Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@22:44:33 GMT

بانک مسکن

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۸۶۳۵

بانک مسکن

خبرگزاري آريا - در 25 ديماه سال 1317 بانک رهني با مشارکت وزارت دارايي وقت و بانک ملي ايران با سرمايه دويست ميليون ريال بعنوان بانکي تخصصي در امر مسکن و ساختمان تأسيس و از آغاز سال 1318 رسماً فعاليت خود را آغاز کرد. موضوع فعاليت بانک رهني را‌ موضوعات بانکي مرتبط با امر مسکن تشکيل مي داد.
در 25 ديماه سال 1317 بانک رهني با مشارکت وزارت دارايي وقت و بانک ملي ايران با سرمايه دويست ميليون ريال بعنوان بانکي تخصصي در امر مسکن و ساختمان تأسيس و از آغاز سال 1318 رسماً فعاليت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع فعاليت بانک رهني را‌ موضوعات بانکي مرتبط با امر مسکن تشکيل مي داد.
پرداخت تسهيلات در برابر رهن اموال غير منقول با هدف خريد، ‌احداث، تکميل، ‌تعمير و اعطاي اعتبار به شرکت هاي ساختماني بخش عمده فعاليت بانک را در بر مي گرفت. بانک از همان بدو تأسيس اعطاي وام هاي ساختماني را مشروط به ارائه نقشه مصوبه شهرداري نمود و در هر فرصتي بوسيله مهندسين خود صاحبان ساختمان را در امور ساختماني ارشاد مي نمود و در نتيجه خانه هايي که با کمک مالي بانک رهني ايران برپا مي گرديد خانه هايي محکم و مجهز بود. ‌
به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي، بانک مسکن در سال 1358 براساس طرح ادغام بانک ها (مصوب 1358/03/17شوراي انقلاب اسلامي) از ادغام بانک هاي رهني ايران، ساختمان، ‌شرکت سرمايه گذاري هاي ساختماني بانک هاي ايران و 13 شرکت پس انداز و وام مسکن (کوروش، ‌اکباتان، ‌پاسارگاد در تهران و ساير مراکز استانها از جمله ‌همدان، ‌کرمانشاه، ‌مازندران، گرگان، سمنان و آبادان) تشکيل گرديد که در اين بخش به اختصار تاريخچه هرکدام آورده شده است. ‌طيف غالب ترکيب جديدي که تحت عنوان بانک مسکن فعاليت هاي بانکي خود را در بخش ساختمان و مسکن آغاز نمود، را از هر حيث بانک رهني ايران تشکيل مي داد.
در حال حاضر بانک مسکن با شبکه گسترده خود در سطح کشور به عنوان بنگاه اقتصادي معتبر علاوه بر توليد واحدهاي مسکوني، در جهت اعطاي تسهيلات و خدمات بخش مسکن شامل تسهيلات ( مضاربه ، اجاره به شرط تمليک در امر تهيه مطب ، دفترکار ، و خريد تجهيزات پزشکي ) افتتاح حساب جاري ، صدور انواع ضمانت نامه‌ها ، حوالجات، خدمات چک فاکس ، چک مسافرتي، انواع امور ارزي و اعتبار اسنادي و انواع خدمات الکترونيکي
سامانه تسويه ناخالص آني (ساتنا) ، تلفنبانک ، مسکن کارت ، pin pad، دستگاه خود دريافت اقساط ، دستگاه خود پرداز ، pos ، محاسبه سود سپرده‌ها ( در محيط وب ) کارت هديه و پايگاه‌هاي شبانه‌روزي فعاليت مي‌نمايد.
سازمان و نيروي انساني
چنانچه دو يا چند نفر به طريق هماهنگ شده اي به منظور نيل به اهداف مشترک همکاري و اشتراک مساعي داشته باشند، در اين صورت افراد مزبور يک سازمان را به شکل ساده تشکيل داده اند.
بانک مسکن نيز بطور قطع و يقين به منظور نيل به اهداف خود ، از طريق تقسيم امور و فعاليت ها به تعيين ساختار سازماني مبادرت نموده است که شامل واحدهاي صف و ستاد مي باشد که تا بحال نيز به اين شيوه عمل نموده و ليکن تغييرات بسياري را از زمان تأسيس تا بحال تجربه کرده است.
اصولاً سازمان بانک هاي تخصصي نسبت به بانکهاي تجاري از تفاوتهايي برخوردار است. بنابراين اجراي عمليات در اينگونه بانک ها نيازمند استفاده از ابزار و روشهاي حرفه اي و تخصصي ويژه اي مي باشد و لذا سازمان بانک مسکن گرچه مشابه بانک هاي تجاري است ولي در عمل از تفاوتهايي نيز برخوردار است.
واحدهاي اجرايي ( صف ) در بانک شامل شبکه شعب در مناطق و شهرهاي مختلف مي باشد و عمليات بانکي عموماً توسط شعب انجام مي گيرد. واحدهاي ستادي شامل ادارات مرکزي است که وظيفه هدايت، تدارکات، مشورت و راهنمايي واحدهاي صف را برعهده دارد. همگام با توسعه شعب در بانک و به منظور ساماندهي بيشتر امور و در راستاي سياست تفويض اختيار و عدم تمرکز امور، فعاليت واحدهاي سرپرستي در مناطق مختلف بانک طي سال 1369 آغاز گرديد که از جمله واحدهاي واسطه اي بين ستاد و صف محسوب مي گردد. شعب بانک بر مبناي محل عمليات (مناطق جغرافيايي ) و ادارات مرکزي بر مبناي وظيفه ( تخصص) شکل گرفته است. به منظور بررسي وضعيت ساختار سازماني و شبکه بانک به عملکرد هر يک از واحدهاي فوق به ترتيب پرداخته مي شود.

اضافه نمودن به:
نظر شما:نام:پست الکترونيکي:نظر
کد امنيتي:
پربيننده ترين مطالب روابط عمومي جايگاه از بالا به پايين در فضاي روزنامه نگاري علم ما وجود دارد
در کار خود بهترين باشيد
مقاله/ برنامه ريزي بر پايه سناريو ، چراغ راه يک روابط عمومي موفق
توديع و معارفه رئيس جديداداره روابط عمومي سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي
ترابي، مدير امور مشتريان و روابط عمومي بانک صنعت و معدن شد
مدير جديد روابط عمومي انجمن هاي اسلامي دانش آموزان منصوب شد
2 پيام رسان بومي مورد حمايت بيشتر دولت قرار مي گيرند
بازديد رئيس مرکز روابط‌عمومي وزارت ارشاد از ستاد انتخابات نماينده مديران مسئول ارتباطات و رسانه
10 نکته کاربردي درباره اندازه گير و ارزيابي روابط عمومي
طعم شيرين روزنامه‌نگاري و نويسندگي



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: پانزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران برگزار شد/ گزارش کامل

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان عصر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اظهار داشت: در یک رویکرد ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالی‌شهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحدهای مسکونی، سرانه‌های مختلف فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی تدوین و طراحی شده گفت: با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیت ۵۰ هزار نفر در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

کد خبر 6085920

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • اطلاعیه روابط عمومی راه آهن؛ هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • تداوم اجرای طرح نور در اصفهان / این طرح در اماکن عمومی، واحدهای صنفی و خودروها اجرا می‌شود
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم