Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:39:55 GMT

آخرین های حیدریان در سازمان سینمایی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۹۳۸۲

آخرین های حیدریان در سازمان سینمایی

نگاهی به آخرین فعالیت های مدیریتی محمدمهدی حیدریان در روزها و ساعات پایانی فعالیت او بر سازمان سینمایی می تواند جالب توجه باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمدمهدی حیدریان» روز گذشته با انتصاب «حسین انتظامی» به سرپرستی سازمان سینمایی از سوی وزیر ارشاد به مدیریت خود پایان داد. او در روزها و ساعات پایانی حضور رسمی در این سازمان برنامه های خود را پیگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید پرداختن به آخرین فعالیت های او در سمت مدیریت سازمان سینمایی جالب توجه باشد.

 

آخرین جشنواره؛ فیلم کوتاه تهران

وقتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (21 آبان ماه) در بازدید از جشنواره فیلم کوتاه پس از چندین هفته گمانه زنی رسانه ای، رفتن حیدریان را تایید کرد، سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران آخرین جشنواره سینمایی دوران مدیریت حیدریان شد. سیدعباس صالحی درباره بازنشستگی حیدریان گفت: «این مسیری که قدری با فاصله دنبال شد به این دلیل بود که پس از ابلاغ قانون منع به‌کارگیری  بازنشستگان یک فرصت دو ماهه برای ما تعریف شده بود، در این میان مهندس حیدریان یک بازنشستگی زودتر از موعد داشتند و به همین منظور از منظر حقوقی در حال بررسی بودیم که آیا کسانی که زودتر از موعد بازنشسته می‌شوند شامل این قانون خواهند بود یا خیر، بحث‌های حقوقی نهایتا به این نتیجه رسید که این امکان وجود ندارد و به همین خاطر قدری فرصت برای انتخاب فرد جدید به طول انجامید.»

 

خبر جدایی حیدریان از سازمان سینمایی اما یک روز بعد(22 آبان ماه) اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه را تحت تاثیر قرار داد، وقتی سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان در این مراسم گفت: «وظیفه اخلاقی و انسانی خودم می‌دانم که از مهندس حیدریان تشکر کنم زیرا به من اعتماد کردند در حالیکه می‌توانستند به من اعتماد نکنند اما به احترام دکتر ایوبی و شخص خودشان به من اعتماد کردند و پذیرفتند تا من به کار در این مسیر ادامه دهم.»

 

 

امیرشهاب رضویان کارگردان سینمای ایران هم وقتی برای اهدای جوایز روی سن رفت، گفت: «حیدریان ۳۵ سال پیش زیرساخت‌های سینمای جوان را طراحی و از ما حمایت کرد. باید از او سپاسگذار باشیم. »

 

حیدریان خود نیز در این مراسم به نوعی سخنان پایانی حضورش در سازمان سینمایی را بیان کرد: «من اولین فیلم کوتاهم را سال ۵۹ با یک فتوکلیپ ساختم و خوشحالم که در این عرصه ماندم تا شاهد به ثمرنشینی این فرهنگ باشم. با شما نباید نگران حیات فرهنگی این جامعه بود، اما بدون تصویر و بدون شما باید نگران حیات فرهنگی کشور بود. با حضور شما شاهد روزهای بهتر برای ایران خواهیم بود و با شما هیچ کس نمی‌تواند ایران را منزوی کند.»

 

آخرین پیام؛ همایش «سینما در عصر دیجیتال»

نخستین همایش «سینما در عصر دیجیتال» آخرین پیام رئیس سازمان سینمایی را از آن خود کرد.

حیدریان در پیام خود به این همایش که به دبیری روح الله حسینی  در مرکز همایش‌های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار شد، نوشت: «من نه به عنوان یک مسئول و مدیر سینمایی، بلکه به عنوان یک طرفدار، حامی و علاقمند به فیلم و سینما، و کسی که سال های زیادی را از جوانی تا به حال سعی کرده ام در خدمت سینما و سینماگران کشورم باشم امید دارم که در جریان مباحث مطروحه در این همایش و رویدادهایِ دیگرِ از این دست برای برخی از پرسش های اساسی مربوط به فیلم و سینما در عصر دیجتیال پاسخ های روشن و خوبی پیدا شود و یا اینکه برای جستن و پیداکردن پاسخ های خوب و مفیدِ نظری و کاربردی به پرسش هایم راه کارها و راهنمایی های خوبی بدست آید.»

وی در ادامه با اشاره به پیچیدگی های عصر دیجیتال و تولید محتوا در این زمانه نوشت: «باید بدانیم و می دانیم که در عصر دیجیتال تحولات شگرفی در حالات و عادات و نیازها و توقعات مخاطبین فیلم و سینما پدید آمده و نسل تازه ای از مخاطبین ظهور یافته اند. قابلیت ها و تکنولوژی های عصر دیچیتال روندهای ارتباط با مخاطبین را بیش از پیش تعاملی کرده است. در عین حال جذب مخاطب و جلب رضایتمندی مخاطبین این عصر با وجود انبوهی و تنوع آثار که همه جا و در هر حالی در دسترس آنان قرار گرفته مشکل تر و رقابتی تر شده است.»

 

وی در پایان پیام خود از برگزارکنندگان همایش خواست به پرسشی پاسخ دهند: «چگونه می شود با استفاده از امکانات و قابلیت های عصر دیجیتال سینمایی داشت که علاوه بر این که نزد مخاطبانِ انبوه بسیار در داخل و خارج از قلمروهای محلی و ملی دوست داشتنی و شگفت انگیز است، بتواند مشارکت آنها را در تقویت و حتی خلق سینمایی بهتر، و بالاتر از آن در خلق دنیایی بهتر، زیباتر، اخلاقی تر و خردمندانه تر برانگیزاند؟»

 

آخرین انتصاب؛ سرپرست موزه سینما

مدیرعاملی موزه سینما؛ رفتن علیرضا قاسم خان و سرپرستی  لادن طاهری آخرین خبر انتصابی بود که در دوره مدیریت محمد مهدی حیدریان اعلام شد.

 

 

حیدریان صبح سه شنبه 22 آبان ماه در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی گفت: «قاسم خان به عنوان شخصیتی اهل فکر و متخصص در این حوزه در مدت حضور خود در موزه سینما بسیار خوش درخشید و خوشبختانه موزه را به وضعیت مناسبی رساند. با توجه به اینکه قاسم خان از اوایل مهر ماه استعفا داده بود، لادن طاهری که مسئولیت فیلمخانه ملی را عهده دار است با مصوبه هیات امنا موزه، به عنوان سرپرست جایگزین وی شد. » 

 

آخرین دیدار؛ سفیر فنلاند

دیدار با سفیر فنلاند و مدیر بنیاد فیلم این کشور آخرین دیدار حیدریان در جایگاه رئیس سازمان سینمایی کشور بود. او در این دیدار با تاکید بر علاقمندی ایران برای تولید مشترک و تعامل با کشورهایی با سابقه فرهنگی- تاریخی گفت: «تولید مشترک یکی از راه‌های موثر برای همکاری های سینمایی است و ارتباط بین جشنواره‌ها و تبادل فیلم و کارشناسی و ایجاد فرصت تعامل و همکاری بین دست اندرکاران سینمای دو کشور راه دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.»

 

 

سفیر فنلاند هم در آن دیدار به جلسه‌ سال گذشته با مقامات سینمایی اشاره کرد و گفت: آن جلسه منجر به تولید فیلم مشترکی بین ایران و فنلاند با عنوان «لایه های دروغ» شد که در مرحله تولید توسط تیمی ایرانی و فنلاندی قرار دارد.

 

آخرین بازدید؛ لوتوس مال

اما آخرین برنامه کاری محمدمهدی حیدریان در ساعات پایانی حضور او در سازمان سینمایی وزارت ارشاد مربوط به بازدید از سالن های سینمای در حال ساخت بزرگترین مجموعه سینمایی جنوب تهران بود.

 

«لوتوس مال» مجتمع چندمنظوره است که در منطقه نازی آباد تهران مراحل پایانی ساخت را سپری می کند. این مجموعه 14 سالن سینما با ظرفیت2300 نفر دارد که بزرگترین آن سالن 405 نفره و کوچکترین 48 نفر برای کودکان وVIP است.

 

 

قرار است ۶ سالن این پردیس از نیمه آذرماه آماده تست شود تا برای نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به بهره برداری برسد و ۸ سالن دیگر نیز برای اکران فیلم های نوروزی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

گفتنی است این بازدید با همراهی ابراهیم داروغه زاده معاون نظارت و ارزشیابی ، مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینماشهر، محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی صورت گرفت و محمدرضا صابری و علی سرتیپی به عنوان بهره برداران سینماهای مجموعه درباره روند کار توضیح دادند.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز بیرجند ارزانی خراسان جنوبي مجلس استان همدان کردستان ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همایش حقوق بشر امریکایی سنندج محمدمهدی حیدریان سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدعباس صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اکران خصوصی فیلم سینمایی «مست عشق»

(تصاویر) اکران خصوصی فیلم سینمایی «مست عشق»

دیگر خبرها

  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • (تصاویر) اکران خصوصی فیلم سینمایی «مست عشق»
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • ابعاد معنوی شخصیت شهید قرنی باید برای مردم تبیین شود