Web Analytics Made Easy - Statcounter


محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: همزمان با 26 امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» همایش«چهل جشن کتاب، چهل شهر،چهل نویسنده‌» سه‌شنبه 29 آبان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش«چهل جشن کتاب، چهل شهر،چهل نویسنده » با حضور دو نویسنده مطرح کشوری زهرا موسوی و پروین پناهی، اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان و عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 شالویی گفت: هدف اصلی این باشگاه‌‌ها ایجاد جریان کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است که طی آن با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، ارتباط با نویسنده، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان و... آشنا می شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: در این طرح هریک از باشگاه‌ها کتابخوانی با پلاکاردهای مخصوص که نام باشگاه بر روی آن ثبت شده همراه با مربیان  با سرود جشن کتاب  وارد مکان برگزاری جشن می‌شوند.
وی افزود: در این طرح ابتدا داستان‌هایی از نویسندگان مطرح، برای کودکان به زبان کودکانه خوانده می‌شود و، پس از خواندن کتاب با همکاری بچه‌ها نمایشی با موضوع کتاب اجرا می‌شود و همچنین نمایندگان هریک از باشگاه ها سئولاتی را از نویسندگان مهمان برنامه درباره جام باشگاه‌ها و فواید کتاب و کتابخوانی مطرح می‌کنند.
شالویی با بیان اینکه در ادامه این مراسم کودکان می‌توانند برداشت خود را از کتاب خوانده شده به صورت نقاشی ارائه کنند، اظهار کرد: خواندن شعر به صورت گروهی، برگزاری مسابقه با عنوان بهترین جمله در خصوص کتاب، نقاشی روی دیوار یا بوم از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.
وی افزود: در پایان این برنامه هدایایی به رسم یادبود جشن کتاب به اعضاء باشگاه‌ها  اهدا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: همایش کتابخوانی شالویی ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر ضرورت مدنظر قرار دادن عرفان در حرکات انقلابی گفت: بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۲۶ فروردین‌ماه در اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارس گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در طول چند سال گذشته مایه خیر و برکت بوده و سبب آشنایی نسل جوان و نوجوان با کتاب شده است.

وی افزود: این جشنواره به خوبی در استان برگزار شده و در طول چند سال گذشته عناوینی در سطح ملی داشته‌ایم. جا دارد که استان فارس از نظر کتاب و کتابخوانی رتبه خوبی در بین سایر استان‌های کشور داشته باشد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به جایگاه مردم فارس و شیراز در حوزه وقف و به ویژه عرصه کتاب و کتابخوانی گفت: مردم فارس در این زمینه‌ها اقدامات استثنایی انجام داده‌اند و این استان با مقام‌های ارزشمند در عرصه کارهای خیرخواهانه و کتابخوانی به عنوان یک قله فرهنگی در کشور می‌درخشد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: ادامه مسیر انقلاب اسلامی با نگاهی که جمع عرفان و دیگر مراتب علمی است، امکان‌پذیر است و باید طراوت عرفان را در تمام حرکت‌های انقلابی دمید. بدون عرفان حرکات انقلابی خشک و شکننده می‌شود و تداوم نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی هم با همه فقاهت عارف مسلک بود، اظهار کرد: بسیاری از فرقه‌های عرفان در بیان سلسله خود، به امام رضا (ع) و فرزندان ایشان منتسب می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • چرا در ایران از مارکز استقبال شد؟
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود
  • تجمع مردمی حمایت از حمله به اسراییل در مازندران
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر
  • رونمایی از نخستین کتاب کوچکترین نویسنده قمی