 ماه حبس حکم قطعی شکارچی غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۷۱۵۷

دادستان بجنورد با اعلام خبر صدور حکم قطعی درباره یک شکارچی غیرمجاز که سابقاً به اتهام مذکور دستگیر شده بود، گفت: طبق گزارش پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان، فردی با هویت معلوم، پیش از این در مورخ بیستم اسفندماه سال گذشته به اتهام شکار غیرمجاز توسط محیط‌بانان، دستگیر شده بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان‌شمالی، «مسلم محمد یاران» افزود: طی بازرسی معمول از منزل متهم، مقادیری گوشت شکار مشتمل بر لاشه سه رأس قوچ وحشی(کوهی) کشف و ضبط شد و در این‌باره پرونده قضایی تشکیل و به شعبه چهار بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاران ادامه داد: پس از انجام تحقیقات مقدماتی، تکمیلی و تفهیم اتهام و اقرار صریح متهم به ارتکاب بزه انتسابی، مشارالیه با صدور قرار تأمین کیفری به‌علت عجز از ایداع وثیقه، روانه زندان شد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: پس از صدور کیفرخواست در دادسرا، پرونده قضایی متشکله، در یکی از شعب جزایی بجنورد رسیدگی و نهایتاً حکم به محکومیت متهم به تحمل 20 ماه حبس تعزیری هم‌چنین ابطال پروانه حمل اسلحه و نیز توقیف و مصادر شده سلاح‌های مکشوفه به نفع دولت صادر شد که پس از قطعیت حکم صادر شده در مرحله تجدیدنظر، روند اجرای حکم قطعی، با اعزام محکوم علیه به زندان مرکزی بجنورد آغاز شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با تبیین ضرورت توجه جدی به مسأله حفاظت از محیط‌زیست و مراقبت از گونه‌های جانوری نادر در استان خراسان‌شمالی، شکار غیرمجاز را یکی از معضلات مخل آرامش طبیعت و تهدیدکننده محیط‌زیست دانست که هر از چندی متأسفانه مناطق زیبایی از استان را دستخوش حوادث تلخی می‌کند که علاوه‌بر تهدید زیستگاه‌های جانوری، موجبات نابودی جلوه‌های زیبای مناطق حفاظت شده را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به شهادت یکی از محیط‌بانان خراسان‌شمالی در روزهای اخیر، یادآور شد: دستگاه قضایی حسب رسالت و وظیفه ذاتی خود با مرتکبین این قبیل جرائم برخورد قاطع خواهد داشت.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این واحد با همکاری اداره اماکن انتظامی پلمب شد، افزود: افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

نسیمی دوست خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش دهند.

کد خبر 6088418

دیگر خبرها

  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان