Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-09@08:35:34 GMT

پرداخت وام بازآفرینی شهری تا دو هفته دیگر

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۷۵۶۸

پرداخت وام بازآفرینی شهری تا دو هفته دیگر

به گزارش جهان نيوز، به نقل از خبرگزاری صدا وسیما هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: وزیر جدید تاکید دارد که در کوتاه ترین زمان باید مسکن مهر به سرانجام برسد. سیاست وزارت راه و شهرسازی تکمیل طرح هاست. ۵۶ درصد طرح ها در همین دولت به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  وی در همین باره افزود: در انتخاب مکان و به صورت کلان اقتصادی بحث‌هایی وجود دارد اما کسی روی خود مسکن مهر بحث ندارد.

معاون وزیر راه در ادامه با اشاره به موضوع باز آفرینی شهری عنوان کرد: اصلی ترین موضوع هر جامعه حوزه اجتماعی است ، تجربه نشان داده افول شهری و موضوع حاشیه نشینی در شهرها دارد اتفاق می‌افتد.

وی همچمنین خبر از پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای بازآفرینی شهری خبر داد و بیان کرد: پرداخت این تسهیلات با بهره ۹ درصدی تقریبا تا یکی دو هفته دیگر شروع خواهد شد که به توسعه گران و ساکنین اختصاص می یابد.

عشایری ادامه داد: دغدغه مسئولین به سمت بازآفرینی شهری رفته تا جایی که رئیس جمهور بازآفرینی شهری را مهمترین طرح در حوزه شهری می داند. این موضوع یک برنامه اجتماعی است که یکسری پیوست‌های کالبدی دارد.
عشایری به نقش همه نهادها در این حوزه نیز تاکید کرد و گفت: بنابراین بدنه دولت و شهرداریها، استانداری ها صحبتشان بازآفرینی شهری است.

معاون وزیر راه به آشفتگی در ساختار شهرسازی اشاره کرد و گفت: فلسفه بازآفرینی شهری بازگشت به هویت اصلی است، بنابر معنایش این است که در شهر آشفتگی بوده و سیاست ها غلط است.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ورود دولت را به حوزه مدیریت شهری اشتباه دانست و تصریح کرد: قانون اشاره کرده باید محله محور باشد. یعنی مردم باید بگویند چه می‌خواهند.

وی خاطر نشان کرد: قانون تکلیف کرده که شهر باید برای همه شهروندان خصوص برای جامعه معلولین و سالمندان تسهیل شود.

عشایری با اشاره به نقش بخش خصوصی در این حوزه هم گفت: مثلا محله دوهزار بندرعباس ،محله ای در یزد، اهواز ،نیشابور و شیراز داریم که مردم در سیاستگذاری، برنامه ریزی و در اقدام مشارکت کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی موضوع مسکن را فرابخشی دانست و تاکید کرد: این حوزه تابع نظام اقتصاد کلان کشور است یعنی خودش مستقلا نمی تواند عمل کند. بنابراین طبیعتا چون نظام اقتصادی کشور دچار یکسری فراز و فرودهایی شده، این حوزه نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در پایان مهمترین چالش پیش روی مسکن را نبود تناسب بین عرضه و تقاضا عنوان کرده و گفت: بزرگترین مشکل این است که خانه دوم و خانه خالی آمارش بالا می رود و این بدین معناست که تولید متناسب با تقاضا نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در گذشت خبرنگار باسابقه صداوسیما

حسین تبریزی، خبرنگار پیشکسوت صداوسیما و فعال حوزه شهری صبح امروز (۱۹ اردیبهشت ماه) درگذشت.

به گزارش ایسنا، حسین تبریزی خبرنگار پیشکسوت سازمان صداوسیما و فعال حوزه شهری صبح چهارشنبه ـ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ـ پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳۲۳ تن قیر رایگان به شهرداری‌های چایپاره
  • قامت شیراز در شعر، ادب و اندیشه بلند و شاخص است
  • دو نماد شهری تهران تغییر رنگ می‌دهند
  • در گذشت خبرنگار باسابقه صداوسیما
  • توضیحات زاکانی درباره پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری
  • ماجرای پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری چه بود؟
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت