Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@20:49:52 GMT

برداشت زعفران در استهبان فارس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۷۷۱۳

برداشت زعفران در استهبان فارس آغاز شد

شیراز- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی استهبان فارس اعلام کرد: برداشت زعفران در این شهرستان از 520 هکتار وسعت آغاز شد.

احمد رنجبر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می شود بیش از 2600 کیلو گرم زعفران خشک از این میزان سطح زیر پوشش برداشت شود.
وی ادامه داد: استهبان از لحاظ وسعت و میزان کشت زعفران در استان فارس اول و در کشور دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رنجبر گفت: زعفران استهبان علاوه بر بازار داخلی به کشورهای اروپا، حوزه خلیج فارس و هندوستان صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان بیان کرد:به علت نوع خاک و ارتفاع از سطح دریا، زعفران استهبان از حیث عطر و طعم مرغوب تر از زعفران های کشت شده در ایران است و این یک امتیاز منحصر بفرد برای این محصول ارزشمند بشمار می رود.
رنجبر گفت: برداشت زعفران که اخیرا آغاز شده تا حدود یک ماه (اواخر آذر) ادامه دارد.
استهبان در 160 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
7375/ 1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي زعفران استهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است

محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر اول و دوم هیات دولت به استان فارس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، اعتبارات سفر نخست هیات دولت افزود: اعتبارات مصوب سفر دوم در مجموع افزون بر ۴۰ هزار میلیارد ریال در مقابل ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر اول است که تمام استان را نیز شامل می‌شود.

او، با اشاره به پیگیری مصوبات سفر اول و دوم دولت به فارس در موضوعات مربوط به مسئولیت اجتماعی وزارت نفت که تصویب و توسط دولت ابلاغ شده ادامه داد: پروژه‌هایی که هم در سفر اول و هم سفر دوم به استان تعریف شده همه در جهت رفاه و آسایش مردم و حل مشکلات مردم در حوزه‌های مربوط به بهداشت، درمان و سلامت، ورزش، مدارس، روستا‌ها و به ویژه مناطق محروم است.

ایمانیه اظهار کرد: از ویژگی‌های سفر دولت به استان آن قسمت که مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت است اینکه آنچه که به عنوان صورت وضعیت فعالیت‌هایی که در استان اتفاق می‌افتد به سرعت ارسال و تامین اعتبار می‌شود. 

استاندار فارس گفت: امسال در برنامه هفتم توسعه بنا شده که سه درصد از تولید نفت و گاز هر استان به آن استان اختصاص یابد و امیدواریم با این مصوبه جدید مردم استان فارس بیشتر از منابع نفت و گاز خودشان بهره‌مند شوند.

ایمانیه افزود: استان فارس با توجه به منابعی که در حال اکتشاف است، به تدریج در حال تبدیل شدن به استان اول تولید گاز کشور است.

او اظهار کرد: قسمتی از اعتبارات وزارت نفت در بزرگراه شیراز- کوار- فیروزآباد - جم – عسلویه، بزرگراه شیراز- جهرم - لار – بندرعباس، بزرگراه شیراز – فسا- داراب – بندرعباس و بزگراه شیراز - کازرون - کنارتخته و بوشهرهزینه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس