Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس کميته عالي انقلاب يمن از توقف شليک موشک و پرواز پهپادها و درگيري ها خبر داد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني المسيره، رئيس کميته عالي انقلاب يمن اعلام کرد فرستاده سازمان ملل متحد به يمن توقف شليک موشکها و پهپادها را در راستاي تقويت تلاشهاي او و تقويت صلح خواستار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد علي الحوثي افزود: از طرفهاي مسئول مي خواهيم شليک موشکها و پرواز پهپادها را به منظور از بين بردن هر گونه بهانه جويي براي ادامه تجاوزات و محاصره، متوقف کنند.
شبکه تلويزيوني الميادين نيز گزارش داد: محمد علي الحوثي رئيس کميته عالي انقلابي يمن ضمن انتشار بيانيه اي اعلام کرد در پاسخ به درخواست فرستاده ويژه سازمان ملل در امور يمن و براي نشان دادن حسن نيت خود، آماده ايم عمليات نظامي را در همه جبهه ها متوقف کنيم.

بيانيه رئيس کميته عالي انقلاب يمن درباره توقف درگيري ها
محمد علي الحوثي رئيس کميته عالي انقلاب يمن در بيانيه اي اعلام کرد: همه مي دانند که اعلام تشکيل ائتلاف متجاوز عليه يمن از خاک آمريکا صورت گرفت، آمريکايي که اين ائتلاف را رهبري مي کند. برخي از کشورها شامل آمريکا، عربستان سعودي، امارات، انگليس، اسرائيل، بحرين و کويت و ديگر کشورهاي عربي و خارجي که در اين ائتلاف شرکت کردند يا از اعلام جنگ بدون مجوز قانوني يا ماموريت از طرف مجمع عمومي سازمان ملل متحد حمايت کردند، به صورت رسمي مشارکت خود را در اين ائتلاف ظالمانه اعلام کردند.
در برابر اين حمله و جنگ نظامي - که در آن همچنان از انواع تسليحات، حتي تسليحات ممنوعه و غيرقانوني هوايي، زميني و دريايي استفاده مي شود و آشکارا همه قوانين و عرفهاي بين المللي و نظامي بدون هيچ مانعي نقض مي شود و غيرنظاميان بيگناه و زيربناها مورد هدف قرار مي گيرد و عامدانه هزاران کشتار عليه ملت يمن مرتکب شده اند و مردم يمن را تحت محاصره زميني و دريايي و ممنوعيت پرواز قرار داده اند - از روز نخست تجاوزگري و پيش از آن براي در پيش گرفتن زبان گفتگو و تفاهم با همه طرفها در داخل تلاش کرديم و اين روش، دستيابي به راه حلي مورد توافق را زير نظر سازمان ملل متحد در «موومبيک» به دنبال داشت که آقاي «جمال بن عمر» در آخرين گزارش خود در شوراي امنيت از دستيابي يمنيها به راه حلي خبر داد که اگر مانع تراشي دخالت نظامي در خاک يمن نبود ، به نتيجه مي رسيد. ما اقدامات زيادي انجام داديم که آخرين آن ژوئيه گذشته براي توقف عمليات نظامي دريايي به صورت يکجانبه بود. در برابر همه اين اقدامات و راه حلها ، کشورهاي متجاوز و همپيمانان آنها، مخالفت يا ناديده گرفتن را در پيش گرفتند.
در ادامه افزود: امروز، اعتقاد همه حتي در جامعه بين الملل توقف جنگ و دور کردن جمهوري يمن از مشکلات است و در تماسي که با فرستاده بين المللي داشتيم و با توجه به اينکه او توقف شليک موشکها و پرواز پهپادها را که تنها عاملي بازدارنده در برابر متجاوزان در قبال جنايات آنها و تخريب زيربناهاي يمن و ديگر اقدامات بوده ، خواستار شده است تا تلاشهاي فرستاده، تقويت و حسن نيت ما ثابت و تحرکات و تلاشهاي کنوني براي برقراري صلح تحکيم شود، بر اين اساس ما همانگونه که در گذشته توقف عمليات دريايي نظامي را خواستار شديم ، طرح خود را با درخواست از طرفهاي مسئول در يمن براي توقف شليک موشک و پرواز پهپادها عليه کشورهاي متجاوز آمريکايي ، سعودي و اماراتي و همپيمانان آنها ، به منظور از بين بردن هر گونه بهانه جويي براي ادامه تجاوزات و محاصره آنها اعلام و تاکيد مي کنيم براي تعليق و متوقف کردن عمليات نظامي در همه جبهه ها به منظور دستيابي به صلح عادلانه و آبرومندانه ، در صورتي که واقعا خواستار صلح براي مردم يمن باشند آمادگي داريم. مردم يمن همچنان از محاصره و تجاوز در رنج هستند و بحران يمن در رده بزرگترين بحرانهاي انساني قرار گرفته است به ويژه اينکه اين بحران به سطح قحطي و شيوع بيماريهاي واگير رسيده است.
محمدعلي الحوثي - رئيس کميته عالي انقلاب يمن - هجدهم نوامبر 2018

چرا نيروهاي يمني دستور توقف درگيري ها و عمليات نظامي را صادر کردند؟
عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن با تاکيد بر آمادگي ارتش و کميته هاي مردمي يمن براي مقابله با اشغالگران و مزدوران آنها اعلام کرد پيشنهاد توقف عمليات نظامي براي اتمام حجت و از بين بردن بهانه جويي هاي ائتلاف متجاوز سعودي براي ادامه حملات عليه يمن است.
محمد البخيتي در گفتگو با شبکه تلويزيوني الميادين در تشريح پيشنهاد اخير اين جنبش براي توقف عمليات نظامي در تمام جبهه ها و در پاسخ به اين پرسش که چرا در حالي که همه فشارها عليه ائتلاف سعودي در جريان بود جنبش انصار الله گام نخست را براي آتش بس برداشت، گفت: همه مي دانند هنگامي که عربستان حمله خود را عليه يمن آغاز کرد، ما براي دفاع از خود تا پس از گذشت 40 روز حتي يک گلوله هم شليک نکرديم.
وي افزود: هدف ما از تأخير در پاسخ دادن، اعطاي فرصت به عربستان براي بازبيني در محاسبات و اتمام حجت با متجاوزان بود. اکنون پس از گذشت چهار سال از اين جنگ، عربستان بهانه جويي مي کند که به خاطر دفاع از خود در مقابل موشک هايي که به خاک اين کشور شليک مي شود و در واکنش به حملات ارتش يمن در مرزهايش به اين جنگ ادامه مي دهد.
البخيتي تصريح کرد: از اين رو تصميم ما براي اعلام توقف شليک موشک و حملات پهپادي در راستاي اتمام حجت و از بين بردن بهانه جويي هاي ائتلاف متجاوز براي حمله به يمن بود. در اين طرح ما براي متوقف کردن عمليات نظامي در جبهه هاي مختلف اعلام آمادگي کرده ايم تا زمينه را براي برقراري صلح فراهم کنيم. من اکنون به نمايندگي از جنبش انصار الله اعلام مي کنم ما آنگونه که مرد جنگ هستيم مرد صلح نيز هستيم و ائتلاف متجاوز و کشورهايي که براي توقف جنگ در يمن فراخوان صادر کردند اگر در ادعاها و نيات خود صادق باشند به طرح ما براي توقف عمليات نظامي پاسخ مي دهند و اگر پاسخ ندهند ما نيز براي ادامه جنگ آماده ايم و مانند چهار سال پيش و حتي بيشتر از آن مقاومت خواهيم کرد.
البخيتي در پاسخ به اين پرسش که جنبش انصار الله چرا زمان کنوني را براي اعلام طرح توقف عمليات نظامي مناسب ديده است و چه تضميني براي پايبندي طرف مقابل وجود دارد، گفت: همگان مي دانند فراخوان هاي آمريکا براي توقف حمله عليه يمن صادقانه نبود، چرا که پس از اين فراخوان تنش هاي نظامي در الحديده از سوي ائتلاف متجاوز تشديد شد و تشديد تنش ها از مهلت تعيين شده 30 روزه عبور کرد و اين يعني فراخوان هاي توقف جنگ صادقانه نبوده است.
وي ادامه داد: جامعه جهاني درباره قضيه جمال خاشقجي با وجود اينکه واکنش افکار عمومي جهاني و خشم بسياري از کشورها را در پي داشت، چه گامي برداشت؟ جامعه جهاني درباره قضيه يمن با وجود کشته شدن ده ها بلکه صدها هزار نفري که به دليل قحطي ناشي از محاصره عليه يمن کشته شدند، چه واکنشي نشان داد و چرا در اين زمينه اقدامي نکرده و نمي کند در حالي که همه مي دانند قاتل يک نفر، يعني محمد بن سلمان است؟ از اين رو بعيد نيست درخواست آمريکا و انگليس براي توقف جنگ به خاطر اعمال فشاري بوده باشد که عليه کشورهاي متجاوز به راه افتاده است، هر چند اين درخواست ها صادقانه نبود. بر اين اساس من فکر مي کنم زمان پيشنهاد طرح ما زمان مناسبي است، اولا به خاطر اتمام حجت و ثانيا به خاطر راستي آزمايي ادعاهاي آمريکا، انگليس و ساير کشورها در زمينه تمايل آنها براي برقراري صلح، تا همگان بدانند آيا اين ادعاها صادقانه بوده است يا دروغين. اين در حالي است که ائتلاف متجاوز همچنان به آماده سازي گسترده نيروهاي خود در جبهه ساحل غربي براي آغاز دور پنجم عمليات ادامه مي دهد.
عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن گفت: البته نبردها هيچگاه به طور کامل متوقف نشده و توقف مقطعي آن به خاطر کاسته شدن از قدرت نظامي دشمن در انجام عمليات بوده است. طبيعتا دشمنان در مراحل گذشته هميشه پيشنهاد هرگونه طرح از سوي ما براي برقراري صلح را پاي ضعف ما گذاشته و به آن پاسخ نداده اند ولي بعدا براي آنان آشکار شده است که ما همچنان قدرتمند هستيم و زيان هاي گسترده اي به آنان وارد مي کنيم. اکنون پس از وارد آوردن شکست هاي سنگين به مزدوران، به مرحله شکسته شدن معادله قدرت به سود نيروهاي ارتش ملي نزديک شده ايم، ولي با اين وجود در مقابل خداوند و همچنين ملت يمن که در نتيجه ادامه اين محاصره دچار رنج و عذاب شده است احساس مسئوليت کرده و اين بار نيز با دشمن اتمام حجت مي کنيم و به آنان براي برقراري صلح و پايان محاصره فرصت مي دهيم. بدون شک پاسخ ندادن دشمن به اين پيشنهاد باعث مي شود فرزندان ملت يمن بيشتر از گذشته به جبهه هاي جنگ روي آورند.
البخيتي در پايان در پاسخ به اين پرسش که آيا پس از طرح اين پيشنهاد اميد بيشتري براي برگزاري مذاکرات بين طرف هاي يمني به وجود خواهد آمد، گفت: ما اميدواريم پيشنهاد اين طرح از سوي ما باعث ايجاد تغييرات بزرگي در سطح منطقه اي و بين المللي شود، چرا که مي دانيم تدوام جنگ و تجاوز عليه يمن به لحاظ اقتصادي و راهبردي به سود آمريکاست و منافع منصور هادي و نيروهاي وابسته به او با ادامه جنگ و بحران تأمين مي شود. رهبران سعودي و اماراتي نيز به اين نتيجه رسيده اند که با جنگ نمي توانند نتيجه اين بحران را تعيين کنند و اقدامات آنان فقط به خاطر انتقام جويي و از روي خشم و نفرت است. با اين اوصاف پيشنهاد ما به صورت جدي بر تحولات داخلي و ملي يمن تأثر خواهد گذاشت و همين براي ما کافي است، ولي اميدواريم اين پيشنهاد در دو سطح منطقه اي و بين المللي نيز با پاسخ مثبت مواجه شود. ما از همان ابتدا نيز که آمريکا خواستار توقف جنگ عليه يمن شد، با وجود ترديد در نيت آنها اعلام کرديم اگر در ادعاي خود صادق هستيد بايد ثابت کنيد تصور ما نادرست است، ولي اين مسئله رخ نداد و تنش هاي نظامي در همه جبهه ها بيشتر از گذشته تشديد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد