Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی چندین رسانه‌ی ترکیه را متهم به جعل اخبار درباره کشورهای حاشیه خلیج فارس کرد. بنا به گفته وزیر خارجه امارات، این اقدام رسانه‌های ترکیه پس از انتشار گزارش‌های مربوط به مداخله ابوظبی در پنهان کردن ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرقاش در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: بخشی از رسانه‌های بانفوذ ترکیه درگیر جعل اخبار درباره کشورهای حوضه خلیج فارس و کشورهای عربی از جمله امارات متحده عربی هستند. این تجربه به ما نشان داد که شایعات و اطلاعات غلط هیچگاه نتیجه یک جمع‌بندی منطقی یا مسئولانه نیستند و آنها درحال آسیب به منابع خبری هستند و سبب از بین رفتن اعتماد می‌شوند.

بیانیه این وزیر اماراتی پس از آن منتشر کردند که روزنامه ینی شفق ترکیه به نقل از چند منبع گزارش داد یک گروه چهار نفره که به استانبول فرستاده شدند تا قتل جمال خاشقجی را مخفی کنند از سوی محمد دحلان، رهبر پیشین جنبش فتح در فلسطین، فرستاده شدند. این روزنامه محمد دحلان را «اجیر اصلی» محمد بن زاید، شاهزاده امارات توصیف کرد.

روزنامه ینی شفق ترکیه فاش کرد محمد دحلان، مشاور امنیتی- محمد بن زاید آل نهیان- ولیعهد امارات، در جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی، در کنسولگری عربستان در استانبول، دست داشته است. بنا به افشاگری ینی شفق محمد دحلان با قتل جمال خاشقجی ارتباط دارد و در این جنایت نقش فعالی داشته است و دستگاه اطلاعاتی ترکیه تصاویری را در اختیار دارد که این افراد را در محل جنایت نشان می‌دهد.

 روزنامه مذکور نوشت: ماموریت این گروه از بین بردن مدارک جرم مربوط به قتل خاشقجی بود و اعضای آن سه روز در ترکیه ماندند. دحلان که عضو سابق جنبش فتح فلسطین است همان تیمی را به استانبول اعزام کرده بود که پشت ترور محمود المبحوح، یک مقام ارشد حماس، در سال ۲۰۱۰ بود.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی روزنامه واشنگتن پست در روز دوم اکتبر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. ریاض در نهایت پس از دو هفته به کشته شدن خاشقجی در درون کنسولگری این کشور اذعان کرد و علت آن را درگیری او در داخل کنسولگری عنوان کرد.

در 15 نوامبر دفتر دادستانی کل عربستان اعلام کرد خبرنگار سعودی با تزریق دارو کشته شده است و جسد او مثله شده و از کنسولگری خارج شده است. دادستانی عربستان اعلام کرد 21 نفر در ارتباط با این پرونده قتل خاشقجی بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه قتل عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

به گزارش خبرآنلاین،‌ دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.
قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899327

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم