Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ؛ غلامرضا مهرداد در گفت‌وگو با (پاون)،با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 95 درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز طبیعی بوده است و تاکنون گاز تحویلی به نیروگاه‌ها حدود 5.3 درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته مصرف گازوئیل در بازه زمانی یاد شده 6 درصد و مصرف مازوت نیز در همین مدت حدود 22 درصد کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: پیش از کاهش دما در فصل پاییز مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها تنها در حدود پنج میلیون لیتر بوده است، ولی در طی چند روز اخیر با افت دما در مناطق مختلف کشور و در پی آن محدودیت‌های ایجاد شده برای مصرف گاز در برخی نیروگاه‌ها طبیعتا مصرف سوخت مایع نیز مقداری افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: بر این اساس هم اکنون سوخت مصرفی نیروگاه‌ها با 20 میلیون لیتر مازوت، 25 میلیون لیتر گازوئیل و حدود 110 میلیون مترمکعب گاز طبیعی تامین می‌شود.
مهرداد با اشاره به اینکه موجودی سوخت مناسبت‌تری نسبت به سال گذشته داریم، ادامه داد: هم اکنون حدود 70 درصد مخازن نفت گاز و 86 درصد مخازن نفت کوره تکمیل شده است و ذخیره نسبتا مناسبی را در ابتدای فصل سرما در اختیار داریم که با هماهنگی‌ واحدهای مختلف شرکت گاز و شرکت پخش فرآورد‌ه‌های نفتی امیدواریم تا پایان سال مشکلی در زمینه سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها نداشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 95 درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز طبیعی بوده است، عنوان کرد: تقریبا تمامی واحدهای شبکه سراسری به جز دو نیروگاه کوچک کنارک و زرند به شبکه گاز کشور متصل شده‌است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تامین برق حرارتی 95درصدی سوخت نیروگاهها مصرف مازوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز