Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ محمدرضا نجفی، درباره معافیت دولت آمریکا به هشت کشور،گفت: معتقدم باید از همه فرصت‌ها حداکثر استفاده و بهره‌برداری را کرد.

وی خاطرنشان کرد: خرید نفت از سوی هشت کشور پس اعمال تحریم‌های جدید بر کشورمان فرصت مناسبی است تا بتوانیم سیاست‌ها و اقداماتی را که برای مدیریت مساله تحریم در اختیار داریم با کیفیت بیشتر و بهتر به کار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه‌که در این برهه از زمان بسیار مهم و اثرگذار است،‌جهت‌گیری اصولی دستگا‌ه‌های مسئول مخصوصا دستگاه دیپلماسی کشور است. اجزا و ارکان حاکمیت نظام باید به وظایف خودشان در چارچوب منافع ملی و مصالح کشور و مردم عمل کنند.

وی با اشاره به خرید نفت از سوی هشت کشور پس از اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت ایالات متحده، عنوان کرد: این امر می‌تواند نشانه‌های مختلفی در روابط بین‌الملل مانند کنش‌ها و واکنش‌ها،‌ تاثیرها و تأثرهای متقابل بین کشورها باشد اما مهم این است بدانیم دشمنان، رقبا و کسانی که خیرخواه ما نیستند می‌خواهند چه مسیری را طی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصل مساله داشتن یک راهبرد استراتژیک که بر اساس آن منافع ملی، امکانات و سرمایه‌های کشور را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد در دل این حرکت‌ها می‌توان نتایجی ماندگار و مهمی خلق کرد، لذا تاکید می‌کنم باید درک صحیحی از منافع ملی و بسیج همه امکانات کشور برای تحقق آثار و نتایج هرچه مطلوب‌تر داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شاید در این شرایط عده‌ای به نام دور زدن تحریم‌ها اموال بیت‌المال را مانند آن‌چه که در گذشته شاهدش بودیم مصادره به مطلوب کنند،‌ چه نظارتی باید ایجاد شود،‌ اظهار داشت: باید در سطح بنیادی و زیر بنایی که همان بحث ساماندهی روابط بین‌الملل و داخلی است، التزام به قواعد کار جمعی سازنده و توسعه پیوندها و منافع مشترک چه در حوزه‌های داخلی و خارجی را به وجود بیاوریم.

وی با بیان این که اقدامات مهم‌تری باید در راستای کار جمعی صورت بپذیرد، گفت: باید به سمت کاهش تصدی‌گری و مداخلات دولت در فرآیندهای اقتصادی گام برداریم و بنگاهای اقتصادی را به مردم واگذار کنیم.

نجفی تاکید کرد:الکترونیکی کردن خدمات و روابط فیمابین دستگاه‌ها و مردم و همچنین توسعه دولت الکترونیک که اقدام موثر و کم‌هزینه‌ای است، می‌تواند در زمینه کاهش فساد موثر باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دیگر در بحث استفاده مطلوب از شرایط حضور نیروهای شایسته در رأس امور است باید کسانی بیایند که توانایی‌های لازم را برای توسعه و کار جمعی داشته باشند زیرا سرمایه‌های سازنده در پرتو کار گروهی و همت همگانی به وجود می‌آید.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نجفی کمیسیون معادن تحریم برجام تغییر راهبرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدرضا مردانی در نشست شورای معاونان این وزارت با وزیر علوم گفت: در این سازمان ضمن تشکیل اندیشکده‌های مطالعات راهبردی؛ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی؛ چاپ ۱۵ جلد کتاب؛ ۵۰ بسته سیاستی در حوزه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست و اقتصاد تهیه شد و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفت.

وي افزود: تشکیل اندیشکده‌های مطالعات راهبردی؛ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی؛ چاپ ۱۵ جلد کتاب؛ ۵۰ بسته سیاستی در حوزه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست و اقتصاد که تهیه شده و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفته است و برگزاری همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری از جمله دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید بوده است.

مرداني با اشاره به برخی از برنامه‌های بسیج اساتید در حوزه فناوری و نوآوری، عنوان کرد: بسیج اساتید در حوزه فناوری و نوآوری نوپاست و لازم است با حمایت و پشتیبانی وزیر علوم و مجموعه همکاران، این حوزه نیز تقویت شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به فعالیت‌های مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها اشاره کرده و از تشکیل ۶۱ گروه علمی از اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و برگزاری نشست‌های بین‌المللی، ترجمه کتاب‌های مختلف برای استفاده اساتید مسلمان جهان، برگزاری نشست‌های متعدد از جمله در حمایت از فلسطین؛ مانند همایش جهان عاری از استکبار، اعلام فراخوانی برای تحریم علمی رژیم صهیونیستی و رونمایی از وبگاهی که در دانشگاه صنعتی اصفهان در این موضوع راه‌اندازی شده است، نام برد.

مردانی ضمن ارائه توصیفی از اقدامات قرارگاه کمک به ارتقای نظام حکمرانی با ۲۰ کارگروه تخصصی و با حضور اساتید برجسته دانشگاهی، بیان کرد: برای تحقق مردمی‌سازی حکمرانی بهترین کار حضور نهاد علم برای کمک به دولت است. 

وی ادامه داد: بسیج اساتید با بکارگیری ظرفیت‌های اساتید متخصص در مسأله شناسی و با تکیه بر دانش تخصصی اساتید می‌تواند در این مسیر کمک مهمی برای ارتقای نظام حکمرانی باشد و لازم است این ظرفیت از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به رئیس جمهور منتقل شود. 

مردانی با بیان اینکه در مسیر کمک به ارتقای نظام حکمرانی در کنار اساتید بسیجی، اساتید غیربسیجی هم، پای کار خواهند آمد و طعم شیرین خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی با کمک به ارتقای کارآمدی نظام را خواهند چشید، گفت: اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در موضوع تربیت و آموزش به تشکیل مرکز تربیت مربی بسیج اساتید کشور اشاره کرد و از حضور اساتید در دوره‌هایی در مشهد مقدس و همچنین دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب و برگزاری ۲۹۰۰ کارگاه با موضوعات علمی و فرهنگی سخن گفته و این اردو‌ها را حرکت جهادی بزرگی در موضوع گفتمان سازی دانست.

این استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری ۱۱ دوره توانمندسازی با حضور۱۶۵۰ استاد شرکت‌کننده از وزیر علوم درخواست کرد دوره‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی در ممیزی‌ها برای ارتقای اساتید تایید شود.

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران