Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، تایتانیک، نام کشتی معروف و غول پیکر است که سال‌ها پیش براثر برخورد با کوه یخ غرق شد و به زیر آب پناه برد. کمتر کسی را می‌توان در این زمانه یافت که نام این کشتی را نشنیده باشد و یا فیلم آن را ندیده باشد. اما چند سالی است که نام تایتانیک ۲ به گوش می‌رسد و خبر‌ها از این حاکی است که پروژه این کشتی اقیانوس پیما آغاز شده است و قرار است در سال ۲۰۲۲ به آب انداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به بررسی این پروژه و جزئیات آن بپردازد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

معرفی تایتانیک

آراِم‌اس تایتانیک (RMS Titanic) کشتی بخار بزرگی بود که در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲، در هنگام سفر از بندر ساوت‌همپتون انگلستان به نیویورک آمریکا به علت برخورد با کوه یخی غرق شد و ۱۵۱۴ نفر از مسافران و خدمهٔ آن جان خود را از دست دادند.
طراح اصلی این کشتی بزرگ، مهندس ایرلندی، توماس اندروز، و ناخدای کشتی کاپیتان ادوارد جان اسمیت بود. مدیر شرکت دریایی ستارهٔ سفید (صاحب کشتی تایتانیک)، بروس ایزمای، فرار کرد و زنده ماند. ۷۱۰ نفر از ۲۲۲۴ نفری که در کشتی بودند زنده ماندند.

این مطلب را از دست ندهید: دانستنی‌های عجیب، اما واقعی از تایتانیک!

کشتی تایتانیک می‌توانست در عین راحتی و سرعت، حمل و جابجایی ۳۵۴۷ مسافر را بر عهده بگیرد.

موتور‌های رفت و برگشتی این کشتی عظیم‌ترین موتور‌های ساخته شده تا آن زمان بود که ارتفاعی بالغ بر ۴۰ فوت (۱۲ متر) و سیلندر‌هایی با قطر دهانهٔ ۹ فوت (۲٫۷ متر) را شامل می‌گردید. این موتور‌ها نیازمند روزانه ۶۰۰ تن زغال‌سنگ برای تولید انرژی حرکتی بودند.

چنین گفته شده که قسمت مسافران، به ویژه بخش لوکس یا (فرست کلاس) این کشتی از دیدگاه شکوه و تجمل بی‌نظیر بوده‌است.

هزینهٔ بلیط سفر یک طرفه از اقیانوس آتلانتیک برای سوئیت‌های لوکس این کشتی ضمن داشتن مجوز خصوصی بالغ بر ۴۳۵۰ دلار می‌گردید که با ارزشیابی ارزی در سال ۲۰۱۷ معادل ۱۱۰۳۱۰ دلار می‌گردید. وضعیت رفاهی برای کلاس سوم کشتی نیز مثال‌زدنی بود و این کلاس به همان اندازهٔ کلاس اول و دوم با استاندارد‌های امروزی به طرز کاملاً غیرعادی راحت بود. در این کلاس‌ها مقادیر فراوانی از اغذیهٔ مناسب عرضه می‌گردید و مسافران شرایط آنجا را حتی بهتر از شرایط خانه‌های خود تجربه می‌کردند.

ببینید: آخرين نما از تايتانيک

معرفی تایتانیک ۲

تایتانیک ۲ (Titanic II) یک کشتی اقیانوس‌پیمایی است که نمونه شبیه‌سازی شده کشتی تایتانیک است.

پروژه ساخت این کشتی در آوریل سال ۲۰۱۲ توسط کلیو پالمر میلیاردر استرالیایی آغاز شد. شرکت ستاره آبی مسئول اجرای این پروژه است.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که دومین کشتی تایتانیک احتمالا اوایل سال ۲۰۲۲ به دریا خواهد زد. سازندگان استرالیایی این کشتی می‌خواهند این نسخه در دریا‌ها سفر کند، اما این پروژه مخالفانی هم دارد.

این مطلب را از دست ندهید: میلیاردر استرالیایی کشتی تایتانیک 2 را می‌سازد

کشتی تایتانیک با نام کامل "تایتانیک RMS" در سال ۱۹۱۲ به آب انداخته شد. در آن زمان، تایتانیک یکی از گران‌ترین کشتی‌هایی بود که ساخته شده بود و یکی از بزرگترین‌ها هم بود.

اما در اولین سفر خود با یک توده یخ شناور برخورد کرد و از بیش از ۲۲۰۰ مسافر حاضر در کشتی، تنها ۷۰۰ نفر جان سالم به در بردند. تقریبا ۱۵۰۰ مسافر و خدمه درگذشتند و اکثر قایق‌های نجات به کار نیامدند. این حادثه از آن زمان تا کنون به عنوان یکی از معروف‌ترین حوادث مهندسی در تاریخ شناخته می‌شود.

بقایای این کشتی در طول قرن اخیر حس کنجکاوی شکارچیان گنج و مورخان را برانگیخته است.

غرق شدن تایتانیک در سال ۱۹۹۷ با فیلمی که جیمز کامرون با نقش آفرینی لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت ساخت، تا همیشه در اذهان ثبت شد.

ببینید: 16عکس رنگی از تایتانیک

اما به نظر می‌رسد این فاجعه باعث نشده تا کسی به فکر ساختن نسخه دوم تایتانیک نیافتد.

جزئیات تایتانیک II

بر خلاف تایتانیک RMS که در بلفاست ایرلند ساخته شد، این کشتی در پاریس ساخته می‌شود. این پروژه تحت نظارت "کلایو پالمر" (Clive Palmer) رئیس شرکت "بلو استار" (Blue Star) انجام می‌شود.

تایتانیک ۲ همچنین به اندازه کافی دارای جلیقه‌ها و قایق‌های نجات به تعداد همه مسافران و خدمه خواهد بود.

بدنه کشتی نیز مقاوم‌سازی خواهد شد. با این حال، همه چیز فوق العاده شبیه به کشتی اصلی خواهد بود.

ببینید: کشف چهار کشتی بزرگ در وسط بیابان!

پالمر در بیانیه‌ای گفت: این کشتی همان مسیر سفر تایتانیک اصلی را دنبال خواهد کرد و مسافران را از ساوت‌همپتون به نیویورک خواهد برد. اما در این بین، همچنین سراسر جهان را دور خواهد زد تا توجه مردم را جلب کند.

البته این نسخه تنها نسخه از تایتانیک نیست که ساخته می‌شود. یک شرکت چینی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که یک کشتی شبیه به تایتانیک با ۱۴۵ میلیون دلار (یک میلیارد یوان) خواهد ساخت. با این حال، این کشتی هرگز به آب انداخته نشد. ایده این بود که از آن در رودخانه کیجانگ به عنوان یک محل توریستی استفاده شود.

ببینید: منوی آخرین شام کشتی تایتانیک

پالمر گفت: تایتانیک کشتی رویا‌ها بود. بیش از یک قرن است که افسانه تایتانیک زنده نگه داشته شده است. میلیون‌ها نفر خود را در حال سفر با آن تصور کرده‌اند. اکنون تایتانیک ۲ این رویا‌ها را به حقیقت می‌رساند.

واکنش فضای مجازی به خبر ساخت تایتانیک ۲

از زمانی که خبر ساخت تایتانیک ۲ منتشر شد، مردم در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های مختلفی نشان دادند.

بعضی‌ها گفتند که تایتانیک ۲ بسیار امن‌تر از کشتی اول خواهد بود، زیرا گرم شدن کره زمین همه توده‌های یخی تهدید کننده را ذوب کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تایتانیک 2 کشتی غول پیکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در غزه دیگر هیچ نوزادی با اندازه طبیعی وجود ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، دومینیک آلن، مسؤول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی در قدس گفت: «شخصاً غزه را در این هفته به‌خاطر میلیون‌ها زن و دختر، برای ۶۵۰ هزار دختر در سن باروری به‌ویژه برای ۱۸۰ زنی که هر روز زایمان می‌کنند، وحشت‌زده ترک کردم.»

به نقل از لوریان لو ژور، او توانست از بیمارستان‌هایی که هنوز خدمات زایمان در شمال نوار غزه را ارائه می‌دهند، بازدید کند، جایی که به گفته وزارت بهداشت غزه، بیش از ۳۱ هزار نفر از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند.

دومینیک آلن عنوان می‌کند: «پزشکان می‌گویند که دیگر نوزادان با اندازه طبیعی نمی‌بینند. از سوی دیگر، به طرز غم‌انگیزی، آن‌ها شاهد تولد نوزادان مرده و مرگ‌ومیر بیشتر نوزادان هستند. این مادران باید فرزندان خود را در آغوش خود بگیرند، نه در کاور جسد.»

وی همچنین بر کمبود مواد بیهوشی برای سزارین سخن گفت و امتناع مقامات صهیونیستی از ارسال محموله‌های خاص کمک‌های صندوق جمعیت ملل متحد را محکوم کرد.

او گفت: «اگر بتوانم تصویری از آنچه در غزه دیدم و احساس کردم، شنیدم ترسیم کنم، این یک کابوس بزرگ‌تر از یک بحران انسانی است، این بحران «انسانیت» است. بدتر از آن چیزی که بتوانم توصیف کنم، آنچه عکس‌ها نشان می‌دهند، بیشتر از آن چیزی است که تصورش را بکنید.»

او در حالی که دستانش را روی دهانش گذاشت، ادامه داد: هرکسی را که دیدیم یا با آن‌ها صحبت کردیم لاغر و گرسنه بودند و همه این حرکت را در جستجوی غذا انجام می‌دهند.

آلن همچنین عبور از یک ایست بازرسی نظامی را روایت کرد، جایی که کودکی، شاید پنج ساله، با ترس راه می‌رفت، دست‌هایش را در هوا بالا برده بود در حالیکه خواهرش با پرچمی سفید پشت سر او راه می‌رفت.

دیگر خبرها

  • آنچه باید از خانۀ امین‌التجار بدانید
  • وضعیت عجیب نوار غزه
  • ماه خوب خدا | اهمیت چشم‌پوشی از نامحرم در ماه رمضان
  • هر آنچه باید مسافران مسکو بدانند
  • فرماندهی نتانیاهو در جنگ غزه جای نگرانی دارد!
  • آنچه لازم است درباره علم نظرسنجی بدانیم
  • شعار سال محقق شد؟ | آنچه آمارها می گویند
  • در غزه دیگر هیچ نوزادی با اندازه طبیعی وجود ندارد
  • متن و ترجمه جزء چهارم قرآن کریم + دانلود صوت
  • متن و ترجمه جز سوم قرآن کریم + دانلود صوت