Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@15:17:26 GMT

صلاحیت 9 نامزد انتخابات بسکتبال تایید نشد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۹۵۳۴

صلاحیت 9 نامزد انتخابات بسکتبال تایید نشد

صلاحیت 9 نفر از نامزدهای ریاست فدراسیون بسکتبال تایید نشد.

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی قبل اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده فدراسیون بسکتبال اعلام شد. در حالی که در سایر فدراسیون ها این اتفاق تقریبا 8، 9 روز قبل از برگزاری مجمع رخ می دهد، در بسکتبال تعداد بالای نامزدها باعث شد 6 روز قبل از برگزاری انتخابات اسامی نهایی اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مهلت 10 روزه ثبت نام از نامزدها 24 نفر اقدام به نام نویسی کردند. با این حال طبق خبری که هفته گذشته سایت فدراسیون بسکتبال منتشر کرد، 4 نفر یعنی علی حایک، ناشر رضایی، حمید گرامیان و نعیمه سادات موسوی ظفر انصراف خود را اعلام کرده بودند.


بدین ترتیب صلاحیت 20 نفر باید بررسی می شد که امروز نام این 11 نفر به عنوان اسامی تایید صلاحیت شده اعلام شد: بهروز منتقمی، سید مهرداد هاشمی، رمضانعلی دولو،‌ مهرداد آگین، مازیار ناظمی، سید حسن طباطبایی، کرم الله علیمرادی، رضا درویش، غلامعلی محمد علیپور،‌ رضامهندسی و رامین احمدی طباطبایی.


بدین ترتیب نام 9 نفر در این لیست وجود ندارد که تا امروز صلاحیتشان تایید نشده است؛ اگرچه ممکن است در روزهای آینده این اتفاق بیفتد.


محمدحسین انصاری جعفری، حسن میرزا آقابیک، محمد رضاعلی، یوسفی صادقلو، داریوش سلیمی، مازیار صبحی، همایون ایزدپناه، جواد داوری و شبنم کلاهی 9 نفری هستند که انصرافشان رسمی نشده و صلاحیتشان هم تایید نشده است.


شاید در این میان مطرح ترین نفرات حسن میرزاآقابیک و جواد داوری باشند که هر دو نفر سابقه بسکتبالی هم دارند. داوری که چند سالی بیشتر نیست از بسکتبال خداحافظی کرده و به نظر می رسد به دلیل کمبود سوابق مدیریتی رد صلاحیت شده است.


از سوی دیگر حسن میرزاآقابیک که ریاست انجمن راگبی را هم اکنون برعهده دارد، واکنش تندی به رد صلاحیتش نشان داده است: «به زودی صبحت خواهم کرد. از وزیر تا وکیل باید پاسخگو باشند که پشت رد صلاحیت من چیست. حتی مقام محترم رئیس جمهور باید پیگیر باشد؛ حق شهروندی پس کجاست؟»


میرزاآقابیک همچنین مدارکی از ایثارگری خود منتشر کرده و معتقد است با توجه به این مدارک باید صلاحیتش تایید می شد؛ اما این اتفاق رخ نداده است. باید دید در روزهای آینده تعداد کاندیداهای انتخابات بسکتبال افزایش پیدا می کند یا خیر.

بسکتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه نجف، حوزه استقلال و آزادی / سروش محلاتی

آیت الله محمد سروش محلاتی*

حوزه نجف هر چند زیر نظر مرجعیت قرار دارد و در پذیرش طلاب و امتحانات آنان، با دقت عمل می‌کند ولی طلاب به لحاظ علمی و سیاسی از آزادی کامل برخوردار بوده و حتی در تنظیم برنامه درسی خود آزادند. 

تکثر و تنوع

حوزه نجف، حوزه‌ای کاملا متکثر و با سلایق مختلف فکری و اجتماعی و سیاسی است: برخی طرفدار فلسفه و برخی ضد آن، برخی طرفدار تقریب و برخی ضد آن، برخی طرفدار اسلام سیاسی و برخی ضد آن و برخی و برخی ... .

والبته همه آنها نیز دارای تریبون بوده و از فضای مناسب برای تشکیل جلسات خویش و ارائه دیدگاه‌های خود برخوردارند و در این میان، مرجعیت عرصه را بر هیچ جریانی تنگ نمی‌کند و از موضع گیری علیه دیگران پرهیز دارد.

آزادی رسانه و رساله 

آنجا داشتن رسانه آزاد است و هر کس و هر جریان که بخواهد می‌تواند صاحب رسانه باشد و صدای خود را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به گوش طرفدارنش برساند.

علاوه بر آن، داشتن رساله هم آزاد است، کسی مانع مجتهدی که می‌خواهد رساله بدهد نمی‌شود و او را فاقد صلاحیت اعلام نمی‌کند و یا جلوی انتشار رساله‌اش را نمی‌گیرد. 

آزادی تدریس 

در نجف فضلا برای تدریس در سطوح مختلف آزادند هیچ استادی برای تدریس نیاز به تایید صلاحیت و کسب مجوز از هیچ مقامی ندارد، از هیچ استادی سلب صلاحیت نمی‌شود.


در حوزه نجف دایره آمار و بررسی و یا دادگاه ویژه وجود ندارد و هیچ استاد یا شاگردی بخاطر اظهارنظر مخالف احضار نمی‌شود. 


طلبه‌ها بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به حضور در درس‌های خاصی و یا عدم حضور درس‌های دیگری تشویق نمی‌شوند.

آزادی مرجعیت 

بدلیل همین است که در حوزه نجف، یک جریان فکری و یا سیاسی نمی‌تواند برای آینده مرجعیت تصمیم بگیرد مثلا یک گزینه را جلو بیاندازد و یا مانع مطرح شدن برخی گزینه‌های دیگر شود.


مرجیت نجف، مرجعیت برخاسته از سوابق علمی و تقوایی در حوزه است که‌ بصورت طبیعی در میان علمای حوزه و شیعیان شناخته می‌شود و اگر کسی بخواهد از مسیر دیگری به این جایگاه برسد از حمایت حوزه برخوردار نخواهد بود.

در آنجا جماعتی خود ساخته وجود ندارد که از امتیاز ویژه برخوردار بوده و با نفوذ برخی چهره های سیاسی از بیرون و با هیاهوی برخی طرفداران خود از درون، لیست مراجع را بسته و اعلام نماید و در نتیجه برخی از فقهای اقدم و یا افضل را حذف کند. 


در آنجا خطیب جمعه جرأت نمی‌کند که به حوزه مرجعیت وارده شده و علیه شخصیتی موضع گیری کند یکی را تخطئه کند و دیگری را انگلیسی بخواند! هیچ فرد یا گروهی با توهم خود رئیس  پنداری نمی‌تواند فقیهی صاحب رساله و دارای مقلد را فاقد صلاحیت اعلام کنند و یا فقهای با سابقه را به جهت مواضع سیاسی شان خانه نشین کند.

آزادی ارتباطات 

در نجف، چون پیام رسان ها از آزادی برخوردارند و تلگرام و واتساپ و یوتیوپ و ... فیلتر نبوده و به سهولت در دسترسند، لذا حوزه از ظرفیت آنها برای توسعه دروس و بحوث حوزوی استفاده می‌کند و همین آزادی بر نشاط علمی و گسترش خدمات آموزشی و ارتقاء سطح دانش می‌افزاید.

مثلا عتبه علویه در یوتیوپ صفحه دارد و درس‌های فقهای برجسته حوزه مانند شیخ محمد هادی ال شیخ راضی و شیخ باقر ایروانی را بارگزاری می‌کند.

به علاوه اساتید معروف حوزه از این شبکه های آزاد برای ارائه بحثهای حوزوی خود استفاده می‌کنند(مانند سید منیر الخباز و شیخ محمد سند)  و گاه جمعیتی صد هزار نفری صفحه آنها را در یوتیوپ دنبال می‌کنند!

به دلیل همین برخورداری از آزادی و عدم فیلترینگ است که امروز حوزه نجف می‌تواند پیام خود را به دنیای اسلام برساند و با همه علاقه مندان ارتباط برقرار کند.  

البته حوزه نجف علاوه بر استقلال و آزادی، از امتیازات دیگری نیز برخوردار است و همین امتیازات است که افق روشنی را در برابر آن می‌گشاید و امید می‌رود با استفاده از چنین ظرفیت هایی رکود علمی دوران خفقان حزب بعث را جبران نموده، به جایگاه رفیع خود در جهان تشیع باز گردد.

*منبع: کانال تلگرامی نویسنده

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • (ویدئو) روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • ببینید| روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • حوزه نجف، حوزه استقلال و آزادی / سروش محلاتی
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد
  • صحبت‌های جالب نامزد‌های انتخابات مجلس که از آخر اول شدند!