Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@14:15:38 GMT

باید سوابق تحصیلی درستی داشته باشیم تا کنکور حذف شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۸۷۱۱

باید سوابق تحصیلی درستی داشته باشیم تا کنکور حذف شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر که شب گذشته روی آنتن رفت، در خصوص ماجرای کنکور، اظهار کرد: مجلس قوانین را گذرانده است و مشکل در اجراست؛ مجلس حذف کنکور را هم گذرانده است و در سال ۸۶ قانون تصویب شده است.

وی ادامه داد: ما نهم آبان ماه ۸۶ مصوبه داریم که در ماده ۲ آن به طور رسمی اعلام کردیم کنکور حداکثر تا پایان سال اول برنامه پنجم توسعه باید به طور کامل حذف شود و الان ما در سال دوم برنامه ششم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی افزود: متأسفانه وزارت آموزش و پرورش به آن اقداماتی که باید از آن سال انجام می‌داد یعنی اینکه سوابق تحصیلی باید در کار بیاید، انجام نداد یعنی قصور را به نظرم وزارت آموزش و پرورش از آن سال انجام داد.

وی اضافه کرد: وقتی نمایندگان مجلس دیدند به نتیجه نرسیدند و دوباره آمدند مصوبه‌ای را در تاریخ ۱۰ شهریور ۹۲ داشتند که در تبصره ۴ ماده ۵ می‌گوید در پذیرش دانشجو تأثیر سوابق تحصیلی به صورت تدریجی و صعودی باشد و پس از ۵ سال حداقل ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها ۸۵ درصد از طریق سوابق تحصیلی خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یعنی در عمل آنچه که اعلام شده بود کنکور باید حذف شود که نتوانستیم حذف کنیم و ۸۵ درصد سوابق تحصیلی هم گیر کردیم که باز در اجرا گیر کرد و وزارت آموزش و پرورش نتوانست خودش را برساند و باز آمدیم یک مصوبه دیگر دادیم.

وی ادامه داد: اصل قصه ما این است که به دانش‌آموز استرس وارد می‌شود و در اکثر کشورهای دنیا می‌گویند که این کار را نکنید و دانش‌آموز فقط با آرامش رشته تحصیلی را انتخاب کند اما این استرس در رشته‌های خاص همچنان به قوت وجود دارد.

احمدی لاشکی گفت: در سال ۹۵ اعلام شد که شورای عالی آموزش و پرورش تعدادی دروس متوسطه و پیش دانشگاهی را آزمون نهایی بگیرد و باز هم موثر نشد و به خاطر همین امسال درباره مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو باز هم دیدیم مراجعات زیادی داریم و امکانات فراهم نیست.

وی تصریح کرد: ما تا سابقه تحصیلی درستی نداشته باشیم که جایگزین درست برای کنکور شود نمی‌توانیم حذف کنکور را اعلام کنیم و ابتدا باید جایگزین مناسب برای آن پیدا شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: ما در سال ۸۶، شورای سنجش و پذیرش دانشجو نداشتیم و اعلام کرده بودیم که برای همه دوره‌ها، بر اساس سوابق تحصیلی شود؛ یکی ازم اشکالات ما این است که باید بنویسیم مستقیماً مسؤول کیست.

احمدی لاشکی در پاسخ به این پرسش که آیا کنکور قابل حذف است، گفت: اراده محکمی می خواهد هنوز زیرساخت‌ها آماده نیست؛ در حال حاضر در کشور ۲۳ نوع مدرسه داریم.

وی ادامه داد: آیا دانش‌آموزی که در ۴۰ روز گذشته معلم نداشته است، می‌توان نمره سوابق تحصیلی را با سمپاد و شاهد  که از اول شهریور کلاس برایشان گذاشتیم، مقایسه کرد؛ پس باید اول دنبال عدالت آموزشی باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  افزود: آیا امنیت امتحانی تضمین شده است و  سوالات استاندارد است؟؛ تا زمانی که همه اتفاقات جمع نشود، حذف کنکور امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 4462395 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در سال تحصیلی جدید

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به ضرورت ریل گذاری لازم در حوزه‌های مختلف گفت: کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه ای از اهداف و برنامه‌های کلیدی سازمان در سال تحصیلی جدید است.

به گزارش ایسنا، محمود زاده در چهل و سومین نشست شورای راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به حرکت بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی در ارتباط با رژیم منحوس صهیونیستی گفت: اقتدار امروز نظام در جهان مدیون خون شهیدان و کسانی است که جان خود را نثار کردند تا این انقلاب زنده بماند و ما نیز وظیفه داریم در زمینه‌های مختلف آگاهی بخشی کنیم و پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگ میهن عزیزمان را به نسل جوان انتقال دهیم.

وی با اشاره به ضرورت ریل گذاری لازم در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی  و توسعه آموزش های فنی و حرفه‌ای از اهداف و برنامه های کلیدی سازمان در سال تحصیلی جدید است و باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

محمودزاده اجرای دقیق طرح توانمند سازی معلمان مدارس غیر دولتی را از دیگر برنامه‌های سازمان دانست و گفت: توانمند سازی معلمان و همکاران مدارس غیر دولتی باید به گونه‌ای باشد که تاثیرات مثبت آن در کلاس درس و به روی دانش آموزان ملموس باشد و از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های نمایشی وصرفا آماری جدا باید پرهیز کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت بارش فکری در راستای بهتر اجرایی شدن برنامه‌ها، تصریح کرد: استفاده از خرد جمعی و مشورت با متخصصین واندیشمندان می‌تواند در رسیدن به اهداف بسیار موثر باشد.

محمودزاده برگزاری اولین جشنواره ملی آفرینو را از دیگر برنامه‌های سازمان در سال جدید خواند و گفت: ۶ هزار و ۱۷۹ طرح از سوی موسسین مدارس غیردولتی  از ۳۷۰ منطقه کشور در سامانه به ثبت رسیده است که برای سال اول، این حجم از استقبال بسیار ارزشمند است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام بزرگداشت مقام شامخ معلم در اردیبهشت ماه، تاکید کرد: قدردانی از معلمین فکور، با دانش، متعهد و متخصص ایران بزرگ اسلامی از برنامه‌های جدی سازمان است و تکریم مقام معلم را بر همگان لازم می‌داند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • توسعه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در سال تحصیلی جدید
  • جزئیات تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی کلید خورد | شروع سال تحصیلی بر اساس وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ١۴٠٣
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
  • تغییر تقویم آموزشی در انتظار تایید مجلس/آغاز سال تحصیلی براساس شرایط آب‌و هوایی