Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه در کنار هم تلاش خواهیم کرد درس عبرتی به دشمنان بدهیم تا بفهمند نمی‌توان با مردم ایران ظالمانه برخورد کرده و با فشار و تهدید این ملت بزرگ را مجبور به تسلیم کنند، تاکید کرد: بدون تردید مردم ایران مسیر توسعه را با وحدت، همدلی و کمک به یکدیگر ادامه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان،حسن روحانی دوشنبه شب در پایان سفر به استان آذربایجان غربی و در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن قدردانی از استقبال پرشور و بسیار گرم مردم این استان از کاروان دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: در جریان این سفر تصمیمات خوبی برای توسعه و آبادانی استان اتخاذ شده که امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم همه آن‌ها را محقق سازیم.

رئیس جمهور افزود: اتصال ارومیه به راه‌آهن سراسری موضوعی بسیار حائز اهمیت بود و می‌تواند پایه بسیار بزرگی برای توسعه استان باشد و امیدواریم همه طرح‌ها و پروژه‌هایی که در جریان این سفر به مردم استان وعده دادیم، تا پایان سال ۹۹ اجرایی و عملیاتی شود.

روحانی با قدردانی از تلاش همه دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح و رسانه‌ها در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی، گفت: رسانه‌ها مسیر اتصال حکومت و مقامات مختلف به مردم هستند و در این شرایط تاریخی بار مسئولیت رسانه‌ها سنگین‌تر است.

رئیس جمهور اهمیت وحدت و اتحاد اقوام و مذاهب گوناگون را مورد تأکید قرار داد و گفت: وحدت و اتحاد مثال‌زدنی ادیان، اقوام و شیعه و سنی در استان آذربایجان غربی بسیار ارزشمند است و می‌تواند الگو و نمونه باشد.

روحانی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت در خصوص تقویت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن استان، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان آذربایجان غربی معادن آن است و در صنعت نیز از توانمندی‌های خاصی برخوردار می‌باشد و از آنجایی که استان مرزی است می‌تواند تولیدات خود را به راحتی صادر کند.

رئیس جمهور افزود: با وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گذاشتیم که معادن را با شرایط سهل و آسانی به مردم و بخش خصوصی واگذار نماید و فعال شدن معادن می‌تواند تحولی در سطح استان ایجاد کند.

روحانی تصریح کرد: تلاش دولت این است که از ظرفیت استان در زمینه صنعت و معدن به طور کامل استفاده شود و از همه مسئولین دولتی استان می‌خواهم که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در زمینه‌های مختلف تسهیل کنند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات دولت برای ارتقاء شاخص‌های توسعه استان، گفت: براساس گزارشی که استاندار ارایه کرده، شاخص استان در برخی از زمینه‌ها بویژه در حوزه بهداشت و درمان به سطح متوسط ارتقاء یافته است و در حوزه گازرسانی نیز با توجه به اقداماتی که انجام شده امید است در سال آینده شاخص استان به حد متوسط برسد.

روحانی ادامه داد: در حوزه گردشگری استان نیز تصمیم گرفته شده، بودجه اضافه‌تری به استان اختصاص یابد تا جاذبه‌های فراوانی که استان از آن برخوردار است به خوبی احیاء معرفی شود؛ در سایر زمینه‌ها نیز بدون تردید با پیگیری مسئولان استانی می‌توانیم شاهد تحولات مثبت باشیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش اختیارات استان و تمرکززدایی، اظهار داشت: یکی از تصمیمات مهمی که باید دنبال کنیم این است که استان‌ها از اختیارات بیشتری برخوردار باشند؛ امروز در اینکه استان باید از مزایای مرز‌ها برخوردار باشد، هیچ تردیدی وجود ندارد و دولت برای رونق بازارچه‌های مرزی آمادگی دارد، تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.

روحانی تصریح کرد: هدف دولت این است که مردم بهترین استفاده قانونی و مشروع را از مرز و در مسیر تبادلات با کشور‌های همسایه داشته باشند.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه احیاء دریاچه ارومیه، گفت: تثبیت و احیاء دریاچه ارومیه جزو اهداف مهم دولت است و همه باید توجه داشته باشند که اگر اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم نبود، امروز دریاچه ارومیه به طور کامل خشک شده بود و دولت گام بسیار بزرگی در زمینه تثبیت دریاچه ارومیه برداشته است و با اهتمام ویژه قدم‌های بعدی را برای احیاء دریاچه انجام خواهد داد.

روحانی خاطر نشان کرد: گردشگری یکی از اولویت‌های اصلی برای توسعه استان آذربایجان غربی است و دولت همه توان خود را بکار می‌گیرد و امیدواریم بخش خصوصی هم مشارکت داشته باشد تا شاهد تحولی در صنعت گردشگری استان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روحانی نشست خبری درس عبرت پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نشست با نخبگان علمی پاکستان با اشاره به شکست توطئه‌های دشمن گفت: در سوریه و عراق، داعش را تشکیل دادند و در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا دو نامزد به صراحت اعلام کردند که داعش را تشکیل دادند. با همه توطئه‌هایی که رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب انجام دادند، برای متوقف کردن اسلام و امت اسلامی موفق نشدند.

رئیس‌جمهور عامل موفقیت امت اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن را بصیرت مردم برشمرد و تصریح کرد: عامل موفقیت امت اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن، بصیرت مردم است. بصیرت مردم کاری کرد که غربی‌ها در توطئه علیه امت اسلامی موفق نشوند.

آیت الله رئیسی حضور مردم پاکستان در خیابان‌ها وکوی برزن‌ها در اعلام حمایت از فلسطین را بسیار اثر بخش دانست و بیان کرد: حضور همه ملت‌ها امروز در سراسر کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی در بازدارندگی رژیم صهیونیستی و شکستن قدرت پوشالی این رژیم و حامیانش تاثیر گذار است. شهادت ۳۵ هزار مردم بیگناه تاسف برانگیز است و باعث تاسف بیشتر است که آمریکا و انگلیس و کشور‌های غربی از این جنایت‌ها حمایت می‌کنند و سازمان‌های بین المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند کارایی خود را از دست داده اند.

وی گفت: امروز نه فقط امت اسلامی بلکه جهان بشریت سوال دارند که چرا نظام ناعادلانه جهانی در این شرایط باعث می‌شود که این مردم مظلوم از خانه‌ها و وطن خود رانده و قتل عام شوند و می‌گویند باید به فکر برقراری یک نظام عادلانه جهانی بود که بتواند حق مردم را از ظالم بستاند.

رئیس جمهور با اشاره به حق خواهی و عدالت خواهی و دین مداری امت اسلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی برای احیای ارزش‌ها تلاش می‌کند ضد ظلم، بی عدالتی، استعمار است. انقلاب اسلامی طرفدار مظلوم، وحدت و عزت امت اسلامی است. از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز احساس مردم پاکستان به امام راحل رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به این اعتبار است.

وی اظهار کرد: علاوه بر همسایه بودن احساس مردم پاکستان این است که ملت ایران در صحنه هستند و نسبت به ظلم، نظام سلطه حساسیت دارند و مبتنی بر آموزه‌های دینی علیه ظلم و نجات مظلومان، فریاد می‌زنند. از این جهت ملت پاکستان و ایران در کنار یکدیگر هستند.

رئیس جمهور گفت: همین امروز بعد از ۶ ماه اگر بمباران ظالمانه رژیم صهیونیستی قطع شود پیروز میدان کیست؟ گروه مقاومت که نیروی دریایی، زمینی و هوایی و نیروی پیچیده باابزار و سلاح ندارد به میدان آمده و توانسته رژیم تا دندان مسلح را که پول رسانه و تمامی امکانات را در اختیار دارد شکست دهد و این چیزی شبیه معجزه است.

وی افزود: تا امروز رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است. امروز اگر بخواهیم میدان را تحلیل کنیم پیروز میدان فلسطین و گروه مقاومت ومردم غزه هستند و رژیم صهیونیستی و حامیانش شکست خورده اند. این نصرت الهی است. یقین داریم در همین کودک کشی هاخداوند دست انتقامی قرار داده است که به حیات ننگین رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه این سفر به دعوت رییس جمهور پاکستان انجام شد ومذاکرات از صبح امروز در ابعاد مختلف با مقامات کشور برگزار شد، گفت: اراده دو کشور بر توسعه روابط در تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی تجاری، علم و فناوری و فرهنگی است، امیدواریم بعد از این سفر رشد و توسعه روابط دوکشور را به شکل فزاینده‌ای شاهد باشیم.

وی بیان کرد: از همین تریبون سلام رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران را خدمت شما ابلاغ میدارم و امیدوارم روز به روز بر شوکت و عزت و امنیت و وحدت و انسجام ملت پاکستان افزوده شود و ارتباط دوکشور و دو ملت و ملت‌های اسلامی روز به روز بیشتر شود و دست مکر و حیله نظام استکباری برای مردم جهان افشا و عریان شود.

او خاطر نشان کرد: در اتفاقات غزه می‌توان واقعیت آمریکا و غرب را مشاهده کرد هرکس می‌خواهد به حقیقت اینها پی ببرد به دست به ظاهر نرم آنها ننگرد و دست چدنی آنها را ببینند، حقیقت غرب تابلویی است که در غزه ترسیم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است