Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@14:06:40 GMT

رشد هفتگی اونس در برابر دلار

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۹۳۲۱

رشد هفتگی اونس در برابر دلار

چشم‌انداز هفتگی طلا

در نظرسنجی این هفته کیتکو ۱۵ تحلیلگر وال‌استریت شرکت کردند که از این تعداد ۹ نفر معادل ۶۰ درصد به افزایش قیمت طلا در کوتاه‌مدت رای دادند. سه کارشناس دیگر، معادل ۲۰ درصد، پیش‌بینی روند کاهشی قیمت طلا در این مدت را به ثبت رساندند و سه نفر دیگر نیز به عدم تغییر سطح قیمت اونس در این هفته اعتقاد داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نسخه مین‌استریت نظرسنجی، ۵۰۲ معامله‌گر پیش‌بینی خود را ثبت کرده‌اند که ۳۱۱ نفر، معادل ۶۰ درصد به رشد قیمت طلا در هفته آینده رای داده‌اند. برخلاف این تعداد، ۱۲۳ نفر دیگر معادل ۲۶ درصد، روند کاهشی برای قیمت اونس در نظر گرفته‌اند و ۶۸ نفر، معادل ۱۴ درصد نیز به روند خنثی در کوتاه‌مدت رای دادند. در نظرسنجی هفته قبل ۶۰ درصد کارشناسان وال‌استریت به کاهش قیمت طلا و ۴۸ درصد سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش بهای اونس معتقد بودند. قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت با رشد ۱/ ۱ درصدی همراه شد.

 محرک طلای جهانی

صعود هفتگی طلا تحت‌تاثیر نوسان در بازارهای جهانی سهام صورت گرفت و نوسان این بازارها نیز تحت‌تاثیر نوسان شدید قیمت نفت بود. همچنین روند شاخص دلار آمریکا مهم‌ترین تعیین‌کننده آینده میان‌مدت قیمت طلا خواهد بود. توقف روند تقویت شاخص دلار در هفته گذشته باعث شد فضایی مناسب برای بازار فلزات گرانبها مهیا شود. شاخص دلار در برابر سبد شش‌گانه ارزهای مهم هفته کاهشی را پشت سر گذاشت. با توجه به رابطه معکوس قیمت طلا و دلار، این وضعیت منجر به رشد بهای فلز زرد در بازارهای جهانی شد. شدت اثر چشم‌انداز افزایشی نرخ بهره هدف فدرال رزرو آمریکا که تا پیش از این هفته عامل تقویت دلار در برابر سایر ارزها بود نیز به‌مرور کاهش یافت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه، روز چهارشنبه با کاهش قیمت دلار و افت اونس جهانی طلا همراه شد. در پنجمین روز معاملاتی هفته، سکه‌ امامی و نیم‌سکه به کانال پایین‌تر برگشتند.

قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه متاثر از کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. در روزهای اخیر کاهش قابل توجه اونس‌ جهانی طلا با افت قیمت دلار تراز شد و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.

تحلیلگران بازارهای مالی کاهش قیمت سکه و طلای آب‌شده را بیشتر از دلار می‌دانند و معتقدند این دو بازار به مرزهای حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند و در نقطه حساسی قرار دارند. در هفته‌ای که گذشت اخبار سیاسی حاکی از آرامش بود و توانست به روند کاهشی بازارهای مالی به‌ویژه طلا و سکه منجر شود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا با رقم ۲۳۲۱ دلاری در حال معامله است.

سکه امامی نیم میلیون تومان ریخت

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با کاهش ۵۰۹ هزار تومانی با رقم ۴۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار افت ۲۲۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است در پنجمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم‌‌سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع‌‌سکه افت ۱۰۰ هزار تومانی پیدا کرد و روی رقم ۱۵ میلیون تومانی ایستاد. قیمت سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روند متوازن نداشت

قیمت طلا روز چهارشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۹‍‍‍۱ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۶۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد. حباب سکه بهار ۲۴۴ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱ هزار تومان رشد کرد.

منبع:‌تجارت نیوز

tags # قیمت سکه و طلا سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • یورو رکورد زد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد