Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-19@08:04:57 GMT

سکته‌های مغزی؛ سومین عامل مرگ و میر جهان

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۸۴۸۳

سکته‌های مغزی؛ سومین عامل مرگ و میر جهان

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، سکته‌های مغزی سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر را در جهان مبتلا می‌کند که یک سوم آنان به این علت فوت می‌کنند، عده‌ای دچار عوارض شدید می‌شوند و ۵ میلیون نفر از آنان می‌توانند به زندگی عادیشان برگردند و اینها افرادی هستند که در ۳ تا ۴ ساعت اول سکته، برای درمان به بیمارستان‌ها انتقال یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



‌کارشناسان معتقدند، سن بالا، پرفشاری خون و استعمال سیگار، بیماری‌های عروق کرونر قلبی، دیابت، کلسترول بالا و مصرف داروهای خوراکی پیشگیری از بارداری، از مهم‌ترین عوامل مستعدکننده سکته‌های مغزی است. 

قاسم فتاح‌زاده رئیس بیمارستان علوی در نشست هم اندیشی با خبرنگاران در در خصوص علت‌های سکته مغزی اظهار کرد: پیری، استعمال دخانیات و استرس  از عوامل سکته های مغزی هستند بطوریکه به دلیل فراگیری و اهمیت سکته مغزی را می‌توان سومین عامل مرگ و میر در دنیا دانست. 
  
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر درمان سکته مغزی به صورت آزاد انجام می‌گرفت، خاطرنشان کرد: این بیماری هم اکنون در قالب پوشش بیمه ای انجام می شود و در صورت سریعتر رسیدن بیمار به مراکز درمانی با تزریق آمپول tpa و درمانهای خاص از علایم این بیماری حاد این بیماری می توان جلوگیری کرد.

به گفته دکتر فتاح زاده از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اردبیل یک هزار و 119 مورد سکته مغزی در بیمارستان علوی اردبیل به ثبت رسیده است که از این میزان 34 مورد درمان و 43 مورد منجر به مرگ شده است. 

رئیس بیمارستان علوی در مورد علایم عارضه سکته مغزی اظهار کرد: ضعف و کرختی در صورت و بازو، به طوری که شخص احساس سنگینی در دست را داشته باشد، می‌تواند از علائم سکته مغزی باشد.

وی در مورد علت اصلی سکته مغزی در جوانان نیز افزود‌: بررسی‌ها نشان می دهد جوانانی که دچار سکته مغزی می‌شوند، زندگی پر استرسی داشته‌اند. زیرا استرس‌های ناگهانی و شدید می‌تواند باعث گرفتگی عروق شود و در یک لحظه خون‌رسانی به مغز را مختل کند و در نهایت سکته اتفاق بیفتد.‏ 

وی در ادامه از راه اندازی واحد سکته‌های مغزی در بیمارستان علوی خبر داد و گفت: در راستای آگاه سازی مردم نسبت به زمان وقوع سکته‌های مغزی اقدامات خوبی در استان انجام شده و در این خصوص مراکز بهداشتی درمانی در آگاهی دهی به مردم قدم‌های خوبی برداشته‌اند. 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان مرگ مغزی در مشهد به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید

ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزاروچهارصدوشصت‌وسومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی، محمدپیراسته ۲۲ ساله که از بیمارستان نهم دی تربت حیدریه به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد، پس از دریافت رضایت از خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی افزود: کبد زنده‌یاد محمدپیراسته در بیمارستان بوعلی سینای شیراز به آقای ۶۶ ساله از تهران پیوند شد. همچنین قرنیه‌های مرحوم محمدپیراسته برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان شهدای هندیجان به دو دستگاه سی تی اسکن و رادیولوژی دیجیتال
  • اعضای جوان مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۳ بیمار اهدا شد
  • جوان مرگ مغزی در مشهد به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید
  • اگر سایز دور کمرتان بالاست این مطلب را بخوانید
  • زندگی دوباره به ۳ بیماربا اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • جواد مانی پیشکسوت رادیو درگذشت
  • جواد مانی درگذشت
  • راهکاری ساده برای جلوگیری از سکته مغزی
  • پرواز بالگرد‌های اورژانس برای انتقال بیماران
  • اسپاسم عضلانی زیاد نشانه این بیماری خطرناک است