Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز -عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه سن ابتلا به سرطان کولون در کشور کاهش یافته است، گفت: برای بهبود ارتقای سطح سلامت متخصصین در برخورد با یک بیماری باید به صورت گروهی تصمیم بگیرند.

علی حکمت‌نیا متخصص رادیولوژی در حاشیه برگزاری روز جهانی اشعه و کنفرانس سونوگرافی آنومالی،NT بارداری و اکوی قلب اظهار داشت: کشف اشعه ایکس نقطه عطفی در علم رادیولوژی بوده که کمک به تشخیص دقیق، زودرس و حتی درمان بیماری‌ها می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در بهبود ارتقای سطح سلامت نیاز است که متخصصین در برخورد با یک بیماری، به صورت مشاوره‌ای و گروهی تصمیم بگیرند، گفت: این مسأله در حوزه بیماری‌های گوارشی بسیار حائز اهمیت است که البته در برخی از بیمارستان‌های آموزشی کشور این موضوع مدنظر قرار گرفته ولی لازم است در همه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مورد توجه و در دستور کار باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط با سرطان کولون گفت: این سرطان در ایران همچون سایر کشورها در حال افزایش بوده و متأسفانه سن ابتلا به این سرطان همچون سایر سرطان‌ها کاهش یافته است که برای تشخیص زودرس افراد بالای 50 سال باید حتماً نسبت به انجام کولونوسکوپی اقدام کنند.

حکمت‌نیا گفت: گروه‌هایی که سابقه ابتلا به این نوع سرطان را در اقوام درجه یک خود داشته و یا قبلاً مبتلا به این نوع سرطان بوده باید حساسیت بیشتری نسبت به انجام غربالگری داشته باشند. همچنین کسانی که دارای پولیپ‌های گوارشی هستند و یا علایم حاد گوارشی دارند باید برای انجام کولونوسکوپی دقت بیشتری را داشته باشند.

وی بیان داشت: نقش رادیولوژیست در شناسایی سرطان کولون بسیار حائز اهمیت بوده و تشخیص دقیق این بیماری در کمک به بیمار می‌تواند بسیار مؤثر باشد. همچنین از طریق روش سی‌تی‌کولونوگرافی می‌توان به این بیماران به تشخیص دقیق کمک کرد. البته ارزش تشخیصی این روش با کولونوسکوپی برابر بوده ولی مقرون به صرفه‌تر بوده و از طرفی انجام آن راحت‌تر است.

دبیر علمی کنفرانس سونوگرافی آنومالی،NT بارداری و اکوی قلب، برست و تیروئید گفت: استفاده از روش سی‌تی‌کولونوگرافی با اشعه ایکس همراه بوده ولی به طور کلی برای افرادی که سابقه فامیلی ابتلا به سرطان کولون داشته و یا دارای پولیپ گوارشی بوده و قبلاً سرطان کولون داشته‌اند بیشتر روش سی‌تی‌کولونوگرافی پیشنهاد می‌شود.

حکمت‌نیا خاطرنشان کرد: در صورتی که سرطان به صورت دقیق تشخیص داده شود بر اساس مرحله سرطان نوع درمان انتخاب می‌شود و در صورتی که سرطان پیشرفته باشد انجام MRI حتماً توصیه می‌شود که مرحله دقیق مشخص شود و بتوان درمان بهتری را انجام داد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کولونوسکوپی سلامت پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران باقری لنکرانی، در نامه‌ای به سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، عنوان داشت: ضمن تشکر از مساعی جنابعالی در ارتقای خدمات سلامت کشور از جمله اصلاح دستورالعمل ارائه خدمات مختلف نظیر کولونوسکوپی، همانگونه که مستحضرید تعرفه‌های پروسیجرها همچون آندوسکوپی و کولونوسکوپی حتی با لحاظ کردن هر دو بخش فنی و حرفه‌ای، در حال حاضر کفاف هزینه‌های نگهداشت و استهلاک این دستگاه‌ها را نمی‌دهد.

در این شرایط، تحمیل هزینه‌های اضافه‌تر به واحدهای ارائه خدمت چه در بخش دولتی و چه خصوصی، برای خدماتی که برای حفظ کیفیت درمان و ایمنی بیماران ضروری هستند و در تعرفه‌های مزبور نه در جز فنی و نه در حرفه‌ای لحاظ نمی‌شوند، باعث فشار مضاعف مالی هم به ارائه کنندگان خدمت و هم بیماران گردیده است.

از جمله خدمات ضروری که در کنار پروسیجرها ارائه می‌شود می‌توان به مواردی همچون پالس اکسی متری، رگ گیری، تزریق سرم و دارو، بررسی وضعیت بیمار، مشاوره قبل و بعد از پروسیجر و…، اشاره نمود.

از طرف دیگر برخی از تجهیزات مصرفی آندوسکوپی و کولونوسکوپی که غیر سرمایه‌ای و یکبار مصرف هستند و بعضاً تهیه آنها برای بیماران امکان پذیر نیست و لزوماً توسط مراکز درمانی، بیمارستان، کلینیک و یا توسط پزشکان در مطب شخصی تهیه می‌شوند که از مهم‌ترین این موارد می‌توان به لوازم مصرفی همچون پنس بیوپسی، سوزن اسکلروتراپی، هموکلیپس، اسنیر، تهیه وسایل ضد عفونی، دهانی، کیت اپرئاز لباس بیمار، داروهای لازم سدیشن و…، نام برد که در حال حاضر با چالش تقبل هزینه توسط بیمه‌ها در برخی از استان‌ها روبرو شده است. حتی برخی از خدمات که دارای تعرفه هستند بعضاً توسط سازمان‌های بیمه گر در صورتحساب‌های ارسالی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند و باعث تضییع حقوق بیماران و ارائه کنندگان خدمت می‌شود که به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

۱- ویزیت بیمار قبل و بعد از پروسیجر و مشاوره پزشکی

۲- کد ۹۶۰۱۸۰ اکسیژن تراپی با نازال یا ماسک

۳- کد ۹۶۰۰۱۰ پایش و ارزیابی مثل فشار گرفتن. کنترل علائم حیاتی و پالس اکسی متری

۴- کد ۹۶۰۱۵۵ برای رگ گرفتن

۵- کد ۹۶۰۱۷۰ برای تزریق هر داروی وریدی

۶- لیست وسایل مصرفی یکبار مصرف ویژه هر بیمار

با توجه به موارد فوق، از جنابعالی درخواست می‌شود ضمن اعلام این موارد به معاونین درمان دانشگاه علوم پزشکی، بیمه‌های پایه و تکمیلی، تاکید گردد که موارد اعلامی مازاد بر تعرفه اندوسکوپی و کلونوسکوپی بوده و در صورت ارائه خدمت و تهیه وسایل مزبور با درج در صورتحساب بیماران، قابل پرداخت از طرف بیمه‌ها هستند.

امید است با تاکید و پیگیری جنابعالی، وضعیت ناهماهنگ فعلی که در برخی از استان‌ها باعث برخورد بین بیماران، بیمه‌ها و ارائه کنندگان خدمت گردیده است و بر کیفیت خدمات و ایمنی آنها تأثیر گذار بوده، به سرعت حل شود.

کد خبر 6082366 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟