Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:28:20 GMT

مارکتینگ حلقه مفقوده رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۷۲۸۱

مارکتینگ حلقه مفقوده رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که "مارکتینگ" حلقه مفقوده رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم است، گفت: ما برای رفع چالش‌های بخش صنعت به دنبال بررسی مشکلات آنها هستیم که با چنین رویکردی با وزارت نفت همکاری‌های علمی ایجاد کردیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سیداحمد معتمدی در نشست صاحب‌نظران ارتباط صنعت با دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر دو هدف عمده را در دستور کار خود دارد، اظهار کرد: رسیدن به ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا تا سال ۱۴۰۴ از جمله این اهداف کلان است که تاکنون در برخی از رتبه‌بندی‌های بین‌المللی در میان ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این هدف هر چند محور آن تولید علم و مقاله است، ولی در آن به ارتباط با صنعت و انعقاد قراردادهای صنعتی توجه شده است، ولی وزن اصلی این هدف بر دوش تولیدات علمی قرار دارد.

معتمدی رسیدن به دانشگاه نسل سوم را از دیگر اهداف کلان این دانشگاه ذکر کرد و افزود: دانشگاه نسل سوم دانشگاه‌هایی هستند که در چرخه اقتصادی کشور نقش و همچنین تولید فناوری دارند. در این رویکرد دیگر تولید علم کمتر مطرح است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تجربیات سایر دانشگاه‌ها در این زمینه، خاطر نشان کرد: هر چند که دانشگاه‌هایی مانند ام آی تی، استنفورد و برکلی از نظر تولید مقالات سرآمد هستند، ولی بررسی رزومه آنها حاکی از حجم بالایی از تولید دانش فنی فروخته شده و ثبت اختراع است، ضمن آنکه بخشی از سهام کارخانجات به دلیل فروش فناوری مربوط به این دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به برخی از انتقادات به دانشگاه‌های کشور گفت: انتقادی که به دانشگاه‌ها گرفته می‌شود، این است که مراکز آموزشی به مشکلات کشور نمی‌پردازند که تا حدی درست است و تا حدی نادرست، چون ما قراردادهای صنعتی خوبی را منعقد کرده‌ایم ولی در مقایسه با دانشگاه‌های دنیا فاصله زیادی داریم و این انتقاد وارد است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم حلقه مفقوده‌ "مارکتینگ" وجود دارد، یادآور شد: در این زمینه مدل‌هایی ارائه شده است که می‌تواند به عنوان یک تجربه به این دانشگاه منتقل شود.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه انتظار نداریم که با برگزاری یک جلسه راه حل‌های ارتباط دانشگاه با صنعت ارائه شود، گفت: به نظر می‌رسد نه دانشگاه‌ نسبت به صنعت آشنایی دارد و نه صنعت با فضای دانشگاه‌ها آشنا است و این در حالی است که همانطور که صنعت متحول شده، دانشگاه‌ها نیز تغییر کرده‌اند.

معتمدی با اشاره به موفقیت کشور در سال ۲۰۱۷ در زمینه رشد علمی، خاطر نشان کرد: این امر اتفاق مهمی است، چون یک درصد جمعیت دنیا در ایران ساکن هستند، ضمن آنکه با اکثر دانشگاه‌های مهم اروپا و ژاپن ارتباطات دو طرفه خوبی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: ولی کافی نیست و نیاز به کار بیشتر دارد و مساله ارتباط دانشگاه با صنعت یک مساله جهانی است، از این رو ما به طور جدی این هدف را دنبال می‌کنیم؛ چراکه منفعت آن هم برای دانشگاه است و هم برای صنعت.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اقدامات برخی از بانک‌ها برای ایجاد مراکز نوآوری و فناوری با همکاری دانشگاه‌ها، گفت: بانک‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در صورت فراگیر شدن اقتصاد دیجیتالی، آنها غافلگیر نشوند، از این رو این اقدامات شایسته است، ولی کافی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه اميركبير دیجیتال مارکتینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت عجیب بیوه امیرکبیر؛ تن دادن به ازدواج با سه مرد دربار!     

زی‌سان: ملک نسا خانم معروف به ملک‌زاده خانم و ملقب به عزت‌الدوله که فرزند محمد شاه و ملک جهان خانم بود در ۲۷ بهمن ۱۲۲۷ با میرزا تقی‌خان فراهانی (امیر کبیر) ازدواج کرد. مادرش یعنی ملک جهان خانم به شدت با این ازدواج مخالف بود، اما ناصرالدین شاه تمایل داشت که خواهراش همسر دوم امیرکبیر شود و صدراعظم نیز خواست او را اجرا کرد. 

به گزارش زی‌سان؛ عزت‌الدوله در ازدواج خود با امیرکبیر ناکام بود. او بعد از مورد غضب پادشاه قرار گرفتن همسرش با توطئه درباریان، به شدت مراقب جان همسراش بود و تلاش می‌کرد در جریان تبعید به کاشان در همه جا کنار امیر کبیر باشد. اما مراقبت‌های او جواب نداد و در نهایت عاملان پادشاه قتل او را در حمام فین کاشان اجرا کردند. 

بیوه امیر کبیر بعد از از دست دادن همسرش هنوز سیاه‌پوش بود که فرمان مادرش با میرزا کاظم نظام‌الملک و سپس با انوشیروان خان عین‌الملک ازدواج کرد، اما سهم او از این ازدواج‌ها هم ناکامی بود. 

بیشتر بخوانید ماجرای هولناک بریدن سر ۱۲ سرباز جلوی چشم ناصرالدین شاه (تصاویر) توصیف حیرت‌انگیز اولین سفیر آمریکا در ایران از منطقه شمیران خوشحالی بی‌حدوحصر مظفرالدین شاه از دیدن فرش تبریز در پاریس

در نهایت بیوه امیرکبیر ناچار شد به فرمان ناصرالدین شاه همسر چهارمی برگزیند که او هم کسی نبود، جز یحیی مشیرالدوله. اس جی دبلیو بنجامین، اولین سفیر ایالات متحده آمریکا در ایران در کتاب خود تحت عنوان «ایران و ایرانیان عصر ناصرالدین شاه» چهارمین همسر بیوه صدراعظم مشهور قاجار را این‌گونه توصیف می‌کند:

یحیى خان مشیرالدوله ترقیات خود را مرهون خدمات چندین ساله در دربار است و البته شانس و فرصت هم با او یاری نموده است. در جوانی، هنگامی که شغل کوچکی در دربار، در ساعات فراغت با یکی از افسران مشغول بازی بود و در این بازی کار آن‌ها به نزاع و کشمکش رسید و افسر با قمه‌ای که در کمر داشت صورت یحیی خان را مجروح و خون آلود کرد که هنوز آثار آن جراحت در صورت او دیده می‌شود.

یحیی خان با چهره خون آلود داشت، نزد شاه رفت و از آن افسر شکایت کرد. شاه پس از رسیدگی حق را به یحیی خان داد و افسر درباری را بلافاصله مجازات نمود، ولی این واقعه موجب شد که توجه شاه به طرف یحیی خان که تا آنموقع ناشناس بود جلب گردد.

از آن پس ترقیات او با لیاقتی که یحیی خان از خود نشان می‌داد شروع شد و مقامات مختلف را یکی پس از دیگری طی کرد و کار به‌جایی رسید که با اجازه ناصرالدین شاه با خواهر او که زن تربیت شده و تحصیل کرده‌ای بود ازدواج کرد. این زن همان بیوه میرزاتقی خان امیر نظام صدراعظم معروف ایران بود شاه بر اثر اغوای بدخواهان به قتل رسید.»

tags # امیر کبیر ، ناصرالدین شاه ، قاجار ، ایران سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • تولید صنعتی ابزار دقیق هسته ای
  • فیلمی اسفبار از وضعیت ساحل متل‌قـو | حلقه مفقوده، خدمت‌رسانی یا فرهنگ؟
  • صنعت نفت در دولت سیزدهم با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بُعدی فلزی ایران ساخت
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • سرنوشت عجیب بیوه امیرکبیر؛ تن دادن به ازدواج با سه مرد دربار!     
  • راه حل تازه عضو حزب موتلفه برای رسیدن به جهش تولید/ از دلال‌ها بیشتر مالیات بگیرید
  • افزایش بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی
  • بالابردن بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی