Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:22:47 GMT

ورود خودرو به جاده تخت جمشید ممنوع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۸۷۵۹

ورود خودرو به جاده تخت جمشید ممنوع می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: پس از اتمام پروژه در حال انجام خطوط پیاده، دوچرخه و خودروهای برقی در محور اختصاصی تخت جمشید، ورود خودروهای بنزینی به این محور ممنوع می‌شود.

«حمید فدایی» روز دوشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا عنوان کرد: طرح ساماندهی محور ورودی تخت جمشید یکی از مهم‌ترین طرح‌های در حال انجام ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: گردشگران پس از طی مسیر مرودشت تا میدان ملل به یک سه‌راهی می‌رسند که یک شاخه آن، جاده اختصاصی و محور سه کیلومتری است که به تخت جمشید ختم می‌شود.
فدایی ادامه داد: دو طرف این محور پیش از انقلاب، درختکاری شده بود و موضوع تملک، مدیریت و ساماندهی آن پیوسته با میراث فرهنگی بوده است.
او افزود: بازدیدکننده‌ها در ایام پر ترافیک (پر تردد) مخصوصا در تعطیلات نوروز از شلوغی و بی‌نظمی این جاده گلایه‌های فراوانی داشتند و از طرفی شانه‌های خاکی جاده هم ایجاد گرد و خاک می‌کرد و چون پارکینگ (توقفگاه) ما در انتهای این محور نزدیک صفّه (تختگاه) تخت جمشید است، ازدحام و آلودگی بسیار نا زیبا بود و کار را سخت می‌کرد.
مدیر پایگاه تخت جمشید تصریح کرد: در طرح ساماندهی، دو طرف محور یعنی شانه‌های خاکی را به پیاده‌راه تبدیل می‌کنیم و وسایل نقلیه نیز می‌توانند از بین این دو پیاده‌راه یعنی جاده وسط عبور کنند.
او تاکید کرد: در نظر داریم تا بین راه پارکینگی تعبیه شود و گردشگران پس از پارک (متوقف کردن) خودروهایشان در این محل، از خودروهای برقی، درشکه‎، دوچرخه و یا پیاده مسیر کوتاه باقی‌مانده را تا ورودی تخت جمشید طی کنند.
فدایی افزود: از سال قبل تاکنون این طرح را از سه کیلومتری و از مبدا میدان ملل کلید زدیم و در فاز اول، 530 متر از مسیر بعد از میدان ملل را آماده کردیم طوری که شانه‌های خاکی دو طرف جاده با بلوک‌های بتنی یک متر در هشتاد سانتی‌متر به صورت زیبایی تسطیح و پیاده‌راه شد.
وی اظهار کرد: در فاز دوم تلاش می‌کنیم اجرای 2 هزار و پانصد متر باقی‌مانده را در قالب برگزاری یک مناقصه انجام دهیم که پیش‌بینی می‌کنیم این کار تا پایان پروژه به دو سال زمان نیاز داشته باشد.
فدایی یادآور شد: این محور عرض خوبی دارد به این ترتیب که هر کدام از پیاده‌راه‌ها در طرفین، هشت متری هستند و جاده ماشین‌رو در وسط هم لاین‌های (خطوط) رفت و برگشت مجزا دارد و همه اینها باز هم دو شانه خاکی در طرفین خواهند داشت.
فراهنگ**3079** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي تخت جمشيد گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این نامه که امضای محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران را دارد، آمده که پیرو جلسه روز 29 فروردین در ورزشگاه یادگار امام «فرصت‌ها و تهدیدهای مرتبط» با ورود زنان به استادیوم مورد بررسی قرار گرفت.

در گزارش ورزش سه آمده است: ادامه این نامه به مشکلات استادیوم اشاره دارد و سازمان لیگ تاکید کرده که باتوجه به «نواقص مرتبط با زیرساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان از مسیرهای پیرامونی ورزشگاه» این استادیوم تا رفع این مشکلات، «فاقد شرایط پذیرش» زنان است.

به این ترتیب بعد از حضور بانوان در دیدار با ذوب آهن که با شکست 4-1 تراکتور همراه بود و البته حضور پرشور آنها رکورد تعدادی بانوان را هم شکست، دوباره مانع جدیدی بر سر راه حضور زنان در استادیوم ایجاد شده است.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898754

دیگر خبرها

  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد