Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@08:33:19 GMT

کتابخانه شهدای نوبهار قم افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۸۴۸۶

کتابخانه شهدای نوبهار قم افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی طی نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در استان قم 36 کتابخانه عمومی استاندارد وجود دارد، اظهار کرد: 23 کتابخانه زیرنظر نهاد کتابخانه‌های عمومی و 13 کتابخانه نیز به صورت مشارکتی شخصی یا حقوقی در استان قم فعالیت دارند که 30 هزار فرد فعال از این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال آمار کتاب‌های امانتی کتابخانه‌های استان قم  نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اضافه کرد: در روز گذشته که به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب ثبت‌نام در کتابخانه‌های قم رایگان بود بیش از 900 نفر در کتابخانه‌های عمومی عضو شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از فعالیت کتابخانه‌ها در مساجد و کانون‌های فرهنگی یاد کرد و گفت: الزام دریافت مجوز توسط این کتابخانه‌ها از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی را نداریم اما اگر مجموعه‌ای آمادگی خود را اعلام کند استانداردها بررسی و در صورت نیاز همکاری لازم را با آن‌ها خواهیم داشت؛ نسبت به عملکرد این مجموعه‌ها سخت‌گیری نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه شهدای نوبهار قم به 99 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و با تامین تجهیزات مورد نیاز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و کتابخانه میدان امام خمینی(ره) نیز توسط اداره‌کل ارشاد درحال تکمیل شدن است که نزدیک به 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جباری تصریح کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت ارشاد و استانداری قم امضا شد پینشهاد ساخت چهار کتابخانه در منطقه چهار شهر قم، سلفچگان، جنداب و کرمجگان طی سه سال آینده را داشته‌ایم که در صورت تکمیل پروژه نیروها و تجهیزات مورد نیاز این کتابخانه‌ها تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه اقبال مردم قم در رتبه نخست از کتاب‌های رمان و داستان است، عنوان کرد: اقبال مردم از کتاب‌های دینی رتبه دوم را در کتابخانه‌های عمومی استان قم داراست و رویکرد ما در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز توجه به قشر کودک و نوجوان است.

جباری با اشاره به اینکه 90 نفر نیروی انسانی در کتابخانه‌های استان قم درحال خدمت‌رسانی به کتاب‌خوانان هستند، مطرح کرد: بیش از 700 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی نهادی استان قم وجود دارد و تعداد قابل توجهی نیز در کتابخانه‌های مشارکتی جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: نابینایان در مورد کتاب با مشکلات مختلفی روبرو هستند و شاید تاکنون نزدیک به هفت هزار کتاب برای این افراد تولید شده است به همین علت همیشه نابینایان با خلاهای مختلفی روبرو هستند در راستای رفع این خلا این اداره‌کل 14 هزار جلد کتاب بریل را ویژه نابینایان طی سه سال اخیر تولید و این کتب را به سراسر کشور ارسال می‌کند تا مورد استفاده قرار گیرد.

وی از رونمایی 9 عنوان کتاب بریل در مراسم هفته کتابخوانی یاد کرد و ادامه داد: کتابخانه‌های نهادی کشور دارای 60 مرکز نابینایان هستند و 10 مرکز نیز ویژه نابینایان خارج از این کتابخانه‌ها فعالیت دارند که کتب‌های بریل به این مراکز ارسال می‌شود.

جباری با اشاره به فعالیت نیروهای اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در فضای مجازی عنوان کرد: هفت هزار کتاب دیجیتال داریم که تا پایان سال به 12 هزار کتاب می‌رسد.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های عمومی استان قم با سرانه استاندارد فاصله زیادی دارد، عنوان کرد: وضعیت کتابخانه‌های عمومی در پردیسان و نیروگاه مطلوب نیست اما در کل کشور این موضوع مصوب شده است که تا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نمی‌توانیم پروژه جدیدی را تعریف کنیم با این حال تلاش می‌کنیم تا با راهکارهایی از جمله تقویت کتابخانه‌های موجود مشکلات را رفع کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی یاد کرد و گفت: برگزاری نشست‌های کتابخوان، مراسم تجلیل از کتابداران و محفل طنز ادبی قم‌پز از جمله این برنامه‌های این هفته خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم امام خمینی رمان قم کتابخانه های عمومی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهار در بهار در آرامستان نو قم

 دومین دوره طرح ملی بهار در بهار با حضور نوجوانان و اعضای کتابخانه عمومی امام علی (ع) در جوار مزار کربلایی کاظم کریمی ساروقی در آرامستان نو قم برگزار شد.

این طرح که از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی و از ابتدای ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

در این طرح در کنار تلاوت و تفسیر قرآن مجید به موضوع تدبر و تفکر در آیات کلام وحی ویژه نوجوانان اختصاص دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بهار در بهار در آرامستان نو قم
  • کتابخانه عمومی شهدای وحدتیه بازگشایی شد
  • فعالیت ۸ کتابخانه عمومی در آذربایجان شرقی
  • افزایش اعتبار کتابخانه‌های عمومی تایباد از محل درآمد شهرداریها
  • نهاد کتابخانه‌ها ۶۰ خدمت را به جامعه هدف خود عرضه می‌کند
  • تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور دو برابر شده است
  • اعلایی:جمع‌آوری کتاب‌های اضافی دستگاه‌ها/محمدبیگی:کتابخانه سیار راهکاری زودبازده است
  • تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور ۲ برابر شده است
  • ارائه ۶۰ خدمت جدید کتابخانه‌های عمومی به مردم
  • پویش «کتاب قدیمی تو، دوست جدید من» در قم برگزار می‌شود