Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:08:48 GMT

فرهنگ کارآفرینی باید بر فضای دانشگاهی حاکم شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۹۰۸۲

فرهنگ کارآفرینی باید بر فضای دانشگاهی حاکم شود

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در دانشگاه ها گفت: فرهنگ کارآفرینی باید بر فضای دانشگاهی حاکم شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، سالن ملک لو دانشگاه علم و صنعت امروز (دوشنبه) میزبان حدود 70 شرکت دانش بنیان، مجموعه های صنعتی گروه های استارتاپی بود که با ارائه 600 فرصت شغلی به جشنواره کار صدف آمده بودند تا از دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه و دانشگاه های دیگر برتر کشور برای همکاری دعوت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«جبارعلی ذاکری» همزمان با افتتاح جشنواره کار صدف و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در زمینه افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت: برگزاری این جشنواره یکی از راهکارها است و اگر موضوع را از تغییر دانشگاه ها از نسل دوم به نسل سوم معرفی کنیم بهتر است.
وی افزود: وظیفه دانشگاه هرگز فقط آموزش و پژوهش نبوده است. بر همین اساس دانشگاه های سطح یک کشور به سمت توسعه فناوری و نوآوری گام برداشتند.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: هم دانشگاه باید توانمندی خود را ارائه کند و هم شرکت ها نوآوری هایی که داشته اند و نیازهای خود را اعلام کنند.
رئیس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: برای توسعه فناوری و نواوری گام هایی را برداشته ایم؛ البته این کار نوعی فرهنگ‌ سازی است که باید بر مجامع دانشگاهی ما حاکم شود؛ یعنی دانش اموختگان ما در کنار آموزش ها باید مهارت هایی را هم یاد بگیرند و بتوانند توانمندی خود را عرضه کنند تا شرکت های نوپا این نخبگان را بشناسند.
وی ادامه داد: بنابراین باید اکوسیستمی را تعریف کنیم که تعامل بین دانشجویان و صاحبان صنایع و شرکت ها شکل بگیرد.
ذاکری یکی از اقدامات در توسعه فناوری را تاسیس مراکز نوآوری برشمرد و تصریح کرد: مراکز نواوری دانشگاه را با همکاری معاونت علمی و فناوری شکل دادیم‌ که به شناخت توانمندی ها و بسیار کمک می کند. طبیعتا شرکت های نوپای فعال در زمینه های صنعتی می توانند با حضور در مراکز نواوری بیشتر با توانمندی دانشجویان و اساتید دانشگاه فراهم شود.
وی گفت: آثار همکاری بهتر شرکت ها و دانش آموختگان در بلندمدت ظاهر می شود‌ و می تواند کشور را از تکیه بر درامدهای نفتی و در قالب استفاده از ظرفیت نخبگان بی نیاز کند.
رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: این اقدامات بخشی از فرایندی است که برای دانشگاه های سطح یک تعریف شده است.
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این اولین دوره نمایشگاه است که با همت معاونت پژوهش و فناوری و پارک علم و فناوری پردیس برگزار شده است مرکز رشد و مدیریت تجاری سازی فناوری دانشگاه نیز همکاری دارند.
«تورج محمدی» افزود: الگوهای مناسب دیگری را برای بهبود اشتغال دانش آموخته ها را نیز در سال جاری تجربه می کنیم، یکی از اهداف عمده ما آشنا کردن دانشجوهای دانشگاه با فضای کسب و کار واقعی و صاحبان صنایع و شرکت های دانش بنیان و نوما و استارتاپ ها در قالب انواع برنامه هاست.
در مرحله نخست این جشنواره برخی همایش‌ها توسط شرکت‌ها برای ارائه محصولات و برقراری ارتباط با اساتید و دانشجویان برگزار می‌شود و در ادامه نیز کارگاه‌هایی در زمینه جذب، نگهداری، فروش و بازاریابی برای کارکنان شرکت‌ها با حضور اساتید سرشناس برگزار خواهد شد.
در بخش پایانی‌ این جشنواره از 28 تا 30 آبان نیز شرکت های مختلف اعم‌از صنعتی، دانش بنیان، استارتاپ ها و شتابدهنده ها با حضور در غرفه ها به ارائه فرصت شغلی می پردازند.
دانشجویان و فارغ‌التحصیلان از تمام‌ دانشگاه‌ها می‌توانند با حضور در این نمایشگاه با کارفرمایان به صورت مستقیم ارتباط گرفته و برای فرصت‌های شغلی رزومه ارسال کنند. در نمایشگاه نیز استارتاپ‌ها و شرکت‌های مختلف به ارائه دستاوردهای خود پرداخته و مدیران شرکت‌ها کارگاه‌هایی را برگزار خواهند کرد.
علمی*9157*9294*1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه علم و صنعت ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری