Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، آیت الله اراکی، درباره ضرورت همکاری های علمی و فقهی شیعه و اهل سنت و موفقیت های کسب شده در این مسیر، گفت: از سال ها پیش حضور مجمع تقریب در مجمع فقهی فعال بوده است، آیت الله تسخیری رئیس شورای عالی در این مجمع حضور دارند و برخی از شخصیت ها به کمک ایشان دعوت می شوند و در این مجمع حضور پیدا می کنند؛ از این طریق ما همکاری بسیار موثر و جدی در عرصه افتا بین علمای اهل شیعه و اهل سنت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نقشی که سوریه در جهان اسلام دارد و جایگاهی که دمشق در عرصه شکل گیری تمدن اسلامی در تاریخ اسلام داشته و همچنین با توجه به اینکه علمای بسیار برجسته ای همیشه در دمشق و اطراف دمشق مانند حلب و غیره، حضور داشتند، به آقای بشار اسد ریاست محترم جمهوری سوریه پیشنهاد کردیم این شورای افتا مشترک میان شیعه و سنی در دمشق هم تشکیل شود و جناب آقای بشار اسد به آقای وزیر اوقاف سوریه دستور تشکیل این مجمع را دادند و امیدواریم در ایام آتی شاهد شکل گیری این مجمع افتا باشید. ما روابط بسیار نزدیک و خوبی با دارالافتا الازهر و شیخ الازهر داریم، در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی از ایشان دعوت به عمل آوردیم و ایشان هم لطف کردند و پاسخ دادند و فرمودند که اکنون شرایط من ایجاد نمی کند ولی حتماً در مراسم بعدی حضور پیدا خواهم کرد. ما از ایشان هم تشکر می کنیم که به هر حال با نظر مثبت به کنفرانس و حضورشان در ایران نگاه کردند. ارتباط ما با الازهر ارتباط قدیمی است ما شاهد اولین تشکیل دارالتقریب در الازهر مصر بودیم و امیدواریم با همکاری دانشگاه الازهر و مفتی بزرگ مصر حرکت تقریبی در این کشور فعال شود و نقش محوری مصر در عرصه تقریب وحدت جهان اسلام همچون گذشته احیا شود.

آیت الله اراکی در پاسخ به اینکه چگونه می توان اهرم فشار را از روی علمای مصر برداشت تا ارتباط علمای شیعه و اهل سنت بیش از پیش گسترش یابد؟ گفت: مصر کشوری است که سابقه فراوانی در آزادی خواهی و تلاش علیه استکبار دارد، متأسفانه بعضی از گروه های سیاسی که در جریان خیزش مردم مصر نقش خوبی نداشتند، توانستند به خوبی این خیزش را مدیریت کنند و مردم مصر قیام کردند. سرنگونی رژیم حسنی مبارک کار کوچکی نبود و این نشان دهنده زنده بودن روح قیام و مقاومت در مردم مصر است. متأسفانه در نتیجه سوء مدیریت برخی از گروه هایی که توانستند به قدرت برسند، این حرکت با یک توطئه ای سرکوب شد، به نظر ما این حرکت مجدداً زنده خواهد شد، مردم مصر مردم زنده ای هستند و علمای بزرگی دارند. علمای مصر امروز به سختی شرایط کنونی را تحمل می کنند. تحمل این شرایط قطعاً ماندگار نخواهد بود. حکومت مصر یا با مردم هماهنگ می شود و دست از اتحاد با عربستان و رژیم صهیونیستی بر می دارد که اگر چنین شد قطعاً حکومت مصر مورد حمایت مردم و علمای مصر قرار خواهد گرفت و اگر چنین نشد قطعاً حکومت فعلی مصر تداوم نخواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ایران رژیم صهیونیستی شیعه و سنی عربستان مصر منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم