Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@11:23:36 GMT

انصارالله اعلام صلح کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۷۲۴۴

انصارالله اعلام صلح کرد

فرارو- رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که یمن در راستای حمایت از صلح و از بین بردن هرگونه بهانه ائتلاف سعودی برای ادامه تجاوزاتش، این آمادگی را دارد که همه عملیات نظامی خود از جمله موشکی و پهپادی را متوقف کند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از طرح جدید صلح که در آن بر توقف حملات موشکی و پهپادی یمن تاکید شده است، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بامداد دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اگر ائتلاف سعودی صلح می‌خواهد، ما آماده توقف عملیات نظامی خود در همه جبهه‌ها هستیم.»

الحوثی افزود: یمن در راستای حمایت از صلح و از بین بردن هرگونه بهانه ائتلاف سعودی برای ادامه تجاوزاتش، این آمادگی را دارد که همه عملیات نظامی خود از جمله موشکی و پهپادی را متوقف کند.

وی در ادامه بیانیه خود تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم که شلیک موشک و ارسال پهپاد‌ها را متوقف کنیم تا بهانه ادامه تجاوز و محاصره را از دشمن بگیریم.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود: نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواستار توقف حملات موشکی و پهپادی یمن شده است و ما هم از تلاشش برای برقرای صلح حمایت می‌کنیم.

او گفت که یمن از موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های خود فقط برای بازدارندگی و دفاع در برابر جنایات ائتلاف استفاده کرده است.

الحوثی خاطرنشان کرد، یمن از بزرگترین فاجعه انسانی در جهان به دلیل حملات ائتلاف سعودی و محاصره آن رنج می‌برد.

جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن از فروردین ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در این سه سال و اندی بیش از ۵۰ هزار یمنی جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" آگوست گذشته فاش کرده بود که شمار کشته‌های یمن بیش از ۵۰ هزار نفر است، اما منابع مختلف، آمار واقعی را بیان نمی‌کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انصارالله یمن آتش بس ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با وینسنت کاسارد رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران، گفت: باید رسیدگی به موارد نقض حقوق بین الملل بشردوستانه در غزه مورد توجه باشد و صلیب سرخ جهانی تلاش خود را برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی بی قید و شرط اسرا و کمک به مردم مظلوم غزه به کار گیرد.

کولیوند اضافه کرد: رعایت قوانین حقوق بین المللی بشردوستانه، راهکار برون رفت از این شرایط است و صلیب سرخ می‌تواند به عنوان یک نهاد بین المللی بی طرف، در راستای برقراری صلح گام بردارد.

وی در ادامه بیان کرد: هلال احمر به دنبال کار سیاسی نیست و به وظیفه ذاتی خود که کمک به محرومین و حفظ کرامت انسان‌ها است، در جهت تسکین آلام بشری عمل می‌کند

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: رژیم صهیونیستی در حال ظلم کردن در غزه است و اجازه ارائه خدمات بشر دوستانه صلیب سرخ در غزه را نمی‌دهد و به هیچ کدام از قوانین بین المللی هم پایبند نیست.

کولیوند ادامه داد: هلال احمر و صلیب سرخ به عنوان نهادی برای کمک به مجروحان و آسیب دیدگان باید به وظیفه خود در این درگیری‌ها عمل کند و کسی نباید مانع انجام این اقدام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۱۰ هزار نفر از مجروحین در غزه که نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه صلیب سرخ و هلال احمر هستند از دریافت هر گونه کمکی محرومند.

کولیوند ادامه داد: ۶۶ هزار مادر باردار در غزه نیازمند کمک صلیب سرخ هستند ولی برای انجام این اقدامات مانع ایجاد شده است و هیچ جای امنی برای آنها وجود ندارد و درگیر آوارگی، بیماری و گرسنگی هستند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کمک‌های بشردوستانه در بندر العریش مصر به دلیل تأخیر در ارسال در حال از بین رفتن هستند افزود: کمیته بین المللی صلیب سرخ باید اقدامی‌برای رفع این مشکل کند. نهادهای بی طرف بین المللی باید به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در سوریه که نقض حقوق بین الملل بشردوستانه است، واکنش نشان دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بیان کرد:
مباحث توانبخشی یکی از الزامات جامعه امروز است و اگر تجارب سایر کشورها در کنار تجارب هلال احمر ایران قرار بگیرد می‌تواند در ارائه خدمات با کیفیت بیشتر مؤثر باشد.

نگران غیرنظامی‌ها هستیم

وینسنت کاسارد رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ هم در ادامه این دیدار گفت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق در کمیته بین المللی صلیب سرخ بررسی شد و ایران می‌تواند در این خصوص از خدمات کمیته بین المللی صلیب سرخ استفاده کند.

وی در ادامه بیان کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ در این شرایط نگران افراد غیر نظامی است و اگر شرایط خطرناک‌تر شود کمیته بین المللی صلیب سرخ آماده ارائه خدمات است و در کنار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

وی ادامه داد: برای برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد هلال احمر آماده همکاری با هلال احمر ایران هستیم. همچنین پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس بین المللی در زمینه توانبخشی با همکاری مشارکت صلیب سرخ و هلال احمر ایران در تهران را داریم تا سایر جمعیت‌های ملی در این کنفرانس شرکت و ظرفیت‌های هلال احمر در حوزه توانبخشی به سایر جمعیت‌های ملی معرفی شود.

کد خبر 6081843

دیگر خبرها

  • نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • سد کجکی در افغانستان سرریز کرد؟ چرا حقابه ایران را نمی‌دهند؟ دیگر چه بهانه‌ای دارند (فیلم)
  • سد کجکی سرریز کرد در افغانستان سرریز کرد؟ چرا حقابه ایران را نمی‌دهند؟ دیگر چه بهانه‌ای دارند (فیلم)
  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • ریش سفید فوتبال هستم و نکونام را نصیحت می‌کنم
  • حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • آمریکا مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد یمنی شد
  • اهدای ۲ هزار و ۸۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد فارس
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد