Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@12:43:23 GMT

بسیج از مولفه های بازدارندگی نظام اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۸۰۹۲

بسیج از مولفه های بازدارندگی نظام اسلامی است

فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه، با بیان اینکه دشمن در فرضیه های خود نمی تواند گردان های شهادت طلب بسیج را نادیده بگیرد، گفت: امروز بسیج یکی از مولفه های بازدارنده نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم( ص) استان کرمانشاه، (دوشنبه، 28 آبان) در نشست خبری هفته بسیج، گفت: امسال هفته بسیجی مصادف با فرارسیدن هفته وحدت و چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است که با توجه به شرایط سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که قرار داریم، آن را از سال های گذشته متمایز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: دشمنان امروز تمام ظرفیت های خود را پای کار آورده اند که ما نتوانیم 40 سالگی انقلاب اسلامی را ببینیم اما به حمدلله پیش روندگی و پیش بارندگی انقلاب ادامه دارد و این خواب دشمنان تعبیر نخواهد شد.

 

سردار ریحانی، اظهار کرد: بدون شک بسیج به عنوان یک مدل حرکت مردمی از بی نظیرترین تشکل های مردمی در دنیا است این نهاد مردمی و اجتماعی هم به لحاظ نوع تشکیل هم به لحاظ شکل و ماهیت قابل قیاس با هیچ یک از انقلاب ها و نهضت های مردمی و نهادهای اجتماعی در دنیا نیست.

 

وی ابراز کرد: این ابتکار بزرگ امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج که مقام عظمای ولایت از آن به عنوان فتح الفتوح امام راحل و‌ تاریخ یاد کردند که این شهره طیبه را برای بیمه شدن و بیمه کردن انقلاب غرس کردند و مقام معظم رهبری آن را آبیاری کرده و رشد دادند.

 

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، با بیان اینکه تمام هستی انقلاب و عزت و سربلندی های ما به برکت تفکر حضرت امام(ره) است، عنوان کرد: امام راحل زمانی که بسیج را تشکیل دادند اگر فقط تفکر دفاع از تمامیت ارضی را در ذهن داشتند، ارتش با قوت حاضر بود و مشکلی وجود نداشت. سپاه پاسداران نیز مسئولیت دفاع از انقلاب را در جامعه برعهده داشت و با تشکیل کمیته های انقلاب و حضور شهربانی و ژاندارمری، حراست از شهرها و برقراری امنیت نیز به خوبی پیش می رفت.

 

وی گفت: تفکر امام خمینی(ره) برای تشکیل بسیج مردمی، ترسیم وظیفه بزرگ‌تر و کلان تری بود که با کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... این نهاد مقدس را برای بیمه کردن انقلاب دیده بودند.

 

سردار ریحانی، تصریح کرد: بسیج مهم‌ترین تشکلی بود که بعد از پیروزی انقلاب به صورت داوطلبانه در مقاطع حساس تاریخ و انقلاب از آن پشتیبانی کرده و وارد میدان شده است.

 

وی بیان کرد: بسیج، نماد مقاومت ملی و آگاهی ملت است که ظرفیت ها و کارکردهای بسیاری هم از جمله حراست از اصل انقلاب، هویت و دستاوردهای آن دارد.

 

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، بسیج را الگوی نظام فرهنگی و تربیتی در جامعه خواند و ادامه داد: یکی از اهداف تشکیل بسیج ایجاد یک نظام تربیتی در بین جوانان و‌نوجوانان است که به لحاظ اعتقادی و بینش اسلامی هم طراز با انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه حفاظت از هویت سیاسی و فرهنگی نظام و انقلاب از دیگر اهداف شکل گیری بسیج مردمی است، تصریح کرد: در بسیاری از انقلاب ها بعد از گذشت زمان تنها پوسته ای از آن به جا مانده و به انحراف رفتند اما انقلاب ما با بینش درست مردم و تفکر و روحیه بسیجی، محکم در این مسیر قدم برداشت و در بسترهایی که دشمن برای انحراف در سیاست های انقلاب امید بسته بودند، مردم به میدان می آیند و خط تفکر درست خود را نشان می دهند.

 

سردار ریحانی، ایجاد بازدارندگی را از نتایج تشکیل بسیج بیست میلیونی در ایران برشمرد و گفت: امروز بسیج یکی از مولفه های بازدارندگی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی بیان کرد: دشمن نمی تواند گردان های شهادت طلب عاشورا، امام حسین(ع) و بیت المقدس را نادیده گرفته و در فرضیه های خود به حساب نیاورد.

 

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، با اشاره به نقش بصیرت افزای بسیجی در لایه های مختلف جامعه، عنوان کرد: دشمن ار هر فرصتی برای شبهه افکند در مباحث سیاسی، اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... استفاده می کند اما بصیرت افزایی و روشنگری در میان اقشار و حوزه های محختلف از اثرات بسیج است که به مقابله با این توطئه ها پرداخته و نقشه های آن ها نقش بر آب می کند.

 

وی به رواج و گسترش تفکر بسیج در خارج از مرزها و تشکیل هسته های مقاومت اشاره و اذعان کرد: اگر تفکر بسیج نبود، اکنون مردم عراق و سوریه نمی توانستند از این همه سربلندی حرف بزنند.

 

سردار ریحانی، با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین عزت ها و سربلندی ها متعلق به خود مردم سوریه و عراق است، گفت: رواج این تفکر، وضعیت منطقه را بر هم زد. آمریکا با همه تلاش هایش، هر چه در عراق و سوریه هزینه کرد، از دست داد.

 

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف بسیج، تحقق بخشی به روحیه و مدیریت جهادی است آن چیزی که عظمای ولایت بر آن تأکید دارد.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز بیرجند ارزانی استان همدان ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خراسان جنوبي اینفوگرافی رژیم صهیونیستی سنندج قدرت بازدارندگی هفته بسیج تفکر بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه عاشورا شخصیت شهید مطهری را بی‌نظیر خواند و گفت: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از شهادت شهید مطهری آثار و کتاب‌های آن بزرگوار همچنان در میان جوامع اسلامی رواج دارد و این شخصیت متعالی در مقابل تمام انحرافات ایستادگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی روز چهارشنبه، پنچم اردیبهشت در نشست خبری به مناسبت ایام شهادت شهید مطهری و هفته عقیدتی و سیاسی بسیج و سپاه تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی، سیاسی و عقیدتی در مجموعه بسیج، صدها مربی، راوی سیاسی، قاریان قرآن چهره فرهنگی و تاثیرگذار تربیت می‌کند که با تفکر بسیجی و بدون منت نقش آفرینی می‌کنند که در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد این فداکاری‌ها بودیم.

وی افتتاح بزرگ‌ترین مرکز آموزشی سپاه عاشورا در سال گذشته را رویدادی بی‌نظیری دانست و گفت: هر پاسدار دوره‌های مختلف عقیدتی، سیاسی و فرهنگی طی می‌کند تا ایمان و باورهای درونی خود را قوت بخشد و در این راستا نیز شنبه‌های هر هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به طهارت روحی و تقوا در پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان، با ایمان و باورهای درونی خود رشادت و فداکاری‌هایی انجام می‌دادند که امروزه نیز شاهد این رشادت ها هستیم.

سرایی جنگ سپاه قدس با داعش را نبردی ناشناخته دانست و گفت: پشتوانه داعش ایلات متحده جنایتکار آمریکا بود که امروزه نیز از رژیم کودک‌کش صهیونیستی حمایت می‌کند ولی عملیات وعده صادق تمام جهان را تحت تاثیر قرار داد و موشک باران سرزمین‌های اشغالی به تیتر اصلی اخبار و رسانه‌های جهان تبدیل شد که این همان اثرگذاری ناشی از تعبد و تدین است.

وی به سفر معنوی پاسداران انقلاب اسلامی به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۵۰۰ خانواده پاسدار به مشهد مقدس سفر می‌کنند که در کنار تفریح از متون دینی، معنوی، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهره لازم را ببرند.

وی ضمن تشریح برنامه‌های متنوع هفته عقیدتی و سیاسی، آموزش‌های قرآن را یکی از مهم‌ترین برنامه در برنامه‌های پرورشی عنوان کرد و ادامه داد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان حضرت آیت الله آل‌هاشم، برگزاری نشست‌های بصیرتی، سیاسی و بصیرت افزایی، دیدار با علما و اساتید بزرگوار در شهرستان‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدا، گفتمان‌های دانشجویی و کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌هاکه توسط بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، تجلیل از حلقه‌های صالحین در رده‌های مختلف، بسیج اقشار، غبارروبی از مزار شهدا، نشست های تخصصی سیاسی و عقیدتی در حوزه‌های مقاومت و حوزه های علمیه، تبیین آثار شهید مطهری در مدارس و دانشگاه‌ها و نواخته شدن زنگ انشای مطهری زنگ سپاس معلم در راستای تبیین دستاوردهای انتقلاب اسلامی و قدردانی از معلمان نمونه از جمله برنامه های این هفته در استان است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه عاشورا روزشمار هفته عقیدتی و سیاسی را تشریح کرد و گفت: شنبه خدا محوری و اعتقاد به معاد، یکشنبه ترویج معنویت و اخلاق _ تربیت نسل جوان انقلابی و متدین، دوشنبه مکتب مطهر و حلقه های صالحین، سه شنبه شهید مطهری پژوهش و تولید علم در مدارس و حوزه های علمیه، چهارشنبه سالروز شهادت مرتضی همایش مطهر و قرآن و عترت عناوین هفته گرامی‌داشت هفته عقیدتی و سیاسی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • در وعده صادق مولفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی ازهم فروپاشید
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • سپاه، نهادی مردمی و مرتبط با مردم است
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد