Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا،حمیدرضا رحمانی گفت: به منظور اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هفت فقره دیوارکشی غیرمجاز به مساحت سه هزار متر مربع در زمینهای کشاورزی روستای شورک شهرستان بابلسر قلع و قمع شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و برخورد با افراد سودجو از دغدغه‌های جدی جهاد کشاورزی است، خاطر نشان کرد: کسانیکه قصد تغییر کاربری زمین های کشاورزی خود را دارند قبل از هرگونه اقدام برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی تصریح کرد: هرگونه دیوارکشی و محدود کردن زمین های کشاورزی خارج از طرح هادی روستا و اراضی با کاربری زراعی در محدوده طرح هادی، نیاز به مجوز اموراراضی مدیریت جهاد کشاورزی دارد و کسانی که اقدام به پی کنی و دیوارکشی کنند ضمن برخورد قضایی و قلع و قمع، اراضی زراعی آنان به چرخه تولید بازگردانده می ­شوند.

وی افزود: برای جلوگیری از تغییر کاربری و برخورد جدی با متخلفان، گشت 131 امور اراضی این شهرستان به صورت روزانه به دهگردشی در روستاهای تحت پوشش اقدام می‌کند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زمین قانون کشاورزی بابلسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان