Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، صبح امروز (دوشنبه) با حضور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از سامانه بومی «سرباز ماهر» رونمایی شد.

سردار فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از سامانه «سرباز ماهر» در خصوص دلایل راه‌اندازی این سامانه گفت: به این دلیل که حین خدمت زمان کافی برای ارتقای مهارت سربازان وجود ندارد، باید از زمان بیشتری برای مهارت آموزی جوانان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور از جوانان پسر ۱۵ سال به صورت اختیاری دعوت می‌کنیم با ثبت‌نام در این سامانه برای ورود به عرصه سربازی خودشان را آماده سازند.

وی افزود: این سامانه فقط برای جوانان پسر ۱۵ سال که مشمول خدمت سربازی نشده‌اند است تا اطلاعات مهارتی خود را در آن ثبت کنند.

فرحی در رابطه با ویژگی این مهارت‌ها گفت: مهارت‌هایی که در نظر گرفته‌ شده‌اند در گام نخست باید مورد نیاز نیروهای مسلح باشد، در گام بعد نیاز بازار را برطرف می‌کند و همچنین با توجه به شرایط اقلیمی استان‌های کشور تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی در خصوص خدمات سامانه سرباز ماهر نیز گفت: به اعضای این سامانه پیشنهادات و مشاوره‌هایی در زمینه اشتغال آینده ارائه می‌دهد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از وجود مشوق‌هایی برای مهارت‌آموزان خبر داد و گفت: این مشوق‌ها فعلا مربوط به کاهش مدت زمان خدمت سربازی نمی‌شوند اما تاکنون تعداد ۳۴ مشوق نهایی شده‌اند. برخی مربوط به قبل از خدمت، برخی حین خدمت و برخی نیز به پس از خدمت مربوط می‌شوند.

وی ادامه داد: مشوق‌هایی نیز برای فرماندهانی که نقش موثری در مهارت‌آموزی جوانان دارند و همچنین نهادها و سازمان‌هایی که در این راه تلاش ‌می‌کنند در نظر گرفته شده است.

سردار فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به همکاری با ۱۶ وزارتخانه و ۱۴ نهاد در کشور، گفت: تلاش حداکثری برای مهارت‌آموزی سربازان می‌تواند به غربالگری آنها و پیشبرد این هدف کمک کند.

سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست با تشریح ویژگی‌های این سامانه گفت: سامانه سرباز ماهر یک گام جلوتر از خدمت سربازی است زیرا ضعف ما در شناخت توانمندی‌های جوانان را برطرف می‌سازد.

سردار ابراهیم کریمی جانشین فرمانده سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز در پایان این نشست استفاده از این سامانه را فرصت خوبی برای جوانان دانست و گفت: با اجرای این طرح برنامه‌ریزی بهتری می‌شود تا توزیع بهتری نسبت به سربازان انجام دهیم. این توزیع مناسب می‌تواند باعث استفاده از مهارت نیروهای وظیفه استفاده شود و شرایطی را فراهم آورد تا با پایان خدمت نیز، جوان احساس کند بر مهارتش افزوده شده و اگر مهارتی نداشته با مهارت آموختن بتواند برای ورود به بازار کار شرایط بهتری برای خودش رقم بزند.

سامانه «سرباز ماهر» با هدف مکانیزه کردن طرح جامع «مهارت آموزی کارکنان وظیفه» که شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت است راه‌اندازی شده است. طرح جامع «مهارت آموزی کارکنان وظیفه» با همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور، در نظر دارد حین خدمت سربازی، قابلیت‌های جوانان را توسعه داده و پس از خدمت، برای کارآفرینی و اشتغال آنها زمینه‌سازی کند.

انتهای پیام/

179 / 167 سامانه سرباز ماهر سردار فرحی نیروهای مسلح اداره سرمایه انسانی نیروهای مسلح

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سامانه سرباز ماهر سردار فرحی نیروهای مسلح اداره سرمایه انسانی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم ضمن رونمایی از پوستر طرح ملی مهارت آموزشی ورزشی در آیین افتتاحیه این طرح به میزبانی ناحیه ۳ در مجتمع آموزشی ورزشی هاجر گفت: حوزه سلامت و تربیت بدنی به عنوان یکی از ۱۱ حوزه یادگیری در برنامه درس ملی به دنبال برقراری سلامت کامل جسمی و روانی دانش آموزان می‌باشد. طرح مهارت آموزی به منظور افزایش فعالیت بدنی نهادینه‌سازی سبک زندگی فعال از طریق برنامه‌های ورزشی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان اجرا خواهد گردید.

وی افزود: در این طرح معلمان درس تربیت بدنی و آموزگاران پایه در کارگاه‌های پیش‌بینی شده شرکت خواهند نمود و پس از آن به مهارت آموزی ورزشی دانش آموزان خواهند پرداخت.

علی یزدی با بیان اینکه طرح مهارت آموزی با پوشش ۳۰ درصد از دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم و ششم شامل حدود ۱۸ هزار دانش آموز در سطح استان اجرا خواهد گردید گفت: بعد از ۱۰ جلسه آموزش آزمون عملی از دانش آموزان به عمل خواهد آمد و در صورت موفقیت برای دانش آموزان گواهی مهارت ورزشی صادر خواهد گردید.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح هویت بخشی به ورزش دانش‌آموزی و کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و همچنین ارتقای سلامت نشاط و آمادگی جسمانی دانش آموزان است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه طرح مهارت آموزشی یک طرح مشارکت محور می‌باشد که توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش ابتدایی و هیئت ورزش دانش‌آموزی به صورت مشترک اجرا می‌شودگفت: در سال تحصیلی جاری طرح مهارت آموزی ورزشی ویژه دانش آموزان دختر و پسر کلاس‌های چهارم، پنجم و ششم با آموزش رشته‌های طناب زنی، تنیس روی میز، دو و میدانی، فوتبال و شنا در استان قم اجرا خواهد شد.

وی با توجه به اهمیت طرح و پوشش ۱۸ هزار نفری در سطح استان بیان نمود مشارکت سایر دستگاه‌ها نظیر شهرداری صدا و سیما اداره کل ورزش و جوانان و استفاده از تمام ظرفیت‌های استان مزید امتنان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ در حاشیه روخانه‌ها توقف نکنید
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ هم استانی‌ها از توقف در حاشیه روخانه‌ها دوری کنند
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • پرورش نیروی کار ماهر در ۵۵۱ هنرستان در خوزستان
  • رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی
  • (ویدیو) مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم
  • انعقادتفاهم نامه توانمندسازی منابع انسانی و تربیت نیروی متخصص و ماهر در خوزستان