Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: با توجه به واحدهای مختلف فعال بسیج در سطح استان دست کم 12 هزار مورد برنامه در طول هفته بسیج در خراسان رضوی برگزار می شود.

سردار سرتیپ یعقوبعلی نظری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شش هزار پایگاه محلات و اقشار بسیج در کنار شش هزار واحد بسیج دانش آموزی در خراسان رضوی فعالیت دارند که طی هفته بسیج هر کدام دست کم یک برنامه اجرا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: متناسب با شرایط، محتوای برنامه ها نسبت به سالهای پیش تغییر کرده است. برنامه ها و فعالیتهای سپاه و بسیج موازی با دیگر دستگاهها نیست بلکه برنامه های ما کمبودها را پوشش می دهند و با هماهنگی دستگاههای دولتی انجام می شوند.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: 29 آبان به عنوان نخستین روز هفته بسیج با عنوان 'بسیج، فرهنگ و مسجدمحوری' نامگذاری شده و خدمت هزار پزشک در هزار مسجد و اجرای طرح جهادی کلاس خدمت از جمله برنامه های این روز است.
وی 'بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمت رسانی و سازندگی' را عنوان دومین روز و 'بسیج، اقتدار دفاعی و امنیتی' را عنوان روز سوم هفته بسیج اعلام و بیان کرد: بهره برداری از هزار و 150 پروژه عمرانی و تجدید میثاق با شهدا از جمله برنامه های این روزها هستند.
سردار نظری افزود: 'بسیج، معنویت و انتظار'، 'بسیج، جهاد کبیر و استکبارستیزی' و 'بسیج جهاد روشنگری و تبلیغ' عناوین روزهای چهارم تا ششم هفته بسیج هستند. آخرین روز هفته بسیج نیز 'حماسه حضور بسیجیان' به صورت گسترده در شهرستانها و نواحی مقاومت برگزار می شود.
وی در ادامه به برخی اقدامات بسیج سازندگی خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی پارسال اقدامات خود را در شش دهستان آغاز کرد. امسال هم 9 دهستان دیگر به آن افزوده می شود. همچنین پارسال 216 مدرسه و 103 مسجد و امسال 380 مدرسه و 139 مسجد در این چارچوب ساخت، مرمت، تکمیل و بازسازی شده اند.
یک میلیون و 700 هزار بسیجی در قالب 38 ناحیه مقاومت و شش هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالند. از این تعداد یک میلیون و 181 هزار نفر بسیجی عادی، 499 هزار بسیجی فعال و بقیه بسیجی کادر محسوب می شوند. همچنین 23 هزار حلقه صالحین بسیج محلات و دانش آموزی خواهر و برادر در سطح نواحی و پایگاههای مقاومت بسیج خراسان رضوی فعالیت دارند.
بسیج مستضعفان یا نیروی مقاومت بسیج با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) پنجم آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.
7507/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سپاه پاسداران هفته بسيج خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است

به گزارش قدس خراسان، محمد غیوری‌خواه اظهار کرد: این بارش‌ها در روزهای پایانی هفته شدت می‌گیرد که احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش دما، یکی دیگر از پدیده‌های جوی خراسان رضوی است که از امروز در استان آغاز و تا اوایل هفته آینده نیز ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، نیشابور با پنج و داورزن با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

غیوری‌خواه با بیان اینکه دمای فعلی مشهد ۱۸ درجه است، اضافه کرد: همچنین این کلانشهر روز گذشته نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده است و امروز نیز طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بین ۱۲ تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد
  • راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی