Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام قاسمی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اجرایی شدن سازوکار ویژه مالی و عدم پذیرش کشورها از میزبانی این کانال گفت: اروپا به خصوص سه کشور اروپایی عضو برجام در ۱+۴ اراده دارند و این سه کشور متعهد به اجرای تعهداتشان هستند و باید مکانیزم‌های مورد نیاز و مورد توقع ایران را عملی کنند و شرایطی را فراهم کنند تا این سازوکارها به مرحله اجرایی شدن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این روابط متاسفانه به دلایل مختلف با کندی روبه‌رو است. توقع ما از سه کشور اروپایی عضو ۱+۴ که خواستار استمرار برجام و متعهد به برجام بودند، این است که آنها تعهداتشان را اجرا کنند.

 کند بودن اروپا در اجرای تعهداتش نسبت به ایران توجیهی ندارد

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه ما شاهد ایجاد یک سازوکار جدیدی هستیم که هنوز ابهاماتی برای اجرایی شدن دارد، اظهار داشت: هر کدام از این دلایل، توجیهی نیستند که اروپا در اجرای تعهدات خود از سرعت لازم برخودار نباشد. امیدواریم اروپا در این مقطع مهم توانایی خود را در کنار بیان مثبت، نشان دهد و بتواند این سازوکار را به مرحله اجرا بگذارند.

قاسمی افزود: این مسئله درون اروپایی است و به خودشان مربوط است و ما صرفا منتظر توافقات و نتایج آن برای اجرایی شدن این سازوکار است و امیدواریم و امیدوار می‌مانیم تا این سه کشور توانایی خود را در این برهه از زمان نشان دهند و اروپا بتواند در جایگاه واقعی خود همانگونه که در سخن، صحبت کرده است، کار عملیاتی خود را درخصوص ایران به مرحله اجرا درآورد.

تاکنون هیچ درخواستی از اژه‌ای دریافت نکرده‌ایم

وی درخصوص واکنش‌ها به اظهارات محمدجواد ظریف درباره پولشویی و ادعای کریمی قدوسی مبنی بر درخواست اژه‌ای برای ارائه اسناد وزیر امور خارجه به قوه قضاییه تصریح کرد: ما هیچ گونه درخواستی از سوی آقای اژه‌ای، سخنگوی محترم قوه قضاییه تاکنون دریافت نکرده‌ایم. بیان آن نماینده محترم بازهم مانند دیگر بیانات ایشان با واقعیت تطبیق نمی‌کند و احتمالا براساس یک سوتفاهم یا توهم این موضوع را بیان کردند زیرا زمانی می‌توان این ادعا را گفت که ادعایی به وزارت امور خارجه ارسال شده باشد که نشده است.

موضوع خارق‌العاده و عجیبی در بیان ظریف درباره پولشویی نبود

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان ظریف درباره پولشویی را روشن دانست که نیاز به روشنگری ندارد و خاطرنشان کرد: اظهارات ظریف بیان یک آسیب‌شناسی است که در اقتصاد کشور وجود دارد و برای اولین بار هم نبوده است زیرا قبلا در دولت‌های مختلف و از سوی نمایندگان مختلف بیان شده بود. ظریف نیز این موضوع را در ادامه اظهارات قبلی با توجه به شرایط مطرح کرد و چیز خارق‌العاده و عجیبی در بیان ایشان نیست.

قاسمی اضافه کرد: اظهارات آقای ظریف، بیان و تصویری از یک مشکل و معضل اقتصادی که باید رفع شود. ایشان در اظهارات خود همانطور که بیان کردند، نه ارگانی را متهم کردند و نه فرد خاصی را بلکه به بیان یک معضل، بیماری و مسئله پرداختند. من تعجب می‌کنم این بیان با بازتاب‌های تند و عجیب در جامعه و سیاستمداران خاص همراه شد.

ادامه دارد..

منبع: ایلنا

کلیدواژه: قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت

محمدی فلاح گفت: در طرح پرستاری خانواده محور به هر نفر ۲۱میلیون ریال پرداخت می شود .

وی گفت : تعداد مستمری بگیران زیر پوشش بهزیستی البرز از ۱۹ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ به ۲۵ هزار و ۲۱۵ نفر در آغاز سال جاری افزایش یافتند.

محمدی فلاح بیان کرد: میزان مستمری مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۳ به نسبت سال گذشته ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت و این افزایش با مستمری فروردین ماه پرداخت می شود .

مدیرکل بهزیستی استان البرز یاد آورشد: امسال نیز اعتبارات خرید تجهیزات توانبخشی شامل انواع ویلچر سمعک واکر توالت فرنگی عصا ساعت نابینایان حدود ۱۰۰ درصدرشد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.

محمدی فلاح اظهار کرد: برای اولین بار ۲۰ ویلچرکربنی فوق سبک با صرف ۱۱ میلیارد ریال برای افراد با معلولیت جسمی، حرکتی و ضایعه نخاعی تولید شرکت های دانش بنیان در استان البرز تامین شده است.

 

 

    باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند
  • دبیرکل ناتو: اوکراین به زودی سامانه‌های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند
  • مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح
  • واکنشی به «کشور نامیدن اسرائیل» توسط احمدی‌نژاد: نیمه پر لیوان را ببینیم | نمی‌توان قضاوت کرد!
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان برای پیگیری اسناد و تفاهمات بین ایران و ترکیه