Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با حضور رئیس جمهور ۳۵ طرح و پروژه اقتصادی و زیربنایی به طور همزمان در سطح استان آذربایجان غربی، آغاز و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه توسعه و برگزیدگان استان آذربایجان غربی دستور افتتاح ۲۹ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه را در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان، گردشگری، راه و شهرسازی، انرژی و نیرو صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح فرودگاه ماکو، افتتاح طرح توسعه بیمارستان ارومیه و ۴۶ مرکز ارائه خدمات سلامت در سطح استان، افتتاح ۴۲۸ پروژه در حوزه آبیاری تحت فشار، افتتاح ۱۸ پروژه در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی، افتتاح طرح توسعه فرش، افتتاح طرح توسعه کارخانجات نساجی، افتتاح طرح گازرسانی به شهر سرو و ۲۰۰ روستا و افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه آزاد ماکو و نیز آغاز عملیات اجرایی مجموعه هنری، فرهنگی شمس تبریزی و آغاز عملیات اجرایی شرکت کاوشگران کانی ایران و طرح گازرسانی به ۵۹ روستای استان از جمله طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی بود که با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس در سطح استان آذربایجان غربی و یا آغاز عملیات اجرایی آنان آغاز شد.

در این مراسم همچنین چند تفاهم‌نامه بین صندوق کارآفرینی امید و دانشگاه صنعتی ارومیه و بانک کشاورزی و ملت با استانداری آذربایجان غربی در حضور رئیس جمهور به امضاء رسید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روحانی فرودگاه پروژه اقتصادی انرژی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کشت بهاره در استان با کاشت چغندر قند آغاز شد و امسال طبق الگوی کشت ابلاغی ۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی به این محصول اختصاص می‌یابد که سطح ابلاغی برای کشت این محصول نسبت به سال گذشته یک‌هزار هکتار کاهش یافته است.

علی دیانتی با اشاره به اینکه امسال آرایش کشت مورد نظر به صورت ۵۰ در ۲۵ یا ۴۰ در۶۰ به کشاورزان و کارخانه داران ابلاغ شده، ادامه داد: آبیاری قطره‌ای یا نوار تیپ نیز نوع آبیاری مورد نظر برای این محصول است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: این وضعیت به هر یک از بوته‌های چغندرقند امکان می‌دهد که به حداکثر نور و مواد غذایی دست یابند و کمترین رقابت بین گونه‌ای را داشته باشند و در نهایت به حداکثر ظرفیت رشد و تولید خود برسند.

دیانتی با اشاره به اینکه انجام عملیات مکانیزه داشت مزرعه از قبیل کوددهی، مبارزه با آفات و برداشت مکانیزه توسط ماشین آلات در آرایش کشت مورد توجه است، افزود: صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف آب افزایش تراکم بوته و سهولت در اجرای سیستم آبیاری تیپ از مزایای این نوع ابیاری است.

وی گفت: این اقدام در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه و بالا بردن راندمان آبیاری در کشت قرار دادی انجام می‌شود و تمامی مطالبات چغندر کاران استان نیز پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به کشاورزان توصیه کرد: منابع کودی را با مراجعه به مراکز تامین کنند و به محض مساعد شدن هوا آن را مصرف کنند.

دیانتی با بیان اینکه در ایام نوروز کشیک‌های نوروزی معاونت تولیدات گیاهی مشغول به کار هستند، افزود: در حوزه زراعت باغبانی و حفظ نباتات و سایر بخش‌ها کارکنان اماده ارائه خدمات و پاسخگویی به مراجعان هستند.

وی با اشاره به محصولاتی که در کشت بهاره کاشت می‌شود، افزود: حبوبات، نباتات علوفه‌ای و چغندرقند بخشی از این محصولات هستند که در کنار انواع سبزی و صیفی جات کاشته می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پل بسیج مطابق برنامه زمانبندی است
  • آغاز کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی
  • کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • توسعه همکاریهای محیط زیست و دادگستری کل آذربایجان غربی در سال جدید
  • آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی
  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • بانک‌ها در توسعه امور زیربنایی جامعه مشارکت کنند
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت