Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رییس بانک مرکزی از راه‌اندازی بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارز، مبتنی بر سازوکار حراج خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت:«یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی در ماه‌های اخیر برای ساماندهی بازار ارز و پاسخ‌گویی به نیازهای طبیعی مردم، راه‌اندازی یک بازار متشکل ارزی برای معامله آزاد اعم از نقد و حواله ایعار بیم‌المللی توسط کارگزاران (بانک‌ها و صرافی‌های مجاز) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسات متعددی با حضور کارشناسان و صاحبنظران بازار ارز و سرمایه و خصوصا بانک‌ها و صرافی‌ها در بانک مرکزی تشکیل و ابعاد مختلف موضوع بررسی شد.

در نهایت در مورد راه‌اندازی بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارز، مبتنی بر سازوکار حراج، با هدف کشف قیمت ارز و تسهیل تامین نیازهای خدماتی و خرد مردم، به جمع‌بندی رسیدیم.

این بازار با مشارکت بانک‌ها صرافی‌های مجاز و نظارت و بازگردانی بانک مرکزی در آینده نزدیک به‌طور گام‌به‌گام و با تمرکز بر معاملات نقدی راه‌اندازی خواهد شد.

صادرکنندگان هم می‌توانند در چارچوب مقررات اعلامی بخشی از ارز صادراتی  خود را در این بازار عرضه کنند.

امیدوارم این اقدام موجب شفافیت شکل‌گیری نرخ تعادلی ارز شده و تجربه مفیدی برای معاملات حواله‌های تجاری در سامانه نیما شود.»

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بازار ارز عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی سامانه نیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، هر اسکناس دلار امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۱۲۳ تومانی نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت)، ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۱۴ تومان افزایش نسبت به پنجشنبه، ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۵۱۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۴۴ تومان و حواله آن با افزایش ۴۸۳ تومانی، ۴۴ هزار و ۶۷۲ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با افزایش ۳۴ تومانی قیمت، به ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و حواله درهم نیز با ۳۱ تومان رشد قیمت، ۱۱ هزار و ۲۹۸ تومان معامله شد.

 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی «مدارس سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • دلار باز هم نزولی شد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید