Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@09:05:50 GMT

دستگیری 184 سارق با 3 هزار سرقت در تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۸۹۴۴

دستگیری 184 سارق با 3 هزار سرقت در تهران

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۸۴ سارق پایتخت که تا به این لحظه به بیش از ۳۰۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهارکرد:‌ همکاران من در مجموعه پلیس آگاهی طی روزهای اخیر ۱۸۴ سارق را که در قالب ۴۵ باند فعالیت می‌کردند شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افراد دستگیر شده سارقان مسلح، سارقان منازل، سارقان کیف قاپ و ... بودند که بر اساس اعترافات این افراد تاکنون به بیش از ۳۰۰۰ فقره انواع سرقت اعتراف کردند و تحقیقات از این افراد ادامه دارد.

سردار رحیمی با بیان این که ۹۰ نفر از دستگیر شدگان بیش از این چندین بار به اتهام ارتکاب جرائم مختلف دستگیر شده و به زندان رفته‌اند، گفت: حدود ۴۰ نفر از این افراد نیز برای اولین بار دستگیر شدند و مابقی تنها یک بار سابقه دستگیری داشته‌اند.

وی با اشاره به برخی از پرونده‌های مهم این طرح گفت: دو باند در حالی که قصد سرقت مسلحانه از طلا فروشی را داشتند پیش از ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: همچنین باند ۱۱ نفره که اقدام به سرقت از دلار و ارز و لوازم قیمتی در شمال تهران کرده بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند که تاکنون به ۱۷ فقره سرقت از منزل اعتراف کرده‌اند.

سردار رحیمی از دستگیری اعضای باند ۷ نفره کلاهبرداران نیز خبر داد وگفت: این افراد تحت عنوان برنده شدن در مسابقات تلفنی به بانک کشانده و حسابشان را خالی کرده بودند.

به گفته‌ وی، مالباختگان، افراد مختلفی از جمله پزشک، خلبان، و .... بودند و دامنه فعالیتشان در سراسر کشور بوده است،

سردار رحیمی از دستگیری کیف قاپان خشن نیز خبر داد و گفت: این افراد به شکلی وحشیانه اقدام به سرقت از شهروندان می‌کردند، به طوری که تنها دو نفر از مالباختگان آنان به کما رفته و البته در حال حاضر حالشان بهتر شده است.

رئیس پلیس پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی درباره‌ی اجرای طرح سراسری کاهش و تعویق آن گفت: با توجه به تشکیل صف‌های طویل در برابر مراکز معاینه فنی و معطل شدن مردم تصمیم به تعویق اجرای این طرح گرفته شد اما از طرفی دیگر با توجه به این که در نیمه دوم سال شاهد افزایش آلودگی هوای شهر تهران هستیم دیگر نمی‌توان به خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی اجازه تردد داد. بنابراین از سوم آذر ماه تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر توسط دوربین های سطح شهر جریمه و اعمال قانون خواهد شد.

رحیمی همچنین با اشاره به برخی از تبلیغات محیطی که در این خصوص منتشر شده نیز گفت: در برخی از این تبلیغات اشتباه نگارشی وجود داشته و نوشته شده که تمامی خودروها باید برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند در حالی که این موضوع صحیح نیست و خودروهایی که ۴ سال از تاریخ تولیدشان گذشته باید برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند و خودروهای کمتر از ۴ سال سن برابر قانون نیاز به دریافت معاینه فنی ندارند؛ اما مهم آن است که همه‌ خودروها باید معاینه فنی معتبر داشته باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سرقت دزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد

پلیس آگاهی پایتخت، در اجرای طرح مقابله با تبهکاران، مردی را دستگیر کرده که چندین شاکی زن دارد و همه آنها می‌گویند توسط این مرد مورد آزار و اذیت و اخاذی قرار گرفته‌اند.

روزنامه ایران در خبری نوشت: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح برخورد با سارقان زورگیر که در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: همکاران من در پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از چندین روز کار اطلاعاتی، موفق به شناسایی تعدادی از سارقان به عنف و قاپ‌زن شده و در نهایت طی ۴۸ ساعت گذشته با هماهنگی مقام قضایی، ۷۴ نفر از سارقان به عنف حرفه‌ای و قاپ‌زن را دستگیر کردند. این افراد در بازجویی‌های اولیه به سرقت بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه اعتراف کردند. همچنین با دستگیری این افراد ۲۱ باند سرقت نیز منهدم شد.

سردار علی ولیپور گودرزی درباره اینکه آیا انتشار ویدیو‌هایی مانند زورگیری در بزرگراه صدر نشان‌دهنده افزایش جرایم خشن است یا خیر، گفت: چنین مواردی در گذشته هم وجود داشته، اما در گذشته ضریب نفوذ اینترنت به اندازه امروز نبوده است. آمار‌های ما نشان می‌دهد که اتفاقاً در چنین سرقت‌هایی با کاهش روبه‌رو هستیم، اما انتشار گسترده ویدیو سبب می‌شود که افراد بیشتری از وقوع یک مورد باخبر شوند.

اخاذی با تهیه فیلم سیاه

اطراف یکی از متهمان دستگیر شده که مردی است با مو‌های بور، چند زن ایستاده‌اند و داد و فریاد می‌کنند. آنها مدعی هستند متهم آنها را بیهوش و به آنها تعرض کرده است.

یکی از شاکی‌ها گفت: سال گذشته، بعد از فوت مادرم، حالم خیلی بد بود. یک روز در صفحه اینستاگرام به صورت اتفاقی با صفحه‌ای مواجه شدم که مطالب قشنگی در رابطه با مادر نوشته بود. ناخواسته با حس همدردی عکس‌ها را لایک کردم، اما صاحب صفحه لحظاتی بعد به من پیام داد. مرد جوان مدعی بود که مادرش فوت کرده و برای آرامش او، هر هفته خیرات می‌دهد. مرد جوان از من خواست در مراسمی که برای آمرزش مادرش برگزار می‌کنند، شرکت کنم.

وی ادامه داد: با این نیت یک روز که مرد جوان می‌خواست به بهشت زهرا برود، با او راهی آنجا شدم. بین راه او به من آبمیوه داد و من بعد از خوردن آبمیوه بیهوش شدم و زمانی که به هوش آمدم، متوجه شدم که مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و از من فیلم و عکس مستهجن تهیه کرده است. بعد از آن متهم با تهدید انتشار فیلم و عکس‌های مستهجن در فضای مجازی من را مجبور می‌کرد پول و طلاهایم را در اختیارش قرار دهم.

شاکی دیگری گفت: مرا تا یک‌قدمی مرگ برد. باورتان نمی‌شود طوری به سرم کوبید که بیهوش شدم. فقط از ترس اینکه عکس‌ها و فیلم‌هایم منتشر نشود، مبالغی را که برای اخاذی خواست، به او دادم.

شاکی دیگری گفت: متهم مرا برای شرکت در مراسم سوگواری و خیریه دعوت و با آبمیوه مسموم و سپس بیهوش کرد. بعد هم مثل سایر قربانیان از من فیلم و عکس مستهجن تهیه کرد. بعد از مدتی هم با من تماس گرفت و مدعی شد دو دستیارش که زن‌های رمالی بودند، پس از احضار روح و رمالی باخبر شده‌اند که داخل خانه‌ام شمش طلا دارم و از من خواست شمش را به او بدهم. شمشی در کار نبود، اما از ترس اینکه تصاویر منتشر نشود برایش شمش خریدم و به او دادم.

اما متهم منکر این اظهارات شد و گفت: من یک صفحه اینستاگرامی به نام «مادرانه» به خاطر مادر مرحومم درست کرده بودم و پست‌هایی در رابطه با مادر می‌گذاشتم. سعی می‌کردم با انجام کار‌های خداپسندانه روح مادرم در آمرزش قرار بگیرد و هیچ جرمی هم مرتکب نشده‌ام.

یعنی ۵ شاکی دروغ می‌گویند؟

چه بگویم؟! آنها می‌گویند که من فریب‌شان داده‌ام و با آبمیوه و چای مسموم آنها را بیهوش کرده‌ام و مورد آزار و اذیت قرار داده‌ام و برای اینکه بتوانم از آنها اخاذی کنم، فیلم هم از این صحنه‌ها گرفته‌ام. اما آنها مشتری مغازه الکتریکی‌ام هستند؛ نمی‌دانم چرا چنین ادعایی کرده‌اند.

می‌گویند آنها را به اطراف بهشت زهرا بردی و طلاهایشان را دزدیده‌ای؟

خودشان با پای خودشان بر سر مزار مادرم می‌آمدند، هیچ اخاذی نکرده‌ام. خودشان پول به حسابم واریز می‌کردند.

اما پلیس این فیلم و عکس‌ها را کشف کرده است؟

(سکوت متهم)

دستگیری با پابند الکترونیکی

هنگامی که پابند الکترونیکی داشته، در سرقتی شناسایی و دستگیر شده است؛ متهم ۲۴ ساله‌ای که با سن کم سوابق زیادی در پرونده‌اش دارد.

سرقت با پابند؟

راستش را بخواهید دوستانم در دورهمی که داشتیم، می‌گفتند این پابند‌ها کار نمی‌کند و پلیس نمی‌تواند همه را رصد کند. من هم که به سرقت اعتیاد دارم، با حرف‌های آنها تشویق به سرقت شدم. با خودم گفتم اولین سرقت را امتحان می‌کنم. اما پابند‌ها الکی نبود و حالا در لیست سارقانی قرار گرفته‌ام که با پابند سرقت می‌کنند و در این مورد رکورددار شده‌ام.

آخرین بار کی از زندان آزاد شدی؟

سوم عید نوروز بود و قبل از اینکه آزاد شوم، پابند به پاهایم بسته شد. من جزو سارقان گوشی‌قاپی بودم که ۴ سابقه کیفری داشتند و شامل قانون مجرمان پابنددار قرار می‌گرفتم.

کی بازداشت شدی؟

دقیقاً یک ماه بعد از آزادی، یعنی سومین روز اردیبهشت، به همراه دوستم برای گوشی‌قاپی وارد عمل شدم. اما همین که خواستم گوشی را سرقت کنم، پلیس رسید و در نهایت با شلیک گلوله، مأموران موفق شدند مرا دستگیر کنند.

منبع: ایران

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران