Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - تنش ها میان ساکنان یک شهر مرزی مکزیک با هزاران مهاجران از کشورهای آمریکای مرکزی تشدید شده است.

به گزارش تارنمای شبکه یورونیوز، همزمان با ادامه اعتراض ساکنان شهر تیخوانا به حضور هزاران مهاجر از منطقه آمریکای مرکزی اوضاع این شهر مرزی مکزیک متشنج شده است. این مهاجران برای ورود به کشور ایالات متحده آمریکا به دنبال عبور از شهر مرزی تیخوانا هم مرز با ایالت کالیفرنیا بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک گروه از مخالفان حضور این مهاجران مقابل محل اقامت آنها در شهر تیخوانا تجمع کرده و این در حالی بود که نیروهای ضد شورش مکزیک نیز در محل حضور داشتند. این مخالفان در حالی که سرود مکزیک را می خواندند از مهاجران خواستند به خانه هایشان بازگردند.
این افراد اعلام کردند که انها مخالف مهاجران قانونی نیستند اما به شدت نسبت به آنچه ' تجاوز غیرقانونی' توصیف کردند، ابراز نارضایتی کردند.
این تجمع کنندگان اعلام کردند که دولت مکزیک باید از سیاست های دونالد ترامپ در امور مهاجرت تبعیت کند و سیاست های مرکزی سختگیرانه تری را اجرایی کند.
یکی از معترضان در این تجمع گفت: رئیس جمهوری مکزیک باید از مرز کشور ما دفاع کند. اکنون شاهد خشونت در این شهر هستیم.
چند روز پیش شهردار تیخوانا از این موج مهاجران به عنوان طوفانی در این شهر یاد کرد که ممکن است منجر به ادامه حضور مهاجران دست کم تا شش ماه شود.
یک ساکنان شهر تیخوانا گفت وی نگران است با ادامه روند فعلی، چالش حضور مهاجران منجر به تعطیلی یک بندر مهم در این شهر شود. وی افزود: فکر می کنم لازم است این مهاجران به کشورشان بازگردند.
به گزارش ایرنا، این مهاجران یک چالش بزرگ برای تعهد دولت مکزیک مبنی بر توقف حرکت مهاجران غیرقانونی به سمت مرز آمریکا هستند و رهبران سه کشور هندوراس ، گواتمالا و مکزیک برای توقف حرکت کاروانهای مهاجران از سوی آمریکا تحت فشار قرار دارند. این رویدادها تازه ترین مورد از تنش های فزاینده همزمان با ورود موج مهاجران به این شهر مرزی در جنوب سن دیگو پس از مسافرتی یک ماهه برای گذر از کشور مکزیک بوده است.
اروپام**9234** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مكزيك مهاجران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ایام آغاز سال جدید با حضور در مناطق مرزی جنوب شرق کشور از یگان‌های مستقر در این مناطق بازدید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایام آغاز سال جدید با حضور در مناطق مرزی جنوب شرق کشور از یگان‌های مستقر در این مناطق بازدید کرد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • اسرائیل با حذف میراث باستانی به دنبال نفی تاریخ فلسطین است
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک‌ها
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ به دنبال لغو روادید بیش از ۶۰ کشور هستیم +فیلم
  • ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ به دنبال لغو روادید بیش از ۶۰ کشور هستیم
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند
  • باند قاچاق انسان در شهرستان مرزی تایباد منهدم شد