Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:01:29 GMT

صیاد متخلف در مشهد بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۹۳۶۰

صیاد متخلف در مشهد بازداشت شد

مشهد- ایرنا-گفت: یک متخلف حرفه ای صید پرندگان شکاری در مشهد شناسایی و بازداشت شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست خرسان رضوی روز دوشنبه به نقل از ابوالفضل شعبانی گزارش داد: پیرو خبرهای مردمی مبنی بر شکار و صید پرندگان شکاری در دشتهای مشهد ماموران یگان حفاظت محیط زیست با بررسی موضوع آثار بازگیری از قبیل کوخط(کومه) و تور پرنده گیری را که بطور هوایی نصب شده بود در محل کشف کردند اما بخاطر خروج صیاد از کوخط، محل بطور نامحسوس زیر نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: فرد متخلف که از استانهای جنوب غرب کشور به منظور شکارغیرمجاز به خراسان آمده بود پس از چند روز در منطقه اطراف زمینهای روستای شرشر حومه کنه بیست در یک زمین مسطح کشاورزی ظاهر و با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران دستگیر شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: استفاده همزمان کوخط و دو رشته تور هوایی توسط این متخلف شیوه جدید در صید پرندگان شکاری است اما اقدام وی نافرجام ماند. یک بهله پرنده شکاری ارزشمند از گونه دلیجه و یک بهله پرنده شکاری ترمتای(گونه ای شاهین) به همراه هفت قطعه چکاوک وحشی و یک قطعه قمری از این فرد کشف و ضبط شد.
وی به توقیف ادوات شکار و صید از قبیل دو رشته تور پرنده گیری، یک عدد دوربین چشمی، یک دستگاه موتورسیکلت، یک عدد شپچه (دام) و یک رشته تور زمینی مخصوص شکار و صید پرندگان شکاری اشاره و بیان کرد: متخلف پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد و همان روز به زندان وکیل آباد مشهد انتقال یافت.
شعبانی گفت: متهم از متخلفان معروف و حرفه ای صید پرندگان شکاری و در سطح استان با صیادان دیگر جهت صید پرنده در ارتباط بوده است. وی بطور مستقیم پرندگان شکاری را به کشورهای حاشیه خلیج فارس انتقال قاچاق می کرد.
وی ضرر و زیان وارده بابت دو بهله پرنده شکاری را 240 میلیون ریال عنوان و بیان کرد: متخلف موظف است این مبلغ را به حساب خزانه دولت واریز نماید.
20 درصد مساحت 117 هزار و 769 کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد. مساحت زیستگاههای این استان دو میلیون و 500 هزار هکتار است. خراسان رضوی به ازاء هر 25 هزار هکتار یک محیط بان در اختیار دارد. این استان دارای 41 منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل 28 اثرملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکار ممنوع است. حدود 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، دو گونه دو زیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می کنند. گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره، کبک است.
7496/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست صياد متخلف خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  شهند اظهار کرد: در حوزه یگان حفاظت تلاشهای بسیاری برای صیانت از محیط زیست انجام شده است و ۳۵۷ تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید غیر مجاز کشف و ضبط و ۳۶۷ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

 وی ادامه داد: در همین راستا ۲۴۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیر مجاز و مجاز از متخلفان کشف و ضبط و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هزار و ۷۰۰ راس دام غیر مجاز از مراتع تحت مدیریت محیط زیست اخراج شد و در ۲۵۵ هکتار از اراضی تحت مدیریت که اغلب حاشیه تالابها بود اطفای حریق شد.

 وی با اشاره به افزایش اعتبارات سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ گفت: این اعتبارات افزایش ۲.۵ برابری داشت و به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال رسید در حالیکه قبل آن ۲۰۰ میلیارد ریال بود که رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تمامی اعتبارات در سال گذشته جذب و در پروژه های زیست محیطی هزینه شده است.

 آذربایجان غربی از مهمترین استانهای محیط زیستی کشور است و ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۱منطقه تحت مدیریت تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل قرار دارد.

این اراضی با حضور ۱۵۰ نیرو و ۲۰ پاسگاه محیط بانی شبانه روزی پایش و حفاظت می شوند؛ ۱۵.۱درصد مساحت استان تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی است.

 

 

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت