Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس از ساخت مستندهای مختلف انقلاب در فارس، برای سالگرد چهلمین سالروز انقلاب اسلامی در این مرکز خبر داد و گفت: برنامه «کارنامه» ویژه معرفی دستاوردهای انقلاب توسط استانداران سابق فارس در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر سید تقی سهرابی امروز (28 آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ماه مبارک ربیع الاول گرامی داشته شود، گفت: نهادها و سازمان ها در 40 سالگی انقلاب برنامه های خود را تشریح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز فارس با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های خبرنگار موفق شجاعت و صداقت در عین آگاهی است، اضافه کرد: با تهدید و تطمیع نمی توانید خبرنگار و رسانه های متعهد را از وظیفه خودشان بازدارند و به مجرمی که خبرنگار را تهدید کرده می گویم آتش جهنمی که برای خود افروختی را بیشتر نکن و از همه خبرنگاران حمایت خواهم کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه رسانه های ما با دلگرمی بیشتر آنچه مردم را می خواهند را بازگو کنند و در جامعه ای که متکی بر مردم سالاری دینی است باید حرمت رسانه و خبرنگار حفظ شود، افزود: کشور خود را برای آغاز دهه پنجم و نیم قرن اول انقلاب آماده می کند و چندین روز آینده جشن های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 

سهرابی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی معادلات نظام استکباری را بهم زد، این معادلات فقط به ایران مربوط نمی شد بلکه این معادلات در کل جهان بود و بهم ریخته شد، یادآور شد: انقلاب اسلامی بیداری ملت ها، به خطر افتادن منافع استکبار و ارائه الگوی مناسب برای آزادی خواهان جهان را در پی داشت.

 

رئیس رسانه ملی در فارس با یادآوری این مطلب که دشمن هرگونه کاری برای منحرف کردن و ساقط کردن انقلاب اجرا کرد که نهایت آن جنگ تحمیلی به کشور بود، افزود: آنان تلاش همه جانبه برای هجمه های فرهنگی انجام دادند و با راه اندازی صدها شبکه ماهواره ای فارسی زبان سعی در ایجاد تغییر در کشور دارد و جلوگیری از رشد علمی ایران با ترور دانشمندان ایران از دیگر مسائلی بود که دشمن آن اجرایی کرد.

 

به گفته سهرابی، دلیل ماندگاری انقلاب، خدامحوری و داشتن الگوهای بی نظیر برای کار آزادانه، وجود رهبری بصیر و انقلاب و تاسی به 2 فرهنگ عاشورایی و انتظار مهدوی بود.

 

این مقام رسانه ای در فارس با یادآوری این مطلب که از نیمه اول سال 95 ستاد چهلمین سالگرد در صدا و سیمای کل کشور کار خود را آغاز کرد، اضافه کرد: باید از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی خدمات نظام به مردم گفته و حضور مردم در صحنه های مختلف در سه حوزه محلی، ملی و بین المللی نشان داده شود.

 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به اینکه برنامه «کارنامه» برای همین هدف اجرایی شد که تاکنون 6 نفر از استانداران سابق به صدا و سیما آمدند، یادآور شد: نسل جوان با خدمات نظام آشنا نیستند و با توجه به تبلیغات مسموم دشمن اطلاعات آنان از دستاوردهای انقلاب کم هست و این باعث شده تا دستاوردهای نظام مغفول واقع شود.

 

سهرابی با یادآوری این مطلب که تولید مستند در مورد شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم از جمله کارهای این مرکز بوده است، افزود: در حوزه صدا برنامه «راه روشن» در 23 برنامه 30 دقیقه ای ساخته شده است.

 

وی از ساخت برنامه رادیویی «تاریخ شفاهی فارس» در قالب 28 برنامه 30 دقیقه به مدت 540 دقیقه خبر داد و افزود: برنامه «فجر آفرینان» در 20 قسمت به انقلاب در شهرستان ها می پردازد.

 

دکتر سهرابی با اشاره به اینکه برنامه ترکیبی «گفتمان انقلاب» و همچنین 10 مستند رادیویی پیش بینی شده که تاکنون سه مستند ایجاد شده است، اضافه کرد: یکصد نمایش رادیویی با محور خدمات انقلاب و مردم طراحی و آماده پخش شده است.

 

وی از راه اندازی «رادیو انقلاب» از ابتدای بهمن ماه خبر داد و افزود: مسابقه «انقلاب» در 10 برنامه 20 دقیقه ای تهیه شده و همچنین مسابقه پیامکی هم از ابتدای بهمن آغاز به کار می کند.

 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به اینکه در حوزه سیما مستندهای فاخری در نظر گرفته شده است، یادآور شد: تاکنون هفت برنامه مستند «مشاهیر و نقش آفرینان انقلاب» تهیه شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مستند «فارس 57» و 10 قسمت موشن گرافی با عنوان «روشنا» با هدف معرفی افراد تاثیرگذار انقلاب آماده پخش است، افزود: 14 قسمت «کارنامه» تهیه شده و 23 قسمت دیگر هم اضافه می شود و ویژه برنامه «چلچراغ انقلاب» هم برای این ایام تهیه شده است.

 

دکتر سهرابی با اشاره به اینکه در حوزه کودک و نوجوان برنامه های کوتاه و داستانی «آلوهای وحشی» ویژه این ایام تهیه شده است، تاکید کرد: مستند مساجد و انقلاب هم در ارتباط با مساجد انقلابی در حال تهیه است و 20 قسمت «جُنگ انقلاب» در شهرستان ها تهیه می شود.

 

به گفته رئیس رسانه ملی در فارس، در حوزه خبر مستندهای «فارس در انقلاب»، «تشکیل حکومت اسلامی در لارستان به رهبری سید عبدالحسین لاری»، «مبارزات مردم شیراز به رهبری حسینی الهاشمی»، «15 خرداد در شیراز و فارس» و «نقش زنان در پیشبرد قبل و بعد از انقلاب و دفاع مقدس» تهیه شده است.

 

وی با اشاره به طراحی برنامه ویژه معرفی پنج طرح ملی و اثرگذار پس از انقلاب در حوزه های مختلف، گفت: در بحث فضای مجازی موشن گرافی های مختلف در دستور کار است و 40 قسمت پنج دقیقه ای در خصوص انقلاب تهیه شده است.

 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: پژوهش های مختلف در خصوص انقلاب اسلامی و نقش مردم و علمای فارس در این خصوص شکل گرفته است و در ایام دهه فجر 97، 160 پروژه فنی و تولیدی در فارس به بهره برداری می رسد.

 

وی تاکید کرد: فراخوان عمومی برای دریافت تصاویر و خاطرات مردمی در فضای مجازی آغاز شده است و از شبکه های رادیویی و تلویزیونی هم پخش می شود.

 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در خصوص بازنشستگی خود هم، افزود: در صدا و سیما زمان بازنشستگی 25 سال مشخص شده که با نظر رئیس صدا و سیما تا 35 سال خدمت و حداکثر سن 60 سال قابل تمدید است و افرادی که مشمول قانون منع به کار گیری بازنشستگان بودند، دیروز از سازمان خداحافظی کردند و من هم 25 سال خدمتم پر شده و با نظر رئیس سازمان ادامه کار دادم و در خصوص ساخت برنامه های مختلف هم نگرانی وجود ندارد، این برنامه ها به شکل تکلیف هست و اگر من باشم یا نباشم این برنامه ها تولید می شود.

 

وی اضافه کرد: در روزهای آینده جلسه ساخت سریال حضرت احمد بن موسی (ع) با عنوان «امین ولایت» را برگزار خواهیم کرد و مسئله تعیین بودجه و ساخت شهرک سینمایی در این خصوص، مد نظرقرار خواهیم داد.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند استان همدان همایش حقوق بشر امریکایی سنندج شیراز خراسان جنوبي کردستان جمال خاشقجی رژیم صهیونیستی ارزانی دهه فجر فارس ایام الله دهه فجر ایام دهه فجر دهه فجر صدا و سیمای مرکز فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیمای فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مستند نامزد‌ها از سیزدهم اردیبهشت تا پنج شنبه بیستم اردیبهشت هر روز ساعت ۱۳ و ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه از سیما و ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از صدای مرکز فارس پخش می‌شود.
پخش مناظره هم در این بازده زمانی ساعت ۲۱ از سیما و ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از صدای مرکز فارس در حال پخش است.
فرصت یکسان و رایگان برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، در رادیو و تلویزیون مرکز فارس فراهم شده و
برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه آماده شده است.
از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.
فعالیت‌های تبلیغاتی همه نامزد‌های واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت به پایان می رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیمای فارس
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشست
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد