Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@02:27:22 GMT

نامه اعتراضی مرغداران به رئیس‌جمهور

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۸۴۷۴

به گزارش مهر، بعد از نوسانات قیمت مرغ در بازار، سرانجام نرخ این کالا از سوی سازمان حمایت ۹۸۰۰ تومان در هرکیلوگرم تعیین شده که به زودی ابلاغ خواهد شد؛ این درحالی است که تولیدکنندگان به این نرخ تعیین شده معترض هستند و معتقدند که با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید، این نرخ جوابگوی هزینه های تولیدکنندگان نیست و منجر به زیان آنان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین زمینه،  رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران در نشست ماهیانه کمیسیون کشاورزی اتاق ایران که  با حضور نمایندگان سازمان حمایت برگزار شده بود، با نرخ مصوب مرغ هر کیلوگرم ۹۸۰۰ تومان برای مصرف کننده، مخالفت کرد و گفت: این نرخ غیر کارشناسی، غیر اقتصادی و زیر قیمت تمام شده تولید است.

غلامعلی فاروغی تصریح کرد: نظر ما حذف قیمت‌گذاری ‌های دستوری برای محصولات است و دولت باید مانند تخم مرغ که قیمت گذاری را بر عهده اتحادیه میهن گذاشته است، قیمت‌ گذاری‌ سایر محصولات مانند مرغ و گوشت و غیره را به اتحادیه ها و تشکل های مربوط واگذار و سازمان حمایت بر کار آنها نظارت کند تا قیمت گذاری با توجه به شرایط (نرخ نهاده های تاثیرگذار) به سرعت قابل تعدیل باشد.

علاوه بر این، مرغداران طی نامه ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس جمهور به قیمت اعلام شده برای مرغ اعتراض و اعلام کردند: با نرخ تعیین شده مخالف هستند و قیمت منطقی و کارشناسی شده برای مرغ  ۱۱۵۰۰ تومان است.   در متن این نامه آمده است: 

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

مستحضر می باشید برخلاف رضایت تشکل ها قیمت ۱۰۵۰۰۰ ریال برای هر کیلوگرم مرغ جهت مصرف کننده در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تایید و جهت تصویب نهایی به کارگروه ستاد تنظیم بازار ارسال گردید، امروز اطلاع حاصل شد که کارگروه تنظیم بازار قصد دارد قیمت ۹۸۰۰۰ ریال را ابلاغ نماید که مفهوم آن انتقال پیام توقف تولید به تولید کنندگان است. با تمام احترام به کارگروه تنظیم بازار رقم فوق الذکر به هیچ وجه مورد تایید تشکل ها نیست و پیشنهاد ۱۱۵۰۰۰ ریال برای مصرف کننده قیمت قابل قبول کارشناسی می باشد. امید است برای اولین بار با رعایت بند ب ماده ۴ قانون برنامه ششم توسعه با پذیرفتن قیمت پیشنهادی تشکل ها تداوم تولید و دلگرمی تولید کنندگان را فراهم آورند.

اتحادیه تعاونی های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران

انجمن ملی تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ

انجمن تولید کنندگان جوجه یکروزه

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برای حمایت از برنج ایرانی با بخش خصوصی همراه شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسیح کشاورز اظهار کرد: همراهی استانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان‌های مازندران و گیلان تحت حمایت وزارت جهادکشاورزی شرایطی را فراهم کردند تا اعضای انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با خرید محصول برنج انباشت شده کشاورزان مانع خسارت دیدن ایشان شوند.

وی ادامه داد: این طرح از یک سو مانع انباشت محصول برنج سال گذشته شالیکاران شد و از سویی دیگر موجب شد تا قیمت برنج در بازار بر خلاف مسیر تورم نزولی شود.

کشاورز با اشاره به نامه‌ای که انجمن برای وزیر جهادکشاورزی ارسال کرده است، توضیح داد: در این نامه از وزیر جهاد کشاورزی درخواست شده، دستگاه‌های دخیل در امر تولید و مدیریت بازار برنج، همچون سال گذشته پای کار آمده و شرایطی را فراهم کنند که امسال نیز طرح خرید برنج ایرانی توسط بخش خصوصی تحقق یابد.

وی با یادآوری مصوبه وزارت جهادکشاورزی مبنی بر تعیین سهم واردات برای شرکت‌ها بر اساس میزان خرید برنج داخلی، تصریح کرد: لازمه تحقق این مصوبه و اجرایی شدن آن ارائه گزارش عملکرد شرکت‌ها برای خرید برنج توسط استانداری و سازمان جهادکشاورزی مازندران و گیلان است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران افزود: از آنجایی که تاکنون این گزارش ارائه نشده است در نامه‌ای از وزیر جهادکشاورزی درخواست کرده‌ایم به این موضوع ورود و سازمان‌های مذکور را برای ارائه این گزارش مجاب کنند.

وی با اشاره به اینکه برای خرید برنج انباشت شده نزد کشاورزان اعضای انجمن بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: تداوم این طرح بسته به همراهی دولت و اجرایی شدن مشوق‌هایی است که پیش از این وعده داده شده است.

کشاورز در ادامه از مشکل دیگری که ممکن است به بازار برنج آسیب برساند یعنی توقف واردات برنج با دستور معاون اول رئیس جمهور خبرداد و اظهار کرد: در شرایطی که بازار برنج به ثبات رسیده است، ممنوع شدن واردات موجب افزایش قیمت برنج وارداتی شده و تداوم این مسیر به افزایش قیمت برنج داخلی منتهی می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که با افزایش تقاضای برنج با فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان روبرو هستیم، متوقف ماندن واردات برنج ثبات بازار را تهدید کرده و پس از آن باید شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران همچنین به موضوع عدم تامین ارز از سوی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: در حالی که واردکنندگان، برنج مورد نیاز کشور را تامین و در بازار عرضه کرده‌اند، اما متاسفانه از شهریور تاکنون ارز واردکنندگان پرداخت نشده و این روند به تداوم واردات برنج و امنیت غذایی کشور آسیب می‌زند.

بنابر اعلام انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایرانی وی عنوان کرد: اگر بانک مرکزی امکان تامین ارز نیمایی برای واردات برنج را ندارد، موضوع را اعلام و اجازه دهند واردات برنج با ارزی غیر از ارز نیمایی انجام شود.

کشاورز با بیان اینکه هدفگذاری واردات برنج برای سال جاری بر اساس بررسی تقاضای بازار یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است، گفت: تاکنون ۹۵۰ هزار تن برنج توسط بخش خصوصی وارد کشور شده که با توجه به مسدود کردن مسیر واردات توسط معاون اول رئیس جمهور و عدم تامین ارز، به نظر نمی‌رسد، بتوان اقدام عاجلی برای رفع این کسری انجام داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فراخوان ایران خودرو برای ثبت نام کنندگان پژو پارس
  • اهمال در تامین امنیت غذایی و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • رئیس‌جمهور در جلسه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی: اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • معاون اول رئیس‌جمهور: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز از مهمترین حلقه های زنجیره استقلال کشور است
  • ترامپ: رئیس‌جمهور نشوم، حمام خون راه خواهد افتاد
  • ترامپ: رئیس‌جمهور نشوم،حمام خون راه خواهد افتاد
  • آغاز توزیع میوه نوروز ۱۴۰۳ در سراسر استان آذربایجان شرقی 
  • تهدید ترسناک ترامپ ؛ اگر رئیس‌جمهور نشوم ...
  • هشدار به وزیر جهاد کشاورزی /قیمت برنج دوباره اوج می‌گیرد؟
  • دولت برای حمایت از برنج ایرانی با بخش خصوصی همراه شود