Web Analytics Made Easy - Statcounter

عقد تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، "حمیدرضا ناهیدی فر" در جلسه عقد تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با اداره اوقاف شهرستان همدان گفت: جهت ارتقاء سطح همکاری فرهنگی، هنری و بهره گیری از امکانات مشترک بین دو ارگان این تفاهم نامه منعقد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل فعالیت های هنری و لزوم بهره گیری از زبان هنر در جهت انتقال مفاهیم و پیام های مختلف فرهنگی؛ اداره اوقاف در جهت هدایت نیات واقفین و خیرین جهت حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری کانونها  توجه  ویژه  کند.

 

ناهیدی فر اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت حمایت مالی و امکاناتی از فعالیت های فرهنگی هنری، اداره اوقاف مبنای کار خود را سمت دهی و هدایت نیات واقفین و خیرین ارجمند در جهت حمایت از فعالیت های فرهنگی- اجتماعی بخصوص راه اندازی جنبش مردمی خیرین کتاب در جهت اعتلای فرهنگ کتابخوانی و وقف کتاب، قرار دهد.

 

وی ادامه داد: همچنین اداره اوقاف از ظرفیت امامزادگان در جهت رونق فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد به نحو احسن  حمایت کند.

 

رئیس اداه اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در این جلسه بیان کرد: به منظور توسعه و هدفمندی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی ، پرهیز از موازی کاری ،همچنین ارتقاء سطح همکاری های فرهنگی- اجتماعی و هنری و بهره گیری بهینه از امکانات موجود در جهت تحقق اهداف مشترک، تفاهم نامه ای میان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان و دبیرخانه نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان تنظیم شد.

 

حجت الاسلام سید علی حسینی  ابراز کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از آنجا که هم افزایی سازمان و تشریک مساعی آنها در اجرای برنامه هایشان یکی از ابزار تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ لذا این رویداد فرصت مناسبی برای فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و هنری شهرستان محسوب می شود و با همکاری و تعامل این دو نهاد علاوه بر اینکه صرفه جویی در وقت و امکانات فراهم  می شود می توان بر روی بخش گسترده تری از شهرستان تأثیر گذاشت.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب های خوب؛ برگزاری مسابقات بزرگ کتابخوانی به مناسبت های مختلف در دستور کار مشترک هر دو نهاد قرار  می گیرد.

 

وی  اظهارداشت: اداره اوقاف آمادگی همکاری جهت ثبت نام اعضا کانون ها در مرکز حفظ مجازی جهت حفظ قرآن کریم را اعلام می نماید.

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز بیرجند ارزانی هفته بسیج استان همدان ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور رژیم صهیونیستی سنندج آمریکا اداره اوقاف همدان عقد تفاهم نامه همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور

رئیس دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم‌اکنون ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور راه‌اندازی شده است که سهم استان هرمزگان از این رقم، یک‌هزار و ۶۳ کانون است و یکی از کانون‌های شاخص این استان، کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) روستای کردر رضوی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از هرمزگان، حمیدرضا ناطقی در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای کردر رضوی شهرستان میناب ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار، انقلابی و مهمان‌نواز این روستا، اظهار کرد: اهالی کردر رضوی در میزبانی از شرکت‌کنندگان در جشنواره از جان و دل مایه گذاشتند.

وی به تشریح فلسفه شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور پرداخت و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در رابطه با شبیخون فرهنگی دشمن، طی مصوبه شماره ۳۰۲ در هجدهم اسفند سال ۱۳۷۲ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد تا در دل مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری برای جذب نوجوانان و جوانان و واکسینه کردن آنها در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن ایجاد کند.

رئیس دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور راه‌اندازی شده است که سهم استان هرمزگان از این رقم، یک‌هزار و ۶۳ کانون است که یکی از کانون‌های شاخص این استان، کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) روستای کردر رضوی است.

وی در ادامه با اشاره به سابقه جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی گفت: این رخداد به عنوان نخستین جشن مردمی دهه کرامت در سطح کشور از ۱۷ سال پیش به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) در روستای کردر رضوی کلید خورد.

ناطقی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در گستره روستایی، شهرستانی و استانی برگزار شده است، افزود: هیجدهمین جشنواره استانی آسمان هشتم نیز در دهه کرامت سال‌جاری در روستای کردر رضوی برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به میزبانی روستای کردر رضوی از سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: چهارمین و پنجمین و هم‌اکنون نیز ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم در رشته‌های سرود، تئاتر و دیگر رشته‌ها نیز به میزبانی روستای کردر رضوی برگزار شده است.

مدیرکل بودجه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: در سال‌جاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ملی و استانی نظیر بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی، کمیته امداد، وزارت کشور و بنیاد کرامت رضوی نیز برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره با کانون فرهنگی هنری امام‌المنتظر همکاری و مشارکت داشتند.

وی گفت: کانون فرهنگی هنری امام‌المنتظر (عج) در سال ۱۳۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

کد خبر 746236

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور
  • امضای تفاهم نامه همکاری بین رایزنی فرهنگی ج. ا. ا در مالزی و دانشگاه سلطان ادریس (UPSI)
  • امضای تفاهم نامه همکاری بین رایزنی فرهنگی ایران در مالزی و دانشگاه سلطان ادریس(UPSI)
  • تفاهم‌نامه‌ای در زمینه هنر معماری مساجد جهان با مالزی
  • امضای تفاهم‌نامه فرهنگ‌وارشاد استان تهران و حوزه هنری
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس