Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نشست هم‌اندیشی رئیس اتاق تعاون ایران و فعالان اتحادیه‌های تعاونی با رئیس سازمان ملی استاندارد امروز دوشنبه 28 آبان در سالن کنفرانس اتاق تعاون ایران برگزار شد.

در این نشست نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: تمام شرایط برای صادرات به لحاظ قواعد استانداردی باید در قراردادها ثبت شده و پس از آن اقدام به خروج کالا از کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادرکنندگان می‌توانند با رعایت سه استاندارد ایران، کشور هدف و همچنین ثبت مشخصات فنی کالا به صادرات خود ادامه دهند.

وی افزود: دو سال پیش مصوبه‌ای از سوی شورای عالی صادرات به تصویب رسید که بر اساس آن صادرکنندگان می‌توانند با معیارهای استاندارد ایران یا بازارهای هدف و همچنین ثبت مشخصات فنی اقدام به صادرات کالا داشته باشند که مشکل اصلی نداشتن جزئیات این مصوبه است.

پیروزبخت بر این نکته که مشخصات فنی باید به تایید مراجع فنی اتاق بازرگانی و سازمان ملی استاندارد برسد تاکید کرده و اذعان داشت: اگر بازارهای هدف پذیرفتند که صادرات کالا به آ‌ن کشورها بر مبنای صادرات‌های ایران و یا هر کشوری که آنها استانداردهایش را پذیرفته‌اند انجام شود ما هیچ مانعی در این مسیر ایجاد نمی‌کنیم.

رئیس سازمان استاندارد از پایان یافتن موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی در تدوین مقررات استاندارد خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این موازی کاری که به دغدغه فعالان اقتصادی تبدیل شده، برطرف می شود.

وی افزود: ما قصد نداریم در تمامی امور مداخله کرده و وارد عمل شویم اما باید توقع‌های نظام را هم باید در نظر بگیریم تا به توسعه استانداردها پرداخته شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر ضرورت استانداردسازی تاکید دارند و طبق فرمایش ایشان تمامی دستگاه‌های نظارتی و سازمان استاندارد باید در مسیر حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گام بردارند.

پیروزبخت ادامه داد: ما نباید از ظرفیت تعاونی‌ها غافل شده و به راحتی از آن عبور کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به خلاء برندسازی در بخش تعاون و با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند با مشارکت یکدیگر در جهت برندسازی گام بردارند، گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه صادرات، عدم برندسازی است.

وی افزود: در شرایط سخت اقتصادی، تعاونی‌ها باید با قدرت به عنوان هماهنگ‌کننده بخش‌های مختلف اقتصادی فعال باشند که خوشبختانه مجلس و دولت نیز بر توسعه این بخش تأکید دارند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در رابطه با برون‌سپاری بخشی از وظایف این سازمان گفت: به زودی نظارت‌ها به دستگاه‌ها واگذار می‌شود و از این پس سازمان ملی استاندارد تنها نظارت پایه را انجام می‌دهد در این فرآیند نظارت‌های مربوط به هر دستگاه بر مبنای استانداردهایی که برای آنها تعریف شده تعیین و اجرا می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رئیس سازمان ملی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: رویکرد ما در استان مصداق شعار امام (ره) و رهبری یعنی اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است.

ابوطالب شفقت پنجم اردیبهشت‌ماه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های استان، عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی لرستان در عدم تحقق توسعه، بی اتحادی در دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خدمت گذار است.

وی خطاب به فرمانداران تصریح کرد: شما مسئول به کارگیری بدنه‌ی دولت و ایجاد اتحاد به ویژه در دستگاه‌های زیر مجموعه‌ی یک وزارت هستید.

استاندار اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در تهران خواهم داشت این موضوع را از طریق وزارت خانه‌ها پیگیری خواهم کرد.

شفقت بیان کرد: وزارت خانه‌ها باید یک وحدت رویه و همدلی را در بین دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند و ما هم اتحاد حاکمیتی را برقرار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وحدت رویه در بین نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نیز به عنوان یک پشتیبان کننده مجموعه‌ی اجرایی، رافع مشکلات استان است.

استاندار ادامه داد: با این وحدت رویه بسیاری از مشکلات استان و انتظارات محقق خواهد شد.

شفقت گفت: لرستان امکانات خدادادی زیادی دارد که تنها با برنامه‌ریزی، اقدام و همدلی می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم.

وی در ادامه بر فعال کردن و پیشرفت روستاها تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد و ارتقا خرد اقتصادی در روستاها بر پایه‌ی داشتن برنامه‌ی جامع منطقه‌ای باعث رونق و افزایش درآمد در روستاها شده و حاشیه نشینی شهری را کمتر خواهد کرد. 

استاندار در پایان به مدیریت هزینه‌های دولت اشاره و عنوان کرد: در شهرهای کوچک منطق مجتمع اداری را پیگیری کرده و از هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • کم‌کاری دستگاه‌ها دلیلی بر ترک فعل فراجا نیست
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد