Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: امسال با رایزنی انجام گرفته در کشور و استان؛ پرداختی مطالبات بخش دانشگاهی، خصوصی و داروخانه ها به روز شده و در مقایسه با سال های گذشته وضعیت بهتری حاکم است.

دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: در سالهای گذشته به دلیل زیان انباشته بدهی بیمه سلامت با مراکز طرف قرار داد مبلغ 9 هزار و 600 میلیارد تومان بود که با تدابیر اتخاذ شده این موضوع در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: متاسفانه با وجود رایزنی انجام گرفته کفاف هزینه در این بخش امکانپذیر نبود و تصمیم بر آن شد که تمام عملکرد برای پرداختی در بخش درمان سطح 2 و سه بطور کامل برای سال جاری در نظر گرفته شود.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون پرداختی ها به مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت استان به روز شده بطوری که طی تفاهم نامه منعقده با بخش دولتی دانشگاهی 70 درصد هزینه ها در سه ماهه اول امسال و در سطح 2 نیز بدون دریافت کامل اسناد بصورت علی الحساب پرداخت شده است.
ابراهیم خانی افزود: بر این اساس و با توجه به تخصیص اعتبارات جدید مطالبات تیر امسال نیز به دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز 100 درصد و تا پایان شهریور نیز 70 درصد از مطالبات آنها نیز پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: مطالبات بخش خصوصی و داروخانه های نیز 100 درصد ماه خرداد و حدود 60 درصد از تیر ماه پرداخت شده که این روند طی هفته های آینده شتاب بیشتری خواهد یافت.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خاطر نشان کرد: این اداره کل منابع پایداری ندارد و برای مدیریت هزینه در تمامی بخش ها نشست های متعددی با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی، بخش خصوصی و آزمایشگاهها انجام داده که در این بخش همراهی بیشتری را با این اداره کل انجام دهند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمه سلامت زنجان مطالبات بخش خصوصي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند

یکی از این کارگران گفت: پاکبانان شهرداری یاسوج از پنج تا ۸ ماه حقوق نگرفته اند. در این وضعیت اقتصادی چطور زندگی خود را بگذرانیم؟   وی افزود: ما زن و بچه داریم و برای امور مختلف خود از جمله کرایه خانه نیازمند پرداخت به موقع حقوق هستیم.   یکی دیگر از این کارگران با بیان اینکه بیمه ما نیز مرتب پرداخت نمی‌شود، افزود: به همین دلیل ما با مشکلاتی زیادی مواجه هستیم و تجمع ما تنها برای مطالبه حقوق‌مان است.   وی ادامه داد: مسئولان و متولیان از جمله اعضای شورا و شهردار خودشان همانطوری که نظافت، جمع آوری و جارو کردن سطح شهر را از ما می‌خواهند، ما هم حقوقمان را از آنها می‌خواهیم.   یکی دیگر از این کارگران گفت: بیمه ما به عنوان کارگران خدماتی شهرداری و پاکبان باید بصورت اختصاصی که سختی کار شامل ما شود واریز شود، اما متاسفانه بجای بیمه مشاغل سخت و زیار آور، بیمه ما بصورت عادی است که از متولیان امر و دستگاه‌های نظارتی تقاضای بررسی این موضع را داریم.   شهردار یاسوج هم گفت: کارگران خدماتی شهرداری از تیرماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۲ ماه حقوق گرفته اند و همچنین در اسفند ماه سال گذشته نیز به این کارگران دو ماه حقوق پرداخت کردیم.   کیوان آشنا فزود: این کارگران سه ماه حقوق از قبل از مدیریت جدید شهرداری طلب دارند و ۸ ماه درست نیست.   شهردار یاسوج درباره وضعیت بیمه مشاغل سخت و زیان آور برای کارگران خدماتی شهرداری تصریح کرد: این کارگران طرف قرارداد شرکت پیمانکاری هستند که باید تامین اجتماعی و پیمانکاران در این خصوص بررسی کنند و پاسخگو باشند.   وی بیان کرد: بیمه این کارگران طبق قانون باید آنچه حق‌شان است در نظر گرفته شده و اعمال شود.   آشنا با بیان اینکه شهر خوب را شهروند می‌سازد، ادامه داد: شهرداری یاسوج ماهانه حدود ۲۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند که از مردم و دستگاه‌های مختلف درخواست می‌شود با توجه به اینکه شهرداری یک دستگاه خودگردان است نسبت به پرداخت عوارض خود به موقع اقدام کنند تا خدمات دهی بهتری و مناسب تری داشته باشیم.   شهردار یاسوج بیان کرد: از مجموعه استانداری، دستگاه‌های خدمات رسان و مردم تقاضای همکاری و همکاری بیش از پیش داریم. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه
  • کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند